בניית ממ"ד- זקוקה למידע לגבי התנגדו

אימאלה3

New member
בניית ממ"ד- זקוקה למידע לגבי התנגדו

שלום לכם, מישהו מתמצא בחוקים ובנהלים של עיריית חיפה לגבי בניית ממ"דים? רציתי לדעת עד כמה התנגדות שכנים על רקע שימוש בשטח שהוא רכוש משותף (10 מ"ר), מבלי לטעון שזה מפריע- יכולה להשפיע על החלטת העירייה? תודה מראש.
 

שילה1

New member
ראש העיר הודיע כי כל מי שירצה לבנות

ממ"ד-ההליכים יקוצרו,ויקל עליו. ככלל-את יכולה לפנות לעירית חיפה ברח' ביאליק,משרד מהנדס העיר. לכל שכונה יש אחראי,וימי הקבלה הם שני ורביעי,אם טרם שונו. תוכלי לקבוע שיחה,ושם תקבלי את כל הפרטים.
 
חייבים לקבל הסכמת 75% מהדיירים

לצורך בניית 'הרחבה' של דירה על פני הרכוש המשותף, וזאת ללא קשר לשאלה אם יש היתר בניה מהעירייה. השאלה אם זה 'מפריע' להם באופן אישי אינה רלוונטית לצורך קבלת ההיתר, כי העירייה עושה רק שיקולים הקשורים לארכיטקטורה והתאמה לתוכניות בניין עיר (תב"ע), ולא אם זה נוח לשכנים.
 

אימאלה3

New member
עוד קצת פרטים

מה שבעצם חשוב לי לדעת האם התנגדות של שכנים על רקע שימוש בקרקע שהיא רכוש משותף לכולם עלולה למנוע את הקמת הממ"ד? (בהנחה שעומדים בכל התנאים האחרים). תודה לכל העונים.
 
על רקע שימוש בקרקע - לא אומר כלום

לא מובן מהו "השימוש" המדובר ? כללית, ועדת התכנון והבניה בעירייה מעניקה היתר בניה על בסיס שיקולים תכנוניים. הועדה הזו לא עוסקת בשיקולים קנייניים. אם מה שעומד מאחורי המילה "שימוש" קשור לעניין תכנוני, אז יתכן שיש לה משקל. צריך גם לציין שבכל עיר נוהגת ועדת התכנון בשונה מערים אחרות, ויש לה מידה של אוטונומיה, וגם מסיבה זו קשה לדעת מה יעלה בגורל הבקשה שלכם להיתר. וצריך גם להזכיר, שגם אם ינתן היתר בניה, זכותם של המתנגדים לפנות לבית משפט, למניעת הבניה, אם אין הסכמה של 75% מבעלי הדירות שלהן צמוד לפחות 2/3 מהרכוש המשותף.
 

אימאלה3

New member
המקלט

המקלט מחוץ לחדר המדרגות. צריך לצאת מהבניין. אנחנו לא הספקנו, ותמיד שמענו את הבומים בדרך. אנחנו קומה אחרונה, תקרה בעובי 10 ס"מ מתחת גג רעפים ישן. השאלה אם מישהו יודע אם יש חשיבה אחרת, מהבחינה הקניינית, כאשר זה קשור בממ"ד. תודה. ועוד הערה/ הארה: יש שטחים נרחבים בחצר הבניין. ההתעקשות על ה- 10 מ"ר היא קטנונית ומשמשת לסחיטה.
 

אימאלה3

New member
סליחה, אבל עו תת סעיף של שאלה../images/Emo101.gif

אם הבנתי נכון- בהנחה שהרשות ההמקומית תאשר (כבר ניתן אישור בע"פ בהליך מקדמי עליו ממליצה עיריית חיפה), עדיין יכול שכן קנאי וסחטן (וזה המקרה לצערי, כי הממ"ד כלל לא קרוב אליו ולא מפריע לו בשום צורה
) לנסות למנוע את הבניה דרך בית משפט. מה שאני וצה לדעת זה הלאיזו אינסטנציה הוא עלול לפנות (מפקחת/ עיניינים מקומיים/ שלום), והאם ניתן לזרז שם את ההדיינות (לא נראה לי שחיזבאללה ימתינו לנו עד קץ הימים.........
).
 

igalgolan

New member
קצת סדר

1. יש להבחין בין בנית ממ"ד (ששטחו אינו נכלל באחוזי הבניה ולכן השטח מוגבל בחוק) ובין הרחבת דירה שאפשרית רק אם ישנם אחוזי בניה בלתי מנוצלים. 2. נכון כל שכן (רע/עקשן או פשוט עומד על זכויותיו) יכול להתנגד לבניה של שכנים אחרים על שטח הרכוש המשותף. זהו כמובן אחד החסרונות של החיים בבית משותף, ואת יכולה להמנע מכך רק אם תגורי בבית שכולו שלך. העובדה שאת טוענת כי הבניה אינה מפריעה לשכן כמובן אינה אוביקטיבית, בכל מקרה הרכוש המשותף יקטן ולבעל רכוש הקטנתו תמיד מפריעה. 3. הפניה של שכן המתנגד לבניה בשטח משותף יכולה להיות למפקח(ת) על רישום מקרקעין או לבית משפט השלום (תלוי בגורמים נלווים שונים). יגאל גולן
 

אימאלה3

New member
תודה יגאל, ו.........

באם תהיה פניה לבית המשפט/ מפקחת- האם יש דרך לזרז את הדיונים ולהגיע לפסק דין? (כל הזמן מטוסים באויר. אימאל'ה!)
 

mr dish

New member
השאלה מעט תמוהה....וזאת מהטעם

הפשוט ש....אין שום מפרט של ממ"ד העומד בפני קטיושה כלשהי שהגיעה עד לחיפה.....בודאי לא אלה שקטלו את פועלי הרכבת, למשל.....אז מה הטעם בבניית ממ"ד שכזה?
 

אימאלה3

New member
מקפיצה

סליחה, סליחה, סליחה, אבל אני רוצה שתיראו אותי ותענו לי. שוב סליחה.
 
למעלה