השכנים משליכים בדלי סיגריות

לאהלאה1

New member
השכנים משליכים בדלי סיגריות

לגינה פרטית שלנו.האם בסמכות פקח פסולת של עירייה לטפל בזה?
 

לאהלאה1

New member
האם כדי להוציא צו מניע

&nbsp
אני חייבת עורך דין?
אם השכנים לא יתייחסו לצו מניע(וסיכוי גדול שלא יתיחסו) צריך לטריףתבוע אותם על ביזיון בית משפט?
החשש שלי שבנוסף לעוגמת נפש שלי זה יהיו גם הצעות כספיות וללא תוצאות.לכן רציתי לדעת אם יש גורמים אחרים שיכולים לעזור.ועוד שאלה:מה עלות של צו מניע?
&nbsp
 

לאהלאה1

New member


*צו מניעה
 

shlang

New member
עלויות או עו"ד - לצורך זה את צרייכה תשובה מעו"ד

במידה ויש לך צו נגד השכנים והם ימשיכו בשלהם, תוכלי לערב את המשטרה אשר מחוייבת לטפל בנושא אם יש לך פס"ד ולתבוע אותם על הוצאות כמו עלות ניקיון הגינה
בנושא של עלות התביעה או הצורך בעו"ד - תחכי לתשובה מעו"ד
 
השלכת בדלי סיגריות לדירת השכן

לדעתי, לפי תיאורך, מדובר בהסגת גבול במקרקעין כהגדרתה בסעיף 29 לפקודת הנזיקין, ואם זו הסגת גבול בבית משותף מצד בעל דירה לגבי דירה אחרת או לגבי הרכוש המשותף, תביעה על כך אפשר להגיש, על-פי סעיף 72(ב) לחוק המקרקעין, לבית משפט השלום או למפקח על רישום מקרקעין (כדי להסיר ספק: אין בתגובתי זו עצה או המלצה לתבוע או לנהוג כך או אחרת).
 

לאהלאה1

New member
תודה

על התשובה.
במקרה שלי זה שני בניינים שונים (בתים משותפים) עם גינות גובלות.
האם אני יכולה להגיש תביעה למפקח על רישום מקרקעין אם זה לא בתוך בית משותף אחד?
תודה.
 
היזק בזדון

את יכולה גם להתלונן במשטרה על עבירה לפי סעיף 452 לחוק העונשין (אך ספק אם המשטרה תנקוף אצבע בעניין) וכן להגיש לבית המשפט קובלנה פלילית על עבירה זו, בהתאם לסעיפים 68 - 73 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב] ופרט 1 לתוספת השנייה לחוק (קובלנה פלילית היא כתב אישום מיוחד, שרשאי אדם מן השורה להגיש לבית המשפט בגין עבירות מסוימות; זאת בניגוד לכתב אישום רגיל, שמגישה המדינה באמצעות התביעה המשטרתית או הפרקליטות), אך אם לא תוכיחי נזק ממשי, בית המשפט עשוי לראות בהשלכת בדלי הסיגריות זוטי דברים, שאין בהם עילה לאישום פלילי, כמובהר בסעיף 34יז לחוק העונשין (גם תביעה אזרחית עלולה להידחות בנימוק דומה: מעשה של מה בכך לפי סעיף 4 לפקודת הנזיקין).
 

לאהלאה1

New member
תודה.

יש לי עוד שאלה:האם מבחינת החוק יש הבדל בין השלכת בדל סיגריה ברשות הרבים להשלכת אותו בדל סיגריה לגינה של שכן.אם ברשות הרבים מקבלים על זה קנס נראה הגיוני שאותו דבר צריך להיות בשטח פרטי.
 
השלכת בדלי סיגריות ברשות הרבים וברשות היחיד

יש היגיון בדברייך. אמנם אפשר לבחון את המעשים הללו לפי חוקים (ארציים) שונים, אך בעקבות שאלתך בדקתי ומצאתי, שיש חוקי עזר של רשויות מקומיות, האוסרים השלכת אשפה הן למקום ציבורי והן למקום פרטי.
למשל, סעיף 7(א) לחוק עזר לתל-אביב-יפו (שמירת הסדר והניקיון): “לא יזרוק אדם, לא ישאיר ולא יניח, ולא ירשה לזרוק, להשאיר או להניח אשפה במקום ציבורי או פרטי, אלא בכלי אשפה שהותקנו בהתאם להוראות חוק עזר זה".
על-פי ההגדרות שבסעיף 1 לחוק, אשפה היא פסולת שאינה למחזור; מקום פרטי הוא חצר, מגרש, מבוא לבית, מדרגות המשמשות מבוא או כניסה לבית, גג מקלט או כל מקום אחר המשמש את דיירי הבית, למעט דירת מגורים; ופסולת כוללת במפורש בדלי סיגריות.
למיטב הבנתי נובע מכאן, שהתשובה לשאלתך המקורית, שפתחה את השרשור הזה, חיובית, משמע: פקח עירייה (מפקח בלשון חוק העזר) אמור לטפל גם בהשלכת בדלי סיגריות לחצר פרטית, במקום שקיים חוק עזר כאמור (בדקי את חוק העזר באזור מגורייך).
 

לאהלאה1

New member
מצאתי

את חוקי עזר באתר של משרד הפנים. בעיר שלי יש חוק העזר"שמירת הניקיון ואיסור העישון" משנת 1958 שמדובר בו לצערי רק על מקום ציבורי.כך שפיתרון יחיד שלי כנראה לנסות להוציא צו מניעה.
&nbsp
 
אני לא בטוח

הסעיף אומר כך: " אין תובע יכול להיפרע פיצויים על הסגת גבול במקרקעין אלא אם סבל על ידי כך נזק ממון.". אני לא רואה כאן נזק ממוני.
 
אבל צו מניעה היא יכולה לתבוע

ועל כך בעיקר מדובר כאן.
חוץ מזה, שאלה דומה פורסמה (כנראה על-ידי אותה שואלת) גם בפורום משפטי באתר אחר, ובה כן צוין (על כל פנים כך הבנתי), שנגרם גם נזק ממון (כאן).
 

לאהלאה1

New member
באתר אחר

שואלת אחרת.
אני גרה בבית של 4 דירות שאין בו ועד הבית ובגלל זה מסרבים לקבל אותי לאגודה לתרבות הדיור.לכן תשובות מקצועיות בפורום הזה מאוד חשובות לי ואני מאוד מודה עליהן.
 
למעלה