איסור הפליה - התייעצות

quester

New member
איסור הפליה - התייעצות

שלום לכולם,

התייעצות קטנה-
אני מקבל שירותים מחברת תשתיות פרטית מסוימת (מעדיף לא לנקוב בשמה). מדובר על חברה מוכרת וידועה בארץ.

בבואי לשלם עבור השירות שאני מקבל, נודע לי שאינני יכול לשלם דרך האתר הייעודי, אלא רק בטלפון. מה הסיבה לכך? משום שאני מתגורר ביו"ש. כשהתגוררתי עד לפני פרק זמן קצר במרכז הארץ, יכולתי לשלם עבור השירות באינטרנט ללא בעיה. כנראה שתושבי יו"ש אינם יכולים לשלם באתר.

אינני מעוניין בפיצוי כספי. אני מעוניין לתקן את העוול הזה.
האם לדעתכם מדובר כאן על הפרת חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2000?
הנה קישור:
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/018m1k1_001.htm

מה לדעתכם כדאי לעשות?
תודה!!
 
האיסור על הפליה מחמת מקום מגורים מוגבל למקום העסק

הפליה מחמת מקום מגורים לא נאסרה בחוק איסור הפליה המקורי. האיסור על הפליה מחמת מקום מגורים הוסף בתיקון מס' 4 לחוק, שפורסם ב- 1 במרס 2017. תיקון זה הוסיף לסעיף 3 לחוק, בין סעיף-קטן (א) לסעיף-קטן (ב), את סעיף-קטן (א1), שקובע בראשיתו כך:
"מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי במקום העסק, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי, מחמת מקום מגורים...” (ההדגשה שלי).
ודוּק: לסעיף-קטן (א) פתיח זהה, למעט המלים "במקום העסק", שנפקדות ממנו. לְלַמֶּדְךָ, שבכוונת מכוון הוחלט להגביל את תחולת האיסור על הפליה מחמת מקום מגורים למקום עסקו של העוסק (העוסק חייב לתת את השירות במקום עסקו, אך לא במקום מגוריו של הצרכן).
ואגב, שים לב גם לסייג שבסעיף 3 לתיקון לחוק: “חוק זה יחול על עסקאות שנעשו ביום פרסומו ואילך", משמע: אם העיסקה בינך לבין אותה חברה נעשתה לפני 1 במרס 2017, גם מטעם זה האיסור אינו חל.
זו דעתי.
 

קלייטון.ש

Well-known member
לדעתי בכל מקרה אין פה הפליה מחמת מקום מגורים

ההפליה לכאורה היא מחמת המקום ממנו הלקוח מנסה לגלוש לאתר החברה, ולא מחמת המקום בו הוא מתגורר. יכול הלקוח להתגורר בת"א, אבל מסיבה כלשהי נסע ליו"ש ועכשיו הוא מנסה לגלוש משם לאתר החברה. החברה בבואה להפלות (לכאורה) את הגולשים מיו"ש, אינה בודקת את מקום מגוריהם ולכן אינה מפלה מחמת מאפיין זה.
 
ישנה בעייה דומה

מי שנימצא ליד גבול ירדן עם טלפון נייד . הרבה פעמים הטלפון מיתחבר לרשת הירדנית . וכאשר הוא מחייג הבייתה . הוא משלם שיחת חוץ . מירדן לישראל .
פתרו את הבעייה הזו בזה שכול הטלפונים הניידים בישראל . חסומים לחיוג ברשת הירדנית . לכן מי שנוחת בעמן בדרך לתיילנד . לא יכול להוצי שיחות חיוג לישראל . בחיוג . אינטרנט יש שם. רק מי שנוסע מיוחד לירדן. חייב לבקש בישראל שיפתחו לו את הקו לירדן .
 
למעלה