תביעה לדמי שימוש

תביעה לדמי שימוש

בוקר טוב חברים ועורכי דין נכבדים

זוגתי נמצאת לפני הגשת תביעה לדמי שימוש ,בדירה בה מתגורר הגרוש שלה כשנתיים ,ללא ששילם את חלקה בדירה הנמצאת בכינוס נכסים מטעם בהמש למשפחה. אני מבקש לשאול ברשוכם:

1.זוגתי מעוניינת לתבוע בתביעה לדמי שימוש-גם את השווי היחסי של עליית מחיר הדירה בתקופה הזו של כשנתיים. האם נהוג בתביעה כזו,להעריך את שווי הדירה כמו לענין שכר הדירה (בשביל האגרה),או שצריך לבקש למנות שמאי למתן שומה עדכנית,מבלי להעריך את גובה התביעה לפי הערכת שווי הדירה החדש ?

2. במידה וערך הדירה לא עלה כמעט בכלל בשנתיים האלו,האם נהוג בתביעות כאלה לבקש ריבית והצמדה על סך התשלום אותו התחייב החייב לשלם-ולא שילם?
(הכוונה לתוספת על התביעה לשכר דירה,בדירה בה הוא מתגורר ואשר שוויה עלה בזמן שהוא התגורר בה)

3.נשמח לקבל הצעות לייצוג בדיונים בבהמ'ש ו/או ייצוג מקיף יותר

תודה רבה לכם ושבת שלום
 
לא ברור מה רוצים בדיוק לתבוע

אם התביעה היא לדמי שימוש רושמים את דמי השימוש שהצטברו עד למועד התביעה וגובה האגרה נקבע בהתאם לסכום הנתבע. אם אינך יודע מהם דמי השימוש בגלל ששווי הדירה עלה ויש צורך בשמאי שלא יכול לעשות את תפקידו בגלל שהגרוש גר בדירה-יש לרשום סכום מוערך בהתאם לתקנות אליהם כבר הפניתי אותך.
 
רוצים כמובן לתבוע את מה שהדירה יכלה להניב כספית

1. אז ככה: אנו רוצים כמובן לתבוע את מה שהדירה יכלה להניב כספית,קרי,בעיקר את גובה שכר הדירה. לפיכך הצטיידנו בהערכה של מתווך על מנת לקבוע את גובה התביעה המשוער.

2.לצערינו,יש סיכוי שערך הדירה לא עלה בשנתיים האחרונות,ולכן רצינו בבקשה לדעת האם נהוג ו/או ניתן לבקש ריבית והצמדה על סך התשלום אותו התחייב החייב לשלם-ולא שילם?
(השאלה בסעיף 2 לא מתייחסת לשכר דירה. השאלה מתייחסת לתשלום החלק של זוגתי,אותו התחייב החייב לשלם כשרכש את חלקה בהתמחרות,ולבסוף לא שילם! אנו מעוניינים לדעת האם נהוג או ניתן להתייחס לסכום זה כאל חוב כספי ואי לכך לדרוש הצמדה למדד וריבית מיום החוב?)

תודה רבה לך עורך דין פנדריך
 
למעלה