חוזה השכרה כשאינני הבעלים

dragon201

New member
חוזה השכרה כשאינני הבעלים

שלום,
אבי אדם קשיש הלוקה בדמנציה. אני מתמהמה עם האפשרות להיות אפוטרופוס שלו לענייני ממון, בגלל הטירחה והעלות של התהליך וההשלכות להמשך.

יש בבעלותו דירה שגרים בה שוכרים, כשאצטרך לכתוב חוזה מול דיירים חדשים או להאריך חוזה קיים, האם יש תוקף לחוזה אם ארשום אותי כמשכיר? או אם ארשום אותו והוא לא יהיה נוכח במעמד החתימה והשוכרים לא יראו אותו חותם?

(נעזוב רגע בצד שזה טכנית מסכן גם את השוכרים, כי על הנייר יש אפשרות שיפנו אותם כי הם לא חתמו עם הבעלים האמיתי, אבל זה לא באמת יקרה - לכן השאלה היא האם יש סכנה למשכיר מכך?)
 

9x9

New member
אם אתה מתמנה כדין לאפוטרופוס - אתה כן מוסמך להשכיר

ובלבד שחוזה השכירות הוא לתקופה שאינה עולה על חמש שנים
וגם שהשכירות היא לא שכירות מוגנת כמשמעה בחוק הגנת הדייר.
 

dragon201

New member
הבנתי שצריך רופא גריאטר שהוא גם פסיכיאטר

רופאים כאלה זה דבר נדיר, לא משהו שמוצאים בקופת חולים. בעיקר שאנחנו גרים בפריפריה .בנוסף צריך שהרופא יבוא אלינו הביתה כי אין לי אפשרות להכניס את אבא לתוך רכב בגלל מצבו ומצבי. כל זאת גורמים לי לחשוש מהתהליך.
 
מה לגבי יפוי כח?

(שאלה לשאר חברי הפורום)
אם השואל יחזיק ברשותו יפוי כח החתום ע"י אביו, האם זה לא יקנה לו זכות לחתום על חוזה השכירות, ובכלל, לנהל את ענייני הדירה?
אני מזכיר שכרגע האב אינו מוכרז כבלתי כשיר, כך שעל פניו, הוא כשיר לחתום על יפוי כח שכזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
האם יש לו אפשרות להיות נוכח במעמד? שכרתי פעם דירה מקשישה

(קצת משוגעת, אבל לא ניכנס לזה...) ובכל חתימה על חוזה או כשהיו עניינים משפטיים להסדיר בתה או מישהו מטעם המשפחה הגיע לטפל בנושא (בנוכחותה). היא עצמה הייתה חזקה בעברית ולא ממש הבינה משהו בדברים האלה.
 
למעלה