חנייה בלעדית לנכה

aiman08

New member
חנייה בלעדית לנכה

שלום רב . אני בן 43 אני מורה במקצועי , ואני לוקה מנכות רפואית יציבה בשיעור 95%..הנכות שלי בעיקר בשל אי ספיקת לב קשה LVEF 28% והשמנת יתר 136 ק"ג ..על סמך הנכות קיבלתי תג חניה לנכה ממשרד הרישוי .. אני גר בשכונה של רחוב חד סיטרי שבו הרכבים חונים בצידי הכביש ללא חניות מסודרות או מסומנות ..והעירייה מעלימה עין בשל המספר הרב של המכוניות ..אבל כ10 מטרים מביתי יש חנייה ציבורית של 8 רכבים ..והבעיה שאני לא מצליח למצוא חנייה תמיד מה שמכריח אותי לחנות בשכונה למעלה ..כך שאם ארצה את הרכב אני נאלץ לעלות ברגל עליה של כ50 מטרים דבר שקשה עלי מאוד בשל מצבי הבריאותי (קוצר נשימה ..הזעה ..דפיקות לב- אני עם מכשיר AICD דפיברלטור).. לאור זאת ועל סמך החוק פניתי לעירייה (מגזר ערבי) עם כל המסמכים הנדרשים ובקשתי להקצות לי חניה בלעדית לנכה על מספר הרכב שלי .מאז מאי 2017 הם מגלגלים את הפניה בין גורם לאחר עד אשר אתמול הודיעו לי שמדיניות העירייה היא לא להקצות חניות בלעדיות לנכים מכל מיני שיקולים שבלט מהם הטענה שאין מספיק מקומות חנייה מסודרים בעיר לרבות הכביש בו אני חי .. הם ציינו שכן הם יפעלו לסימון מקום חניה כללי אחד לנכה בחניה הציבורית שליד ביתי אך ללא הקצאתה לרכב שלי...(הם עדיין לא ביצעו ואמרו שיקח זמן לאשורים ותקציב..)...הבעיה שאצלנו לא יצייתו לשלט נכה כללי ויחנו ..והאכיפה אצלנו בעייתית ואני לא יכול להתקוטט כל יום עם חונה עבריין..בנוסף יש אחרים שיכולים להוציא תג נכה ולחנות בחניה הציבורית הזו..הדבר היה שונה אם החניה הייתה על מספר רכבי ..אז הייתי חזק יותר בשמירה על זכותי לחנות.. אני שוקל בשיא הרצינות לתבוע את העירייה ולהכריחה להקצות לי חנייה בלעדית לנכה (לי)..ושאלותיי : א. האם החוק עומד לצידי במקרה הזה ? או לצד העירייה? ב. האם אני אזכה בתביעה כזאת ?ואם כן מה אחוזי הזכייה בתיק? ג. כמה יעלה לי תביעה כזאת (שכר טרחה ואגרות..) בערך? ואם אזכה בתיק האם אני אקבל החזר על כל ההוצאות מהעירייה? אודה לך מאוד אם תשיב לשאלותיי ולפנייתי?
 
תיקון חדש לחוק

הכנסת אישרה בתאריך 3/7/2017 (שים לב, הנושא חדש ביותר) את תיקון מס' 7 לחוק חנייה לנכים שאומר כך:
&nbsp
"רשות מקומית תקצה לרכב מזכה אחד של נכה המתגורר
בתחומה, הנושא תג נכה, מקום חניה אחד המתאים לצרכיו
של הנכה, שמידותיו ייקבעו בהתחשב בתקן ישראלי, סמוך
ככל האפשר למקום מגוריו של הנכה, ובמרחק שאינו עולה
על 200 מטרים ממנו."
&nbsp
"החובה להקצות מקום חניה לנכה כאמור, לא תחול לגבי כלל הנכים הזכאים כיום לפי החוק לקבל תג נכה, אלא לגבי נכים שתנועתם מוגבלת באופן הקשה ביותר – עיוורים, נכים הזקוקים לכיסאות גלגלים או לרכב בשל נכות גפיים, וכן נכים שנקבעה להם לפי דין דרגת נכות של למעלה מ- 90%. שאר הנכים הזכאים לקבל תג נכה לפי החוק, יוכלו גם הם להגיש בקשה למקום חניה סמוך למקום מגוריהם ויהיה על הרשות המקומית לשקול בכל מקרה ומקרה האם הקצאת מקום החניה אפשרית ומוצדקת בנסיבות העניין בהתחשב בדרגת הנכות של הנכה ובמידת האפשרות של הרשות להקצות מקום חניה באותו איזור. "
&nbsp
אני לא יודע אם הגשת לעירייה מסמך מרופא בנוגע למצבך הבריאותי אבל יש לו, לדעתי, חשיבות רבה בנוגע להחלטה.
&nbsp
http://main.knesset.gov.il/Activity...aspx?t=lawsuggestionssearch&lawitemid=2004677
&nbsp
 

aiman08

New member
תיקון החוק

אני מודה לך מאוד על המידע החדש החשוב שציינת .
אני אפעל לפי המלצתך ואפנה שוב לעיריה עם מסמך הביטוח הלאומי שמצביע על דרגת נכות רפואית קבועה אצלי בשיעור של 95% וכן מכתב מהרופא על מצבי הרפואי ..ובנוסף את התיקון הזה לחוק..ומקווה שזה יפתור את הבעיה .
אחרת אאלץ כנראה לפנות למשפט ..והשאלה שוב לאור התיקון האם אני אזכה בבית המשפט מול העיריה ?
 

shlang

New member
כל זמן שאין לך תו נכה ממשרד הרישוי

לא תקבל תמרור, ראשית , הוצא תו נכה ממשרד הרישוי אחר כך הקש בקשה לתמרור, רצוי להביא אישור ממשרד הבריאות
 
נראה לי

שמצבך הבריאותי לא תקין וכל עוד שתספק מידע ממוסמך כפי שסיפקת כאן ותציין את התיקון לחוק, אני לא רואה סיבה שהעירייה תדחה את בקשתך. מכאן שאני לא רואה שיהיה צורך במשפט.
&nbsp
הייתי מציין בבקשה גם את החובה שלהם להקצות את מקום החנייה בתוך 60 יום מתאריך הבקשה. משהו בסגנון: "בהתאם לסעיף 4ד(ג) לחוק, אבקש להקצות לי את החניה בתוך 60 ימים מיום הגשת בקשה זו.".
 

shlang

New member
שים לב שלצורך זה הוא צריך תו נכה ממשרד הרישוי

 

aiman08

New member
תודה רבה לשניכם.. יש לי תג חניה ממשרד הרישוי .

תודה רבה לשניכם.. יש לי תג חניה ממשרד הרישוי ...אני אגיש שוב את כל הניירת לעירייה
 
למעלה