פוסט שבמקור הדבקתי ב "שאלה קטנה"

dory38

New member
פוסט שבמקור הדבקתי ב "שאלה קטנה"

העסק בו אני עובד חתם על עסקה מול גורם גרמני. האיש הוא דור שלישי בעסק מסודר וסולידי. אחד הסעיפים החשובים בהסכם, היה שתשלום המקדמה יבוצע עם חתימת ההסכם. ההסכם נחתם לפני שבועיים ומאז, הנ"ל מושך אותנו באף תוך כדי המצאת תירוצים ש "הכלב אכל לי את השיעורים" נשמע אמין לעומתם. איך מתנהלים, נוכח העובדה שבסוף חודש זה, ההסכם יתבטל אוטומטית אם לא ישלם? תודה. הערה: בינתיים קיבלנו ממנו מייל עם התנצלות והבטחה מפורשת שעד יום שלישי (יום הבחירות, שבו היה שבתון) יגיע ההסכם, עכב עיכוב טכני במערכת שלהם. נכון ללפני 2 דקות, הכסף לא נחת בחשבון.
 

dory38

New member
המצב נשאר כפי שהוא, אגב

לדברי המנכ"ל שלהם, הכסף הועבר ביום שני והוא אמור לעבור דרך מערכת בנקאות אמריקאית, המופעלת מאירופה. אם יש כאן במקרה מישהו שמבין בבנקאות, זה מתחבר איכשהו? אנחנו שוקלים, לאור העובדה שאיבדנו את האמון שלנו בו, לדרוש ממנו שישלח צילום או מסמך אחר שמוכיח כי ההעברה בכלל בוצעה. אולי הוא נוכל, או סתם שלומיאל (שתי האופציות לא מלבבות כ"כ).
 

אספרסו2

New member
אם לא העביר הכסף

כנראה שהוא נסוג מההסכם ומעדיף בלי עימות מילולי איתכם מהסיבה שהסברתי לך בפורום השכן.
 

dory38

New member
שוחחתי עם שני גורמים, במקרה גם קרובי משפחה

בת דודה שלי, עו"ד טריה לענייני עבודה טוענת, כי עליו להכריז על כך רשמי. אי אפשר להבין זאת מדבריו, כרגע.
דודה שלי (אמא של הקודמת), היא בנקאית ותיקה. לדבריה, קורה שהעברות נתקעות, במיוחד דרך צד שלישי (הכסף מועבר דרך בנק אמריקאי בלונדון, שם החשבון של השותפים של הגרמני). לרוב מדובר בעיכוב טכני, שיכול לקחת 4-5 ימי עסקים. תכלס, לשלוח מייל התראה שההסכם קרוב לפוג אם הכסף לא נוחת בחשבון עד מחר בתשע בבוקר.
 

dory38

New member
לא, אבל שלח הוכחה בדמות מסמך שהעביר אותו

מסתבר שההעברה דרך צד שלישי האטה את הגעת הכסף אלינו. ככל הנראה נראה אותו ביום ראשון, אבל נוכל להמיר רק בשני (מדובר במט"ח).
 

אספרסו2

New member
מצוין


 

dory38

New member
סגנית המנהל בבנק שלנו טוענת שזה שלא נשמע הגיוני

לדבריה, האיש מורח אותנו. אם הכסף הועבר ביום שני לפני 6 ימים, הוא לא אמור היה להגיע אחרי יום חמישי. משהו שם מסריח ומאוד. מילא, אם היו מרווחים. אבל אנחנו ממש חנוקים כספית. נוסף על הצרות, המנכ"ל והחברה שלו יוצאים לחופשה בת שבוע ואנחנו נצטרך לנהל את העניין מול החשבת. מקווה לטוב.
 

אספרסו2

New member
אבל אמרת שהראה לכם מסמך שהעביר הכסף.

בכל מקרה ברור שעד שהכסף לא בחשבון לא לתת לו דבר וחצי דבר.
 

dory38

New member
הוא העביר מסמך פנימי של הנהלת חשבונות

ביקשנו ביום שישי, שזה יום עבודה בגרמניה, את מסמך הסוויפט (מסמך העברה רשמי של הבנק) נקבל לכל המוקדם מחר. אין צורך לציין, שמצבנו העגום בכל הבנקים רק הולך ומדרדר. אם ההסכם לא יבוטל ונישאר איתו, ייקח הרבה זמן עד שיראה את הספרים. זו לא נקמה, אבל אמת פשוטה של יחסי גומלין. אם אתה לא בסדר אם X, למה שיהיה בסדר אתך?
 

dory38

New member
החשבת של העסק לא עזרה יותר מדי

היא ממש לא הטיפוס הרע, פשוט אין לה תשובות והיא גם לא הצליחה לקבל מהבנק את הסוויפט. בקיצור,נפלנו איתם חזק. באמת שאין מילים.
 

אספרסו2

New member
יכול להיות שהוא

הזמין בדיקה לגבי העסק שלכם ופשוט החליט להתקפל מבלי להתעמת איתכם.אם מקבלים מידע שלילי לגבי גורם עיסקי פשוט לא לוקחים סיכון.
 

dory38

New member
הלוואי שאתה טועה

בכל מקרה, לא כתוב שום דבר רע במיוחד על העסק שלנו באנגלית. לגבי גרמנית, אין לי מושג. ככלל, אנחנו לא ידועים כנוכלים אלא נוהגים בסופר הגינות בלקוחות שלנו ובקולגות שלנו, לדעתי יותר מדי. בלי קשר, זה לא משנה אם הוא נוכל או שלומיאל. אנחנו צריכים את הכסף. אם יש לך גובה חובות (או גובת חובות), שמסתובבים על ציר אנגליה/גרמניה, אשמח אם תעביר אותם אליי. אגב, בתוך 6 ימים פג ההסכם אם לא ישלם. יש לנו כבר סיכום מוכן עם מישהו מבריטניה, שאנחנו מכירים ומאוד מעוניין בספר. לא נמשיך להיות בני ערובה שלו.
 

אספרסו2

New member
מאד רגיל בגרמניה

לבדוק את מוסר התשלומים ואת מצבו הכלכלי של לקוח/שותף עיסקי/שוכר .
אני עצמאי ומאחר שעיסקאות לא מתבצעות בתשלום מראש,אני בודק כל אחד במערכת ותוך שניות אני מקבל תשובה חיובית או שלילית וכך מצמצם את רמת הסיכון לאפס.
אדם או עסק שנמצאים בקשיים בדרך כלל מקבלים חוות דעת שלילית.
טיפין טיפין נתת מידע שממנו יכולתי להסיק את המתבקש ולפי זה עניתי לך.
האם לפי החוזה הוא חייב לכם כסף או לא?
&nbsp
 

dory38

New member
אני מאמין לך שאתה יודע ולא סתם מדבר

א. איך קוראים למערכת? יש לה גרסא חינמית?
ב. ועוד איך שהוא חייב כסף. 33,000 יורו. שליש הוא אמור היה לשלם בספטמבר עם החתימה (מה שלא קרה); שליש בדצמבר ושליש במרץ 2020. הסיכום המקורי היה 2/3 עכשיו, אבל רק לאחר תחנונים שלו בגין "אי נזילות מזומנים" הסכמנו.
כפי שציינתי, הוא לא יראה גרם של ספר לפני התשלום. שלחנו הערב מכתב התראה חתום ע"י עורך דין גרמני, ידיד שלנו. אם תוך 6 ימים לא נראה כסף, שיגיד שלום לספרים ולזכויות.
 

אספרסו2

New member
מדובר במנגנון סליקה

של חברה גרמנית שנותנת את השירות והיא מבצעת לאחר מכן את הגבייה מהלקוח.זה לא נגיש לכולם.
שוב,השאלה אם לפי החוזה הוא חייב לשלם או שבעצם אי התשלום הוא מסתלק מהחוזה?
 

dory38

New member
חייב לשלם, ראשית את השליש הראשון

כפי שאני חוזר ואומר, יש לו עוד 5 ימים. אם עד 30.9 אין כסף בבנק, העסקה מבוטלת. כתוב בחוזה, שחור על גבי לבן.ראיתי אותו במו עיני.
 

אספרסו2

New member
אם העיסקה מבוטלת

כשהוא לא משלם והוא לא משלם במודע על מנת לבטל את העיסקה אז הוא לא חייב כסף.
 

dory38

New member
בחמשת הימים הקרובים הוא עדיין חייב

אין לי מושג אם הוא מודע או לא, אגב. לדעתי הוא בקושי יודע מהחיים שלו. הוא די טירון.
 
למעלה