פינה חדשה - יוצרים בעקבות ספרים

מקומית1

New member
שעת סיפור - אריה הספריה

רציתי להמליץ מאד על הספר "אריה הספריה"
http://simania.co.il/bookimages/covers49/499198.jpg
ספר קסום ומיוחד במינו, אפשר לקרוא על תכנו כאן:
http://www.haaretz.co.il/literature/1.1367941

פעילויות שאפשר לעשות עם הילדים בעקבות הספר:
1. ללכת לביקור בספריה הקרובה, כמובן. לבדוק איך נראית (להשוות לאיורים בספר), מה הכללים בספריה הזו (האם גם שם אסור לשאוג?) איך היא מסודרת, היכן נמצאים הסםרים המתאימים לילד, לשבת ולקרוא ספר יחד, לבחור איזה ספר לקחת הביתה, לפתוח כרטיס אצל הספרנית (וגם לשאול אותה אם גם אצלה היה אריה בספריה...)
2. לדבר על כללים. לכתוב ביחד איזה כללים יש בבית. איזה כללים יש בגן/כיתה. לקשט את הדף. לנסות לחשוב איך האריה היה מסתדר בגן/בכיתה. בשביל מה צריך כללים, מתי צריך לציית לכללים, ומתי צריך ואפילו רצוי לא לציית להם, כפי שעשה האריה ובכך הציל את גב' דפני, הספרנית.
3. לצבוע/לקשט/לסדר את הספריה בחדר הילדים, כמו שהאריה עשה. לחשוב איזה ספרים צריכים להיות בכל מדף, לפי מה לחלק אותם. אולי צריך מדף חדש?
4. אריה - אפשר לקנות חיתוכים מוכנים מקלקר ולצבוע או לעבוד עם פייאטים וסיכות
http://www.artdepot.co.il/product.asp?itemID=2790
5. אפשר להכין אריה מפלסטלינה
http://www.yeldimdim.co.il/page/y-aryamplstlina
6. אריה מנייר
http://yeshla.co.il/content/יצירה-של-אריה-מנייר
7.עם תרמיל וכובע - לצאת לטייל בירושלים ולגלות את האריות שלה.
חלקם נמצאים כאן: http://jerusalem-lions.tripod.com/jerusalem_lions.html
וגם כאן: http://yossijerusalem.blogspot.co.il/p/blog-page_5638.html


תהנו!!!
 

yafyafit

New member
פינה חדשה - יוצרים בעקבות ספרים


מקומית1 הנפלאה העלתה רעיון אדיר לפינה חדשה בפורום! (האמת שמדובר בשתי פינות... את השנייה נשמור להמשך...)

בכל פעם יעלה כאן ספר ילדים "על המוקד" ובעקבותיו רעיונות לפעילות ולשיחה עם הילדים!

מוזמנים להשתתף בדיון, להעלות רעיונות משלכם, וגם לבקש עזרתנו בפעילות בעקבות ספרים שיש לכם בבית...

אז תודה לך מקומית על כך שהרמת את הכפפה ואת הפינה הראשונה!
 

yafyafit

New member
שיא המגניבות!!

בהחלט מתכוונת ליישם עם הבנים שלי את ערכת הסוכן!!
פעם ראשונה שאני בבלוג שלך, קוראת אחורה עוד ועוד...
איך נעלמת מעיניי כל הזמן הזה?
 

דינדון5

New member
אליעזר והגזר..

לצלם את הדמוייות.(לתת לילד לצבוע)..שווה לניילן נשאר יותר זמן....ואז לקחת חתיכת מלבן ,משהו קשיח ..
לחבר סקוצים לפי כמות הדמוייות אחד אחרי השני ברווח וגם על הדמוייות סקווץ ואז כל פעם שאומרים בסיפור שם מוסיפים דמות ....
 

דינדון5

New member
דירה להשכיר...

לקחת קופסא להכין בית בכל חלון שמתי מגנט וגם לדמות ככה מחברים (במקום סקוץ...)
וגם כל פעם בסיפור מוסיפים את הדמות בצד הוספתי מגנט ..שיהיה לאורחים שבאים...כמובן הם צובעים וגם הוספתי מספרים לקומות ...(אפשר ללמוד עד מספר חמש)
 

מבסרט

New member
שלום. רעיון יפה.

אנחנו הכנו את הבנין מקרטון של חלב,
ממש צורת בנין.
 
הו! בדיוק עבורי

אני מעבירה שעת סיפור,ואחרי כל הקראה יש יצירה הקשורה לסיפור.
במקרה לפעם הבאה אני כבר מאורגנת,אז לא ממש צריכה רעיונות.

אספר לכם מה עשינו בפעמיים האחרונות,ומה נעשה בפעם הבאה:

שעת סיפור שהוקדשה לסתיו\חורף= קראנו את אפצ'י מחפש אף.

הפעילות היתה- הכנת מובייל חורפי. היתה לי המוןןןן עבודה בלהכין את מרכיבי המובייל,ולילדים לא נשאר הרבה לעשות,כך שאני לא בטוחה שזה מוצלח כ'כ. אבל בכ'ז הנה הפרטים: הכנתי צורות עננים מבריסטול. הילדים הדביקו צמר גפן עליהם.
הכנתי טיפות מים- פשוט גזרתי צורת טיפה מפלסטיק שקוף דק.
היו פתיתי שלג שקניתי בגרושים,
כמובן הבאתי עלי שלכת,
וגזרתי צורות ברקים,מקרטון שציבעו צהוב זרחני.
הילדים קשרו את מרכיבי המובייל לגוף המובייל- יצרנו איקס משני ענפים,זה היה בסיס המובייל.

ובשעת סיפור האחרונה,קראנו להם את 'הצלחת שמתחת'.

היצירה היתה: קישוט צלחות חד פעמיות. הדביקו פונפונים,נוצצים,צבעו בטושים וכו'.

הפעם הבאה תהיה רק באיזור ט'ו בשבט .

אני אקרא ככל הנראה את 'השתיל של מור'. אחת האימהות המליצה על הספר. אני לא קראתי אותו,אני יודעת רק מה הרעיון הכללי שלו.
אקרא גם את 'האיש הירוק' של גפן. נציג בבובות אצבע,אחת כחולה אחת ירוקה,שאני אסרוג.

היצירה תהיה איש שייש לו שיער ירוק...
הילדים ירכיבו איש דשא. אותם פרצופים המורכבים מגרב ניילון,והשיער שלהם גדל לאט לאט,ואפשר לספר אותו,או לאסוף אותו...

הקהל שלנו- ילדי ארבע עד שבע. אבל מגיעים גם ילדים קטנטנים בגיל שנתיים...
 

yafyafit

New member
רעיונות מקסימים..וברוח דירה להשכיר של דינדון

אברך אותך - הישארי עמנו...
 
אשאר,אשמח לעזרה ברעיונות,והנה כמה משלי:

סיפור עץ המיץ הוא סיפור אקולוגי. היצירה יכולה להיות: כל ילד יוצר עץ שנותן משהו(על רעיון עץ מסטיקים וכו') ואחרי שמסיימים,כל אחד מציג את העץ שלו ומסביר מה העץ שלו מניב.

הסיפור 'מי רוצה להיות דחליל' : הפעילות שאחרי הסיפור,תכלול משחק שבו כל ילד שירצה ובתורו,יהיה דחליל,והילדים האחרים ינסו להצחיק אותו(ללא מגע,רק פרצופים או קולות מצחיקים) והתור יעבור לילד הבא,ברגע שה 'דחליל' נכנע לצחוק וזז.

אחר כך,אנחנו ניצור דחלילים,ונדבר על 'איך הדחליל מניס ציפורים'.


סיפור של בשביס זינגר,על כך שנח בחר ביונה השקטה שלא נדחפה,מכל בעלי החיים:

http://www.kibutz-poalim.co.il/htmls/product.aspx?c0=41944&bsp=37595&bss333=37595

אפשר ליצור תיבות נח מקופסאות טישו מרובעות.

אפשר גם לנצל את ההזדמנות להסביר על חומרים חסיני מים,ולצפות את קרטון קופסת הטישו,בחומר חסין מים.


הינשוף שראה הפוך:

http://www.kibutz-poalim.co.il/htmls/product.aspx?c0=42598&bsp=37595&bss333=37595

בעבודת היצירה,אני מציעה שהילדים יעשו דברים שנראים מעניין גם הפוך,או סימטריים,או בכלל,דברים שיעמדו הפוך כמו בית הפוך(אפשר להראות להם תמונה של זה,
ראיתי באינטרנט תמונה של בית, או אפילו יותר מאחד,הבנויים הפוך)

הסיפור גברת מגזרת,ילווה כמובן בהכנת מגזרות נייר...

ואסיים בשיר פלוס רעיון יצירה:



בערב,אכלנו קציצות.
ואמא אמרה-
זה בונה עצמות.

ואורז אכלנו,וגם אפונה,
'ככה גדלים,כשאוכלים.
רוצה עוד מנה?'

ובלילה,חלמתי-אני ענק
בגודל של אבא שלי!
(טוב... כמעט...)

היו לי זרועות,
ארוכות ארוכות,
עשויות... איטריות!

והראש שלי?-אבטיח גדול.
הטבור- דובדבן.
ובצבע סגול,

שזיפים,במקום אוזן,
ושקדי מרק ,
כל אחד,הוא ציפורן.

ומישהו עבר שם,'הי אנשים,
תראו,זה ענק,
שנראה...די טעים!'


וסבתא קראה אחרי-
עוד כשהיה רק תינוק,
אמרתי 'לאכול אותו,הוא מתוק!'

ברחתי משם,לפני שירצו
לנגוס ולטעום.(בעיקר
הבירכיים שלי שהיו,

עשויות צמר גפן סוכר..)


בעקבות השיר הזה,הילדים יבנו איש או חיה,עשויה מאריזות של מזון.

תודה על קבלת הפנים!
 

מקומית1

New member
אני מוכנה לסגור איתך דיל...

את מודיעה לנו מראש מהו הסיפור הבא בתור, ואנחנו חושבות ביחד בשבילך על רעיונות ליצירה. הולך? (למרות שנראה לי שאת שופעת רעיונות משל עצמך...ובכל זאת, תאתגרי אותנו! )
 
למעלה