איך אתם עם... ספרים לילדים?

yafyafit

New member
איך אתם עם... ספרים לילדים?


יש לי שני בנים.
הגדול בן 7 ופשוט לא אוהב לקרוא. כדי להביא אותו לכדי קריאה, אנחנו קוראים את הספר ביחד. הוא עמוד ואני עמוד, או הוא פרק ואני פרק. והספר חייב להיות כזה שממש מרתק אותו (במקרה שלנו - סדרת ספרי קפטן תחתונים).
אני מקווה שאני לא גורמת לנזק יותר גדול בזה שאני קוראת איתו. לדעתי זה מעודד את הקריאה (וכרגע גם את התלות...) אחרת הוא פשוט לא מוכן לקרוא!
הקטן הפסיק להתעניין בספרים (מודה שאיכשהו זה יצא מטקס השינה ואף אחד לא נאבק להחזיר את זה). לאחרונה החלטתי שאני חייבת להחזיר את הספר לחייו!
אז קניתי לו כמה ספרים חדשים (אגב - לתושבי המרכז - בבית ציוני אמריקה יש יריד קבוע של ספרים בעשרים שקלים! יש שם את הספרים הכי חדשים, מכל הסוגים, רק שהכריכה מעט פגומה לעתים. פתוח כל יום עד 22.30!)
ועכשיו אני כולי בהשראת הפעילות שעשינו בגן וספריית פיג'מה. (מה שמזכיר לי שאם אתם רוצים לקרוא משהו יפה היכנסו לרשומה שכתבה היום דנה ישראלי בנושא זה)
(מי שלא מכיר - ספריית פיג'מה הוא מיזם מקסים שנועד לעודד ספרים בגני עירייה. מקבלים במשך השנה כשמונה ספרים במתנה!! יחד עם הוראות להורים כיצד אפשר להפעיל את הילדים ואיך כדאי לשוחח עמם על אותו ספר)

-אז איך אתם עם ספרים?
-קוראים להם? הם קוראים לבד?
-עושים הפעלה ויצירה בעקבות הספר?
-ממליצים על ספר כלשהו שהילדים ממש אהבו?


שתפו...
 
ספרים

אני מקריאה לבן שלי את דני דין. הוא מת על זה.
אבל גם משחקת איתו באתר הסוד של מאיה.
הוא בכיתה א והמורה שלו בבית הספר המליצה להם על אתר בשם גמבה . זה סוג של משחקי קריאה ( האתר לא עולה כסף)
תנסי ... אולי זה יגרה אותו לקרוא בכייף

בהצלחה
 

yafyafit

New member
תודה על ההמלצה רונית

אני רואה שהאתר עוסק בתחילת הקריאה/קריאה מתקנת.
בהחלט חשוב למי שזקוק לתרגול.
אצלי הילד בכיתה ב' ואם אראה לו את האתר לדעתי יתיחס אל זה כאל "אתר של קטנים" אבל אפשר לנסות! יכול להיות שגם יאהב את זה שהכל קל שם עבורו...
אודיע לך אם מצא חן בעיניו...
 

מקומית1

New member
ספרי ילדים הם הדבר הכי מופלא בעולם

אני ממש מכורה לספרי ילדים, והם הדבר הטוב ביותר שקרה לי ולילדים שלי.
בגיל צעיר קראנו סיפור כל ערב לפני השינה, מאד בעקביות.
היום הגדולות כבר קוראות לבד.

כמה טיפים שלמדתי במהלך השנים:
1. כשזה הפינוק הראשון שמציעים לילד הוא אוהב את זה כפינוק, ולא רק בגלל הספר עצמו. לקריאה המשותפת נלוית ההרגשה ש"אמא עכשיו רק איתי", ההתכרבלות המשותפת, הבחירה של הספר ביחד.
2. מה שאנחנו מאיימים לקחת הופך יקר יותר לילד. כלומר: אם כשילד לא מתנהג יפה, ואחרי כל הדיבורים וההסברים (ולא נכנס כאן להרצאות בנושאי חינוך) את מחליטה להעניש על ידי מניעת פריבלגיה מסויימת מהילד, חשוב מאד איזו פריבילגיה בוחרים. אם תגידי לילד "לא תקבל ממתק" הוא יבין שממתק הוא דבר חשוב. אם תגידי לילד "לא יהיה לך סיפור היום בערב" הוא יבין שסיפור הוא דבר חשוב. בקיצור, זה קידש את הסיפור והעלה את מעמדו.
3. צריך ללכת לפי נטיות הילד ולהתאים לו את הספרים. אולי זה פשוט, אבל לא כולם אוהבים הארי פוטר, ויש כאלה שטולי תעלולי עושה להם את זה...
 

yafyafit

New member
יפה אמרת!

גם לי פחות חשוב התוכן של הספר עכשיו (בגלל זה אנחנו קוראים את קפטן תחתונים ולא את משלי קרילוב...) ויותר חשוב לי ההרגל, של לפתוח ספר ולמצוא בו עולם ומלואו!
 

מקומית1

New member
לא מכירה את הקפטן שלך, נשמע לי פוטנציאל טוב

לבן הקטן שלי.
עוד מילה על השלב של כיתה ב': זה השלב הכי מתסכל. הילדים רוכשים כבר את הידע הבסיסי, ויש להם הרגשה שאם הם יודעים את מה שהם יודעים, הקריאה צריכה להיות מהנה. בפועל, הם נאבקים עדיין בקריאה והיא לא שוטפת, ועד שנגמר המשפט הם שוכחים את תחילתו. הם כבר לא בהתלהבות של ההתחלה, ועוד לא בשלב שבו הם נהנים מהסיפור והוא זורם להם. זה בדיוק השלב המייאש, שבו אסור להתייאש.
הילדים מרגישים כבר גדולים, ולא בא להם לקרוא ספרי "דנה נמה", ומצד שני, ספרים שלמים עם פרקים מפחידים אותם.
עמוד עמוד זה כיף לא נורמאלי, ובילוי מקסים בעיני.
אל תפסיקו לקרוא, ופתאום יום אחד הוא יגלה שזהו, הוא עבר את הקושי, וההנאה מתחילה.
 

מקומית1

New member
וספר שאנחנו אוהבים מאד כרגע

"מהר יותר גבוה יותר חזק יותר - המשחקים האולימפיים".
זה לא ספר קריאה אלא ספר מידע, אבל על נושא שהבן שלי (כיתה א') מאד אוהב - ספורט. יש שם הסבר נהדר (מנוקד) על כל הענפים האולימפיים, קטעים קצרים וקלים לקריאה, ובעיקר, לא נותנים הרגשה של ספר תינוקות.
 

yafyafit

New member
הלוואי וכך יהיה

בדיוק בגלל זה אני ממשיכה להתעקש...
כל סדרת הקפטן ממתינה בסבלנות לתורה (שמות הספרים ממש אטרקטיביים לגיל הזה-האסלות המחסלות...גושי הגומי המסריחים...כל מיני כאלה). עד כה צלחנו ספר ומחצה.
עוד בתור ספר מסדרת דוד אריה, שעליה הומלץ לי באחד הפורומים ברוב קולות...
ספרי מידע ממש נראים נחמדים לגיל הזה. משפטים קצרים.ציןרים. זוכרת את ספרי "למה ומדוע?"
 
אני בעד להקריא גם כשגדולים


זה יכול להיות זמן איכות נפלא ואפשר להתחלק עם הילדים-דף אתם,דף הילדים.
אני מאוד אוהבת ספרי ילדים-יש לי ספרייה של ספרי ילדים בבית, אפילו יותר ממה שיש בגן (ויש שם ה-מ-ו-ן ספרים).כמעט כל ספר שיוצא אני קונה...

וזה מבלי שיש לי ילדים (אלא אם סופרים את ה-13 שיש בגן
).
 
למעלה