בעיה בירושה:

galgal761

New member
בעיה בירושה:

אני ואחי חילקנו ביננו ירושה שקבלנו מאבי שנפטר. אחי קבל מגרש גדול ואני דירה קטנה. בנוסף אחי היה צריך להעביר קופת גמל שהיתה שייכת לאבי והוא היה רשום בה כמוטב. אחי טוען שהוא לא מצליח להעביר את המגרש על שמו במינהל. כל פעם דורשים ממנו מסמכים חדשים. לכן הוא כלל לא בטוח שהוא יוכל להעביר את המגרש אי פעם על שמו. בגלל זה הוא רוצה לשנות את חלוקת הרכוש. בהסכם הירושה רשום בברור שהוא מקבל את המגרש והסכם זה אושר ע"י בית-המשפט. המגרש רשום במפורש במינהל כשייך לאבי. אין על המגרש (וגם על כל רכוש שהיה שייך לאבי המנוח שום עיקולים) האם יתכן שבמצב כזה שהוא לא יוכל להעביר את המגרש על שמו?
 

9x9

New member
לא ברור איזה בעיות יש במינהל, ויתכן שהוא זקוק לעורך דין

 

galgal761

New member
יש שם 2 מגרשים.

אחד שייך לאחי ואחד היה שייך לאבי.. אחרי שאבי נפטר אז המגרש שהיה שייך לאבי אמור היה לעבור לאחי (לפי הסכם חלוקתהרכוש ביננו). הדירה בנויה על שניהם. מחציתה בחלק השייך לאחי ומחציתה בחלק השייך לאבי. לכן בהסכם הירושה נכתב שרכושו של אבי כולל מגרש וחצי דירה. אבל במינהל טוענים שהדירה כולה רשומה על שם אבי (למרות שמחציתה נמצא בחלק המגרש של אחי). במינהל דורשים לתקן את הסכם הירושה בהתאם ולתת לו תוקף של פסק-דין. בכל אופן שאלתי האם יש סיכוי שהמינהל יוכל למנוע את העברת המגרש לאחי? אחי טוען שכל פעם הם דורשים ממנו משהו אחר ולכן הוא לא בטוח שהוא יקבל לבסוף את המגרש. (יש לציין: המגרש והדירה שנמצאת בו רשומים על שם אבי במינהל ויש צוואה שאושרה ע"י בית המשפט שמאשרת שהרכוש הזה יעבור אילו).
 

9x9

New member
חוסר התאמה בין צו הירושה ורישום הנכסים במינהל

אין צורך לשנות את הרישום במינהל צריך לתקן את צו הירושה כך שההורשה בצו הירושה תתייחס לנכסים כפי שמוגדרים ברישומיי המינהל. אף שתיקון צו הירושה בהסכמה הוא משהו לא-מסובך, עדיף שתקחו שניכם יחד עורך דין שידאג לשינוי צו הירושה - זה אפשרי ויש הליך מקובל וידוע לכך. אחרי שצו הירושה יתוקן ויקבל תוקף של פסק דין, הוא יתאים במדוייק להגדרת הנכסים הרשומים במינהל וניתן יהיה לבצע את העברת הבעלות. מה שנראה לאחיך כדבר מסובך, ושכל פעם דורשים ממנו משהו נוסף, זה בסך הכל די פשוט, אם עורך דין יטפל בזה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא הגיוני שביקשו ממך לשנות צוואה של אדם שנפטר

לא ניתן לשנות צוואה של אדם שנפטר ויותר מכך, לא ניתן, אפילו, להוסיף עד שיאשר את הצוואה.
 

9x9

New member
שינוי צו ירושה - או - שינוי צו קיום צוואה, אפשרי וקל לביצוע

במקרה של השואל, ניתן צו ירושה (או צו קיום צוואה), אלא שצורת הרישום במינהל מקרקעי ישראל של סה"כ הנכסים אינו תואם את הרישום בצו הירושה לגבי החלוקה הפנימית בין היורשים. לצורך כך, ובהסכמת כל היורשים, ניתן לפנות בשנית לרשם הירושות, לצורך חלוקה פנימית חדשה של הנכסים כך שתתאים לרישום במינהל. לשם כך, קיים סעיף מיוחד בחוק הירושה שמאפשר זאת. הסעיף הוא 72 - ציטוט: "תיקון וביטול של צו ירושה ושל צו קיום 72. (א) נתן רשם לעניני ירושה או בית משפט צו ירושה או צו קיום, רשאי כל אחד מהם, לגבי צווים שנתן, לפי בקשת מעוניין בדבר, לתקנם או לבטלם על סמך עובדות או טענות שלא היו בפניו בזמן מתן הצו; ואולם ראה רשם לעניני ירושה שלא להיזקק לעובדה או לטענה שהמבקש יכול היה להביאה לפני מתן הצו, או שיכול היה להביאה לאחר מכן ולא עשה כן בהזדמנות הסבירה הראשונה, יעביר את הבקשה לבית המשפט. (ב) תוקן או בוטל צו ירושה או צו קיום לפי הוראות סעיף קטן (א), יודיע על כך הרשם לעניני ירושה ברבים וליורשים על פי דין או לנהנים על פי הצוואה."
 

galgal761

New member
זו לא צוואה. זהו צו ירושה. אבי לא רשם מעולם צוואה.

 
למעלה