שימוע פומבי לנתניהו?

שימוע פומבי לנתניהו?

נתניהו ביקש שימוע פומבי ומנדלבליט דחה את הבקשה. דווח שהוא "רותח". התקשורת מתנפלת על נתניהו. דעתי שונה.

קודם כל מותר לו לבקש שימוע פומבי. אינני חושב שהבקשה חסרת יסוד. נתניהו סבור שהדיונים בפרקליטות אינם הוגנים והוא רוצה שהם יתנהלו לאור השמש. "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר", כדברי שופט ביהמ"ש העליון האמריקאי לואי ברנדייס.

טענת מנדלבליט שבשימוע יש לשכנע את התביעה ולא את הציבור היא חסרת שחר. גם משפט מתנהל בצורה פומבית וגם שם תפקיד הסניגור לשכנע את ביהמ"ש ולא את הציבור. בארה"ב מתנהלים שימועים לפני הסנט לפני מינויים בכירים וגם שם הם לא מיועדים לשכנע את הציבור.

פומביות ההליך המשפטי נועדה להשיג שתי מטרות- 1. לשמור על מראית פני הצדק. צדק צריך לא רק להעשות אלא גם להראות. הציבור זכאי לדעת שנעשה צדק, שהחוק נשמר וההליך תקין. 2. ההליך נועד לעשות צדק. כמו שצויין לעיל כאשר ההליך פומבי קשה יותר לגרום עיוות דין או לנהל משפט מכור.

נתניהו נלחם על חייו. מצד שני יש לו "בטן מלאה" על הפרקליטות. זכותו לדרוש שהשימוע יהיה פומבי. הוא רוצה שההליך יהיה הוגן הוא לא רוצה שהציבור יחליט במקום היועמש. הוא רוצה שהציבור יפקח על היועמש וזאת זכותו המלאה.

הטענה האחרת של מנדלבליט שעקרון השיוין לפני החוק יופר משום ששימוע פומבי לא ניתן לכל אחד. עוד טענה חסרת שחר. הזכות צריכה להינתן לכל אחד. התקשורת תחליט אם היא מעונינת לסקר שימועים.

אם מנדלבליט רותח זה אולי בגלל שהוא לא רוצה שיידעו איך הוא מנהל את ההליך.
 

קלייטון.ש

Well-known member
מסכים איתך ואוסיף כי תשובת היועץ המשפטי לממשלה חצופה

חצופה לא כלפי נתניהו אלא כלפי העם הישראלי. אין מדובר פה ב"חשוד" רגיל המופיע בפני רשויות החוק כסדרו של יום. מדובר בראש ממשלה ואישיות ציבורית מהמדרגה הראשונה, ועניניו הם ענינו של ציבור האזרחים. ולא ראש הממשלה הוא שעשה את עניניו השונים, כולל האישיים ביותר, לעניינו של הציבור, אלא מתנגדיו.
האמירה "לא נועד לשכנע את הציבור" היא חוצפה שלא תאומן. בא עובד ציבור ומודיע בלי בושה שהוא לא חייב דין וחשבון לציבור, ושדעתו של הציבור היא "רעשי רקע".
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
צודק לחלוטין, רק שלפני השימוע ראוי להקריא ולהסביר לציבור את

כתב האישום כולל כל החומר שבידי המשטרה והפרקליטות.
לעד במשפט אסור לשמוע עדים שקדמו לו, שימוע פומבי משמעותו פרסום עדותו של הנאשם כדי לאפשר תאום עדויות בין עדי ההגנה ולכן כפי שהוספתי צריך לאפשר בעזרת פרסום חמרי החקירה תאום עדויות גם בין עדי התביעה
ומהיום והלאה לאפשר תאום עדויות בכל משפט כי ,אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר"
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא צריך להגיד "אם בארזים נפלה שלכת, מה יגידו אזובי הקיר"?


הזירה הלשונית
 
ברזילי הקדים אותי

כתבתי את תגובתי לפני שראיתי את תגובתו של ברזילי. אעיר רק, שבמקור (בתלמוד הבבלי) נאמר: "אם בארזים נפלה שלהבת, מה יעשו אזובי קיר".
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
צ'טער - אני ציטטתי שיר, הבכורה בעניין התלמוד נשארת אצלך.

שנה טובה
וזכור "לויתן בחכה הועלה מה יעשו דגי הרקק"
-
התשובה - הם יצעקו "חף מפשע, מלך ישראל, עד פסק דין חלוט - ובכלל אסור להעמידו לדין כי....."
 
תנוח דעתך

לא שומעים עדים בשימוע. ראה ערך "שימוע" בויקיפדיה. חוץ מזה אין מניעה להתאים שימוע פומבי לצרכים של משפט הוגן. הענין מצדיק בדיקה ענינית ולא תגובה היסטרית כמו שעשה מנדלבליט. שנה טובה גם לך.
 
ובכל זאת סעיף 172 לחסד"פ חל

ואם אתה מקיש את פומביות השימוע מפומביות המשפט, אתה צריך להביא בחשבון, שבמשפט, ככלל, עד שטרם העיד (פרט לנאשם) לא יהא נוכח בגביית עדותו של עד אחר.
 
למעלה