תביעה נגד רכב ליסינג

תביעה נגד רכב ליסינג


לפני כמה זמן נסעתי בירושלים נהגת רכב שלא צייתה לתמרור עצור פגעה בי בצד הרכב בכנף, צד נהג.
עצרנו להחליף פרטים, התברר כי הרכב הוא של חברת ליסינג ת.י.ר, אין לה מסמכי רכב איתה. יש לציין כי הודתה באשמתה והתנצלה. צילמתי את הרישיון שלה. אמרה שבעלה יודע היכן המסמכים וישלח לי פרטים מאוחר יותר.
בעלה משך את העיניינים, כ 3 שבועות, רצה לשלם לי את הנזק ישירות ללא עירוב חברת הליסינג. 2 פלסטיקים בנורות האחוריות שבורים, וכנף עם מכה. בסוף חזר בו.

הפעלתי שמאי של חברת הביטוח שהעריך את עלות המכה והפלסטיקים וגם ירידת ערך.

התקשרו מחברת הליסינג, הציעו לקחת את הרכב לתיקון במוסך שלהם בתל אביב ל 3 ימים (אני מירושלים), ולתת לי רכב חלופי. ולא הסכימו לשלם על ירידת הערך, לא הסכמתי לתת את הרכב לטיפול בעיר אחרת ולוותר על ירידת הערך.

חברת הביטוח שלי, הכינה תביעה לתביעות קטנות, ואנו אמורים להכיע למשפט.
יש למישהו נסיון בנושא? ומה דעתכם?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
שני חלקים

כדי לקבל עלות הנזק לא בטוח שיספיק דו"ח שמאי - רצוי שיהיו גם קבלות על התיקון (תלוי בשופט) בנוסף איני יודע מה יהיה משקל הדו"ח ללא עדותו.
עניין ירידת הערך בעייתי מכיוון שהנזק שתארת לא מרעיד על שום ירידת ערך פונקציולית ובימינו גם לירידת ערך רעיונית אין משמעות רבה מכיוון שלא ברור בכלל מה ערך של רכב משומש, בד"כ הוא נמכר הרבה פחות מהמחירון כי המחירון עצמו הוא פיקציה, מחיר הרכב נקבע לפי כישורי המו"מ של הקונה והמוכר.
בנוסף אתה יכול להכניס לתביעה נזקים נוספים שנגרמו לך - אבדן ימי עבודה, נסיעות וכדומה
הסיכויים שחברת ההשכרה תציע לך איזו פשרה מיד לפני המשפט או שהשופט עצמו ישלח אתכם החוצה להתפשר.
נראה לי שתוכל להיות ממש מרוצה אם תקבל קצת יותר מעלות תיקון הרכב
 
תודה, התביעה הוגשה כבר


התביעה הוכנה על ידי חברת הביטוח שלי, והוגשה כבר. השמאי לא יגיע להעיד, אך הגיש דוח וקבע ירידת ערך של 1,700 ש"ח, עקב עיוות הכנף. הם לא מוכנים לתקן במוסך שאני מבקש וסומך עליו. . אלא מוסך שעובד איתם, וזה לא מקובל עליי. טרם תיקנתי עקב קושי כלכלי. הוכנסו לתביעה, אבדן ימי עבודה, חנייה, נסיעות וכו.
נחכה למשפט.
 
למעלה