מורה לתנ"ך וגיאוגרפיה בכיתה ד' מלמדת משנה פוליטית שמאלנית

luvlife

New member
מורה לתנ"ך וגיאוגרפיה בכיתה ד' מלמדת משנה פוליטית שמאלנית

בבית ספר מסוים בתל אביב יש מורה שתפקידה ללמד את הילדים (בני 9) תנ"ך וגיאוגרפיה. היא מנצלת את הבמה שניתנה לה בתשלום על ידי משרד החינוך כדי לחנך את הילדים שמדינת ישראל היא "מדינה כובשת" ושאפשר להבין וגם להצדיק את ה-"שאהידים" שמבצעים פיגועים נגדה.

1. האם בכלל מותר לה להעביר ככה את השיעורים שלה, את הזמן שעליו משלמים לה כדי להעביר את הדעות האישיות שלה לילדים במקום את החומר שהוא נושא השיעורים? לדעתי לא.

2. בהנחה שאסור לה לעשות את מה שהיא עושה, מהי הצורה הנכונה מבחינה חוקית כדי לבוא איתה חשבון ולגרום לפיטוריה, או לפחות לנקיטת צעדים משמעתיים נגדה?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
צודק לחלוטין

עלייך לדווח על כך במשרד החינוך כדי שיקראו לה לשיחת הבהרה
יחד עם זאת כדאי שתדווח על אלפי מורים אחרים שמלמדים תלמידיהם לכתוב על דפי הבחינה בס"ד (בסייעתא דשמיא) במקום להבהיר להם שבבחינה אסור להם להסתייע באף אחד כולל יהוה (ובהזדמנות זאת להזכיר להם שעליהם להבהיר לתלמידים שאם כבר מזכירים אותו - שיש חילוקי דעות בקשר לקיומו)
 

luvlife

New member
בהחלט יש דימיון לנושא ה-"הדתה" שלגביו מתלוננים השמאלנים קשות

אבל רק עם הבדל "קטן" - לנסות לקרב ילד יהודי במדינה היהודית אל המסורת היהודית היה נחשב בעבר לדבר טבעי לחלוטין ורק בימים טרופים אלו נחשב כ-"בעייתי". ובכל מקרה, אין שום דרך, דימיונית ומעשית, שהדבר יכול לגרום נזק כלשהו לילד. מקסימום, הוא יבין קצת טוב יותר על המסורת של עמו. הרי אין דבר יותר פתטי מיהודי שמתייחס בבוז אל סממני הדת שלתוכה נולד ומי שתומך בבוז שכזה הוא לא יותר מאשר אנטישמי.

בניגוד לזה, ללמד ילד יהודי שמדינת היהודים שבתוכה הוא חי היא מדינה רעה, כובשת, גוזלת ומדכאת "עם" אחר זה גם סוג של אנטישמיות. כך שבעיני, מי שמייצר רעש גדול בנושא ה-"הדתה" הוא אנטישמי, מי שמחנך ילדים יהודים שמדינת ישראל היא מדינה רעה הוא אנטישמי, והמכנה המשותף הוא ששני הדברים מגיעים מהאגף השמאלני של המפה הפוליטית.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מי אמר שמדינה כובשת היא מדינה רעה?

דווקא בשעורי התנ"ך מלמדים שיהושוע כבש את ארץ ישראל ובהחלט ניתן לעשות לזה השוואה לימינו.
יתרה מזאת - ניתן להראות שאנו טובים יותר מאשר בתקופת יהושוע - כי יהושוע ציווה להרוג את תושבי הארץ הקודמים ואנחנו לא הורגים אותם
ומדברייך אני מתחלחל - שאתה מאראה שמורה המלמד את כיבוש הארץ בימי יהושוע ודוד הוא אנטישמי.
 

luvlife

New member
אין "כיבוש". וועדת אדמונד לוי קבעה זאת ע"פ החוק הבינלאומי

מי שטוען שישראל "כובשת" ביהודה ושומרון פשוט מסלף את החוק הבינלאומי. השופט אדמונד לוי עמד בראש ועדה שחקרה עד תום את כל ההיבטים החוקיים בנושא השליטה הישראלית ביהודה ושומרון והפסיקה היתה ברורה: אין "כיבוש". אבל עזוב... זהו פורום חוק ומשפט, לא זירה להתגוששות פוליטית. אני פשוט מחפש עצה איך ניתן לטפל מבחינת החוק באותה מורה שמרעילה את מוחותיהם של הילדים בכיתתה בשנאת המדינה, במקום לעשות את מה שמשלמים לה לעשות, ללמד תנ"ך ועובדות על הגאוגרפיה.
 

aaa123

Member
לא רואה שום בעיה עם כתיבת בס"ד על הבחינה

ולא נראה לי שהוכח בכלל שהאל עוזר לאלו שכותבים בס"ד.
&nbsp
חוק שאסור להעזר באל בזמן הבחינה הוא בלתי אכיף ובלתי הוגן גם אם נניח שהאל כן עוזר בזמן הבחינות לילדים מסויימים.
&nbsp
נניח לצורך הדיון שהאל גילה לילד את התשובה הנכונה(וגם אם זה קורה אין שום ראיה שהוא מגלה דוקא לילדים שכותבים בס"ד על דפי הבחינה).
&nbsp
מה אמור לעשות הילד?
אם יחליט לא לכתוב את התשובה הנכונה כי האל אמר לו אותה אז הוא פוגע בעצמו באופן לא הוגן כי יכול להיות שהיה מגיע לתשובה הנכונה גם בלי עזרת האל.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא הבנת את הנקודה

הנקודה היא שבשעורי מתימטיקה יש ללמד מתימטיקה ולא דת. ובס"ד קשור לדת ולא למתימטיקה
ובדיוק כשם שלא ראוי שמורה ילמד את השקפותיו הפוליטיות בשעורים שלא קשורים לפוליטיקה כך לא ראוי שמורה ילמד השקפותיו הדתיות בשעורים שאינם קשורים לדת
 

luvlife

New member
האם אתה יכול להצביע על מקרים בהם מורה למתמטיקה...

התעכב ובזבז את זמן השיעור כדי לוודא שהתלמידים כותבים בס"ד על כל דף? או שמא עצם היותו של מורה כאדם דתי הכתוב עקב היותו כזה בס"ד על הלוח, אמורה להיות אסורה? אגב, אין "שיעורי דת" בבתי ספר ממלכתיים. יש שיעורי תנ"ך. מעניין מה היה קורה אם בבתי ספר במגזר הערבי היו מנסים לאסור על כל סממן של האיסלאם במסגרת בית הספר. אף אחד הרי לא היה מעז להעלות על דעתו אפשרות כזאת והשמאלנים היו צורחים "גזענות" עד השמיים. אבל כשיהודים עושים עניין מכתיבת בס"ד על ידי יהודים אחרים... זה בסדר כמובן. את דתו ותרבותו של האויב חייבים לכבד אבל על שלנו זה בסדר וגם רצוי לחרבן.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בהחלט יכול

שנים רבות השגחתי על בחינות בגרות ובדקתי בחינות כאלה
ראיתי שבבתי ספר מסוימים כל התלמידים כותבים בס"ד על כל אחד מדפי הבחינה, כששאלתים מדוע הם עושים זאת ענו לי שהמורה הנחה אותם, שאלתי אם גם על הבחינות בבית הספר הם כותבים, ענו לי שכן, שאלתי מדוע, אמרו לי שהמורה מקפיד וחוזר על הסבריו וכמה אמרו לי שאם לא כותבים זאת יורד הציון.
לדעתי הגיוני שתלמידים יינהגו כך בשעורי דת אך כשמערבבים ענייני דת בעניינים אחרים זה פסול, ובפרט כשמורה עושה זאת בשעות שמשלמים לו עבור לימודי מתימטיקה (וגם אנגלית, ספרות, תנ,ך וכיו,ב)
וגם מבחינה דתית הדבר פסול (ויש לי קירבה גדולה לדת היהודית) שיש בזה גזל (המורה עוסק בשעות שמשלמים לו כדי שילמד מתימטיקה בלימוד דברים אחרים), דבר האסור מדאורייתא.
אבל לעניננו - זה פסול בדיוק כשם שהמורה שעליה כתב פותח הדיון עושה מעשים פסולים - ואסור בגלל השקפה פוליטית או דתית להצדיק את האחד ולפסול את השני - את שניהם יש למדוד באותה אמת מידה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש כיום גם שיעורי דת (או יהדות / מסורת / "מורשת") בבתי הספר

הממלכתיים ה"רגילים" נוסף על שיעורי תנ"ך.
&nbsp
ואיש אינו אוסר על סממנים יהודיים בבתי הספר. זו ממש לא הנקודה. תלמיד יכול לכתוב בס"ד בראש המבחן ואני לא מצפה שהמורה יעיר לו על כך. אבל המורה לא צריך להנחות את התלמיד לכתוב בס"ד אם זו אינה דרכו (של התלמיד). יחי ההבדל.
 
למעלה