חסימה בדף פייסבוק של איש ציבור

nautilus11

New member
חסימה בדף פייסבוק של איש ציבור

שלום, אני לא בטוח שזה הפורום הנכון אך אשמח להכוונה בכל זאת.
שמתי לב במקרה שאני חסום מלהגיב בדף של אחד השרים בממשלה. מה שמוזר לי זה שלא זכור לי שבכלל הגבתי שם בעבר או שעשיתי משהו שיצדיק את זה (גם לא קיבלתי שום התראה).
זה מפריע לי מאוד מבחינת עקרונית ולפי העיתונות למעשה מבקר המדינה קבע שמדובר בפגיעה בחופש הביטוי. רק שהבנתי מכתבות מסוימות שנציבות תלונות הציבור אינה יכולה לפעול בעניין דפים של חברי כנסת ושרים אלא רק של ראשי רשויות.
בכל אופן הגשתי תלונה למבקר וגם פניתי לדובר המפלגה שאמר שהחסימה תוסר אך כלום לא קרה בפועל. אני לא חושב כרגע על צעד משפטי (למרות שבעייני ראוי שזה יקרה) ולכן אני שואל למי כדאי לפנות בעניין בתור אזרח קטן? יש עמותות או ארגונים שאולי יוכלו לעזור? יש עוד גוף מבקר שניתן לפנות אליו ולהתלונן? לדעתי זה יכול להיות אייטם תקשורתי מעניין אך שוב, נראה לי שצריך מסה קריטית ולחבור לעוד אנשים כדי לקדם משהו באמת.
תודה רבה.
 

nautilus11

New member
פעם אחרונה שבדקתי אנחנו עדיין דמוקרטיה לרוב ולא צפון קוריאה.

 

רמי אב

New member
מי קבע שכל סוג של תגובה שזאת הטרדה?

הפייסבוק כמו שאר הרשתות החברתיות נועד לציבור הגולשים כדי לקבל תגובות.
ובגלל שהמטרה של איש ציבור זה להיות לטובת הציבור,אז אם לא התכוונת לעשות לו רע, אז אין לו זכות לחסום אותך.

יוסף פנדריך, אני חייב להודות שלאחרונה אתה התקלקת בתגובות שלך.
ויוסף, אני אוסר עליך להגיב להודעות שלי בלי קבלת רשות מראש ובכתב ממני, אם בכל זאת תעשה זאת אני אשקול למצוא את הכתובת IP שלך בצורה חוקית ולתבוע אותך בבית משפט על הטרדה.

נאוטילוס 11, תנסה לבקש בנושא הזה עזרה מעורך דין שמומחה בנושא אינטרנט, אתה גם יכול לפנות בנושא אל תוכנית הטלוויזיה הישראלית הצנרת שמשודרת בערוץ עשר.
 

רמי אב

New member
למי שלא הבין

מה שאני כתבתי ליוסף פנדריך היה בציניות,
זה כדי להראות כמה זה שטותי להקשות על אדם לרשום דברים בדף אינטרנט שנועד להיות לטובת הציבור.
במקרה שפה זה בתחום המשפט
במקרה של איש הציבור זה במה שקשור לתפקיד של איש הציבור.
דרך אגב אני הצלחתי לדעת מי האיש ציבור שהוא התלונן וכתבתי שם במשתמש שני שלי, ולא זאת לא עבירה פלילית לרשום במשתמש נוסף עם שם אחר אבל שלא לצורת מסירת מידע אישי בצורת רמאות שאסורה לפי החוק, רק עבירה אתית של חוקי הפייסבוק, כי לפע החוק ההתחזות אסורה רק אם זה לצורך רמאות, אז במשתמש הזה אני כתבתי לשר ביקורת עניינית ולא נחסמתי, במקום זה כתבו ולי במסר האישי בפייסבוק, שהדף פייסבוק הזה לא מנוהל באופן אישי על ידי השר, ונתנו לי כתובת דואר אלקטרונית שיותר קל לשר לקרוא אותה.
 
למעלה