אשמח לעזרתכן - צביעת חולצות שיטת טאי-דאי

ענבר100

New member
אשמח לעזרתכן - צביעת חולצות שיטת טאי-דאי

הי, אני עורכת מסיבת יומולדת לילדון לגיל 5 ומנסה לחשוב על מספר הפעלות לילדים רציתי לעשות איתם חולצות ולצבוע בשיטת טאי-דאי (הרעיון הוא שזה יהיה משהו שהוא גם המתנה במקום לקנות להם משהו מוכן ובטח גם מיותר). הדילמה המשמעותית שלי - האם ניתן לעשות את זה גם בפארק ולא בבית? לא הצלחתי להבין בכל ההוראות שמצאתי ברשת איך בדיוק זה עובד מבחינת קיבוע הצבע על החולצה והאם מצריך בישול או לא. האם למישהי יש ניסיון עם הנושא ויודעת להגיד אם מתאים לגיל ולסיטואציה? אם יש המלצות אחרות להפעלה שיותר מתאימות, כמובן שאשמח לשמוע. תודה מראש
 

אגל ט ל

New member
היי לך... את בהחלט

יכולה להכין בפארק... אם תכיני מראש חבל כביסה (בין שני עצים, למשל)... ואטבים, כמובן.. דליים עם חומץ (לקיבוע הצבע) - לאחר הצביעה. ורצוי שהחולצות תהיינה אחר הרטבה אחת.. לא חדשות מהשקית... אני לא כל כך בטוחה שהפעילות מתאימה לילדים בני חמש.. הם יזדקקו לעזרה, כמובן. בקשירה, למשל... ובליווי הטבילה. לא הבנתי בכמה ילדים מדובר... את הפעילות הזו הכנתי פעם עם ילדים - והצעתי להם להביא מה שבא להם. תחתונים, גרביים, כובעים.. היה צבעוני ומשעשע... ומזל טוב.
 

ענבר100

New member
תודה לכולכן על התשובות - מדובר בקבוצה של 10

ילדים, ויש 5 מבוגרים שעוזרים. פשוט חשבתי שיהיה להם יותר משמעותי הקשירה כי אני לא בטוחה שיהיה להם קל לעבוד עם השבלונות או שאני טועה? אם צבעים לבד - לציור על החולצות - איזה צבעים מומלצים ואיפה אני קונה בבקשה, כנ"ל לגבי שבלונות אם אפשר (אני גרה בתל אביב).שוב תודה על התשובות והאכפתיות.
 

ורדה 1

New member
חולצות זה רעיון נהדר למזכרת אבל לא הייתי מסתבכת עם טאי-דאי. את תצטרכי לעזור, אחד אחד, בקשירה, בטבילה, בתליה על החבל והם ממילא לא ירגישו שהם הכינו את זה. את יכולה לקנות טושים לבגדים, מספר שבלונות ממפל (לא קשיחות ועבות כי לטושים קשה להיכנס אליהם) ולתת להם לצייר כאוות נפשם. הרבה יותר מתאים לגיל. מומלץ להקפיד לשים קרטון באמצע כדי שהציור לא יעבור לצד השני. גם בעבודה עם טושים רצוי לכבס את החולצות לפני הציור ולומר להורים לגהץ על צד שמאל לפני הכביסה הראשונה.
 

ענבר100

New member
תודה רבה - אאמץ את הרעיון - איפה קונים צבעים

ושבלונות מתאימים? אשמח להמלצות לאילו צבעים לקנות והיכן מוצאים שבלונות כאלה (אני מאזור תל אביב). תודה רבה!
 

ורדה 1

New member
בכל חנות יצירה תשאלי בחנות וימליצו לך על הצבעים. אני קניתי בשנה שעברה חבילה של 8 טושים ב-25 ש"ח. שווה לך לחפש חבילה של יותר צבעים ואז יספיק לך לקנות חבילה אחת. חשוב שיהיה לפחות טוש אחד לכל ילד. לגבי שבלונות - גם אותן ניתן להשיג בכל חנות יצירה והן גם יחסית זולות. כמו שכתבתי קודם, תקני רק את הדקות שעשויות ממפל. אני קניתי בחנות "מוזלים" ברעננה מבחר גדול ב-2.50 ש"ח לכל שבלונה. בחנויות היצירה ניתן להשיג במחיר של כ-4-5 ש"ח. אם יש לך סבלנות, את גם יכולה להכין כמה לבד ממפל באמצעות סכין יפנית.
 

שמש א

New member
הטושים מעולים

עשינו חולצה לכל ילד. יש מי שצייר ציורים חמודים ויש מי שגאה בקישקושו... רק תנחי את ההורים לגהץ לפני הכביסה.
 
קשוט חולצות

בס"ד אפשרות נוספת לצביעה פשוטה עם קטנטנים, לתחום בעזרת מסקנטיפ את מקום הקישוט, והוספת מדבקות וכו' חופשי, ואח"כ הילד יכול לצבוע חופשי עם אקריליק. כשהעבודה יבשה, להוריד בזהירות את המדבקות ,וההפתעה גדולה ומקסימה. עבודה נעימה.
 

ענבר100

New member
כך כך מקסים!!! זה אקריליק רגיל? שמציירים איתו

על קנווס וכדומה? איך משמרים אותו על הבגד אחר כך? כי אקריליק יש לי טונות של צבעים (אחותי מציירת).
 
תשובה

כן. ואפילו לא צריך לצייר כי המדבקות והמסקנטייפ יוצרים את הדוגמא. לגבי השימור בואי נשמע מאחרות בנתיים. חוששת לקחת אחריות... לא ניסיתי...
 

shlulit

New member
קיבוע אקריל על בד

שמים על הצבע היבש כמובן, נייר אפייה, ומגהצים על הנייר בחום בינוני בלי אדים מספר פעמים.
 

שמש א

New member
איזה כייף 'לראות' אותך הבוקר ../images/Emo23.gif../images/Emo24.gif../images/Emo23.gif

מתגעגעת!!!
 
../images/Emo45.gif מסכימה עם אגל טל וורדה

טאי-דאי לדעתי לא מתאים לגיל, וכמות העזרה שתצטרכי להגיש גובלת מאוד בהכנת העבודה במקום הילדים. מסכימה גם עם ההצעה של ורדה - קישוט חולצות בטושים או צבעים מתאימים תהיה הרבה יותר לעניין. ומזל טוב!
 
למעלה