מילה כנגד מילה במשפט של התנגשות

evike

Active member
מנהל
תודה רבה. צריך לברר את זה. בנוסף

האם שמאי יכול לדעת שהנזקים כולם מהפגיעה האחרונה, או שחלקם נזקים ישנים?
 

evike

Active member
מנהל
מילה כנגד מילה במשפט של התנגשות

לפני שנתיים, כשאישי, נהג מונית, הסיע נוסעת באיילון, מישהי שנסעה קרוב אליו סטתה לנתיבו, והתנגשה בו קלות. הנהגת האשימה את אישי שהוא זה שנכנס לנתיב הנסיעה שלה. הנוסעת שאיתו, מיוזמתה, שללה את דיברי הנהגת, ועמדה על כך, שהנהגת היא האשמה. היא אף הוסיפה שהיא מוכנה להעיד ומסרה את מספר הנייד שלה.
כמובן הם החליפו פרטים.
כעבור זמן קצר, חברת הביטוח של אישי הודיעה שהנהגת הגישה תביעה דרך חברת הביטוח שלה, על סך של 12,000 ש"ח, עלות תיקון הנזק. עלות מוגזמת במיוחד, שכן ההתנגשות היתה קלה, אישי אפילו לא תיקן את הנזק הקטן שנגרם לו. והוא לא נסע בטנק, אלא בקיה סיד. (כנראה, הנהגת גם ניצלה את ההזדמנות ותיקנה את כל ה"דפיקות" שהיו ברכבה)
התוצאה, שחברת הביטוח של אישי וחברת הביטוח של הנהגת הולכים למשפט, והנזק של אישי עלול להיות סכום לא מבוטל של ביטול העדר תביעות.
המשפט יערך השבוע בנוכחות עורכי דין משתי החברות, ואישי קיבל זימון להעיד.
בשיחה עם הנוסעת שהיתה איתו, היא הביעה נכונות לבוא להעיד, רק שבמחשבה נוספת היא פוחדת שהיא לא תזכור בדיוק את הכל, שהרי עברו שנתתים מאז התאונה, והיא עשוייה אפילו להזיק בכך.
מה האפשרויות? העצות? שהרי זו מילה כנגד מילה. (של שני עורכי דין שאפילו לא נכחו בארוע)
כל רעיון יתקבל בברכה.
תודה למגיבים.
 

aaa123

Member
גם בהנחה שחובתה לעשות את רצון בעלה איך אתה יודע

שהוא לא רוצה שתשאל כאן שאלות?
 

evike

Active member
מנהל
בכוונה לא הגבתי לגולש ההזוי הזה

ואם כבר, לידיעה, את הביטוי "אישי" במקום "בעלי", הציע בזמנו דוד בן גוריון.
בלי לדעת על כך (במקרה זה הוזכר ביום חמישי ברדיו בתוכניתו של יוסי אלפי שהוקדשה לבן גוריון) אני משתמשת בביטוי שנים, כי אני לא מתחברת לביטוי בעלי. נראה כוחני ולא מתאים. לפחות לי.
 

evike

Active member
מנהל
ולעיניינינו, עדיין לא התקבלה החלטה

 

evike

Active member
מנהל
ואגב, המקרה מעיד שכדאי להתקין מצלמת דרך. היה פותר את

כל הספקות.
מוטב מאוחר מאשר בכלל לא. ואם כבר, יש למישהו המלצה על מצלמה טובה, דו צדדית וקומפקטית?
תודה.
 

evike

Active member
מנהל
זו בדיוק הבעיה. במה תלוי למי השופט יאמין.

 

dino_din

New member
לגבי נזק

התובעת אמורה להגיע עם דוח שמאי (אם לא, זה סיפור אחר).
ממה שראיתי (במקרה היה לי משפט בתביעות קטנות היום בבוקר בנושא), השופטת לא מתעסקת בזה (כשהנתבע טען שזו הייתה פגיעה קטנה ולא הגיוני שיהיה כזה נזק, השופטת פטרה אותו ב"יש דוח שמאי"). כך שיהיה קשה להתווכח עם דוח שמאי אלה אם כן יש שם משהו ממש לא הגיוני. השמאי בדרך כלל מצלם היטב את איזור התאונה ומוציא דוח מפורט ומקיף על הנזק. כמו כן, יש לו ניסיון וסביר להניח שלא יחתום ויאשר בדוח תיקונים למכות שעל פי נסיונו לא נגרמו ישירות מהתאונה.
&nbsp
ועוד הערה קטנה, עוצמת המכה או הנזק לרכב אחד לא מעידים על הנזק לרכב השני וזה לא בהכרח משהו שאפשר לראות בעין (שוב, מניסיון טרי שלי).
 

evike

Active member
מנהל
שמעתי "כינוי" של שמאים

שמאים הם מאד מדוייקים - הם כותבים בדו"ח בדיוק את מה שהלקוח מבקש מהם...
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
ראשית - ב95% מהתאונות אשם הנהג השני

השאר הן תאונות עצמיות
לתביעה יש שני חלקים - 1. הוכחת האשמה - דבר שנדיר מאד למצוא בדו"ח שמאי ופילו בוחני תאונות יכולים לקבוע רק לעיתים נדירות מי אשם בתאונות כאלה - ולהוכחת האשמה עדות הנוסעת יכולה לסייע - עליה לומר את האמת כפי שהיא זוכרת ועליה להדגיש בעדותה שזה קרה לפני שנתיים ולכן במידה שאינה זוכרת משהו שלא תנסה לשחזר אלא תשיב לעורך הדין שאינה זוכרת (אני העדתי עשרות פעמים במשפטים והקראתי בעדותי את הרישומים שעשיתי בקרות המקרה ולא זרמתי עם עורכי דין שניסו להכשילני, לא המצאתי ולא שיחזרתי דבר)
אם ימצא שבעלך אשם אז יכנסו לגובה הנזק ודו"ח השמאי אמור לתאר נזק שעלול להיגרם מתאונה כזאת, אם על שפשוף בצד מתקנים או מחליפים דלת - עלול להיות סביר, אם יש נזק במכסה מנוע - לא סביר וישחק לרעתה.
במקרים רבים נקבע שהאשם בשני הצדדים ואז יש שתי שיטות לחלוקת הנזק - האחת שמסכמים את הוצאות שני הצדדים ומחלקים ביניהם (וכאן אישך נדפק כי נזקיה גדולים ונזקיו אפסיים) ושיטה שניה שכל אחד סופג את נזקיו - ואז אישך לא ניזוק ולא ינזק גם בהנחת העדר תביעות
במקרים שונים עורכי הדין של חברות הביטוח לא ממש נלחמים ביניהם אלא מגיעים לאיזו פשרה (כי גם השופטים לא אוהבים לפסוק) ולכן על אישך לדבר עם עורך הדין של הביטוח שלו שאם תהיה חלוקת הנזק ביניהם יפעל כדי שכל נהג יהיה אחראי לנזקיו, יוצא כאילו תיק"ו אך אישך לא ניזוק
 

evike

Active member
מנהל
תודה ברזילי על התגובה

מעניין מה שאתה כותב.
אעביר לאישי את התגובה שלך. עדיין לא התקבל פסק הדין, מקווה שיהיה לטובת אישי.
 
למעלה