שאלה בנוגע לעיקרי טיעון לפני דיון

שאלה בנוגע לעיקרי טיעון לפני דיון

שלום לכם
אחרי שהגשתי ערעור,אני מעונינת לכתוב יחד עם בן זוגי את עיקרי הטיעון שלנו.
מתארגנים מעכשיו כדי לא להיות בלחץ זמן בעתיד.
התחלתי לכתוב ואני רוצה לדעת האם זה חובה או האם זה מקובל להפנות את השופט למקומות שבהם הרחבתי בערעור ? אני גם מעוניינת לדעת האם אני חייבת להפנות שוב לנספחים כשאני טוענת טענה,או שזה מספיק שהנספחים צויינו במסגרת הערעור ? ושאלה אחרונה,אם צרפתי פסקי דין בערעור שהסתמכתי עליהם האם אני חייבת לצרף אותם שוב בעיקרי הטיעון שלי?
תודה רבה !!!
 
קראנו כבר את התקנה הזו,ולכן אנחנו גם שואלים

לצערי אני לא מצליחה להבין איך נוסח התקנה,עונה על השאלות ששאלתי,
הנה זה הנוסח של תקנה 446
תודה רבה

תק' (מס' 4) תשמ"ו-1986 תק' (מס' 2) תשנ"ז-1997
(ב) עיקרי טיעון יכללו בצורה תמציתית את טענותיו של כל צד בנקודות שהוא רשאי לטעון על פי תקנות אלה, ואת האסמכתאות שבדעתו להסתמך עליהן, ליד כל טענה בנפרד. היתה האסמכתא פסק דין שלא פורסם בדפוס בפרסום רשמי, יצרף הצד לעיקרי הטיעון צילום מפסק הדין.
 
את יכולה להפנות לפסקי דין

בלי לצרף פעם נוספת. את יכולה לעשות העתק הדבק מכתב הערעור. ראיתי כבר עיקרי טיעון כאלה .
 
אז למה נועדו עיקרי הטיעון ,אם ניתן לעשות "העתק הדבק"?

עולות אם כך מספר שאלות ברשותך עורך דין פנדריך,

1.למה נועדו עיקרי הטיעון אם ניתן לעשות "העתק הדבק"?

2.האם אני מחוייבת בהגשת האסמכתאות (פסקי הדין שהבאתי קטעים קצרים מהם בערעור) בתיק נפרד,או שמא אני יכולה לפרט אותם כפי שפרטתי בהודעת הערעור ללא צירופם בתיק נפרד ?

3. שמעתי שניתן להגיש בקשה לראות בהודעת הערעור כהודעה המכילה בתוכה את עיקרי הטיעון. באילו מקרים מומלץ להגיש בקשה שכזו ?

4.לא הבנתי מתשובתך,האם במסמך עיקרי הטיעון אני אמורה להפנות מחדש לכל הנספחים מכרך הנספחים אליהם הפניתי בהודעת הערעור,או שכבר אין צורך ?

5. האם ניתן בעיקרי טיעון להפנות לחלק בערעור בו הרחבתי בנושא מסוים?
(השאלה נשאלת מאחר ושמעתי שבתי משפט מגבילים באורך הדפים של עיקרי הטיעון)

תודה רבה לך או למגיבים אחרים שיש להם מה לתרום בנושא,זה חשוב עבורי מאד
שבוע טוב
 

9x9

New member
הקושי שלך נובע מאי ידיעה מה זה ולשם מה נחוץ עיקרי טיעון

אז ככה,
הערעור מורכב מחמישה שלבים
1. הגשת כתב הערעור
2. הגשת תיק מוצגים
3. הגשת עיקרי טיעון
4. הדיון בערעור
5. הסיכומים
אני מצמצם את ההסבר שלי כאן לנושא אחד - עיקרי הטיעון.
כאשר מתקיים השלב הרביעי (הדיון) עלול אחד הצדדים להיות מופתע מטענות שמעלה צד אחר לערעור - וזה לא טוב.
לכן קבעו בתקנות שכל צד יקדים עוד לפני הדיון ויגיש לבית המשפט ולצדדים האחרים את תמצית הטיעון (עיקרי הטיעון) שאותו הוא רוצה להשמיע בפני בית המשפט בשלב 4 (הדיון).
התמצית (עיקרי הטיעון) חייבת גם להכיל את האסמכתאות.
מה הן ההאסמכתאות?
יש שני סוגים, הראשון, פסקי דין, שאותם בדרך כלל לא מצרפים כנספחים לעיקרי הטיעון, אלא רק מציינים את פרטי הזיהוי של פסק הדין.
והשני, אסמכתאות מתיק המוצגים, וגם אותם לא מצרפים לעיקרי הטיעון, אלא רק מציינים את המספר הסידורי שלהם כפי שהם סומנו בתיק המוצגים שכבר הוגש קודם לכן לבית המשפט.
לסיכום:
■ עיקרי הטיעון מטרתם לגלות מראש לצד השני בערעור את כל הטענות שמתכוונים להעלות בדיון כדי לא להפתיע אותו, וכדי שיוכל להתכונן להשיב לטענות שהועלו
■ וגם לגלות את פסקי הדין שעליהם מסתמכים בשעת הדין
■ וגם לגלות את המסמכים מתיק המוצגים שעליהם מסתמכים בדיון
לכן, עיקרי הטיעון צריכים להיות תמציתיים מאוד וללא נספחים
אין מטרתם לשכנע את בית המשפט - את זה עושים בסיכומים (שלב 5)
וספק אם בכלל השופט קורא את עיקרי הטיעון, כי הם לא מיועדים אליו.
צריך לזכור שלא ניתן לטעון טענה בדיון אם לא ציינו אותה קודם לכן בעיקרי הטיעון - אלא ברשות בית המשפט.
 
אוקי,תודה. עולות כאן מספר שאלות ברשותך

הערעור מכיל מעל 120 נספחים,שהוגשו עם הערעור כ "תיק מוצגי המערער"
שמעתי שבתי משפט מגבילים את אורך עיקרי הטיעון לבערך 5 עד 7 דפים,ואם אצטרך לפרט את כל רשימת הנספחים מחדש תהיה לי בעיה. כל הנספחים עליהם אני מתבססת-מצויים בערעור עצמו .

1. האם צירוף המספר הסידורי של כל הנספחים הוא חלק אינטגרלי ממנין הדפים הכולל של עיקרי הטיעון,או שהוא מצורף כנספח חיצוני כ "תיק מוצגים במסגרת עיקרי טיעון"?

2. כנ'ל לגבי ציטוט כל פסקי הדין עליהם אני מסתמכת: האם הם יצורפו כחלק אינטגרלי מעיקרי הטיעון או כנספח חיצוני ?

3. האם ניתן להגיש בקשה שיראו בערעור שלי גם כעיקרי טיעון ? ראיתי הרבה מקרים כאלה,למשל כאן:

http://www.takdin.co.il/searchg/בקשה לראות בכתב הערעור כעיקרי טיעון_s.html

ההסבר המקיף והמאד ברור שנתת לי כאן יעזור לי מאד לקצר את עיקרי הטיעון,בעיקר מכיוון שכעת אני יודעת מה מטרתם. אני מוטרדת מעט מענין הסיכומים ואשמח אם לאחר מיצוי התשובות לשאלות שלא היו ברורות לי,תוכל לכתוב בקצרה על הסיכומים,ועל מה עלי לשים בהם את הדגש ?

תודה רבה לך
 

9x9

New member
לא מכיר מגבלה על מספר עמודים בעיקרי טיעון

אין מניעה לבקש מבית המשפט שיקבע שכתב הערעור יהיה גם עיקרי טיעון
אבל, בכתב הערעור לא מקובל לפרט פסקי דין - ואז לא תוכלי להוסיף בדיון פסקי דין חדשים שלא מוזכרים בכתב הערעור.
יתכן, שצירוף המסמכים כנספחים לכתב הערעור, במקום הגשת תיק מוצגים, יהווה בעיה - שהרי זה עומד בסתירה לתקנות סדר הדין האזרחי ולפסיקת בתי המשפט.
 
יש אינספור פסיקות על הגבלת מס' העמודים לעיקרי טיעון

וזאת,למרות שיש סתירה כביכול בתקנות,שקובעות שעיקרי הטיעון יהיו מפורטים יותר מאשר הערעור. בתי המשפט מגבילים את עיקרי הטיעון לגודל הכתב,למספר העמודים,לרווחים בין השורות,וכו... הנה,יש לך 2 דוגמאות בשליפה מאד מהירה,אבל תמצא עשרות רבות בלי מאמץ.

https://www.psakdin.co.il/Court/החלטה-בתיק-ע"א-48016-02-12#.WP738ojytPY

http://www.ruling.co.il/בית-המשפט-ה...62-04-16_1ca3af8d-daeb-43eb-b6aa-1920651cfd5c



http://cafe.themarker.com/topic/1448451/

תודה רבה לך על המידע החשוב
 
ומכאן נשאלת השאלה ,אמנם שאלת תם,אבל חשובה ביותר

שאלה שמאד חשוב לי לדעת,שאלה אחרונה כנראה:

במידה ובית המשפט יקבע שעלי לקחת חזרה את כרך הנספחים שהוגש עם הערעור (כרך גדול),ולמחוק מהערעור את כל המקומות בהן הפניתי לנספחים- האם מותר לי בערעור המתוקן,לאחר שמחקתי את ההפניות- לאזכר את קיומם של מסמכים מהם התעלם בית המשפט ?
אני שואלת את השאלה בגלל שבמקרה שלי עקב חוסר התיחסות גורף של בית המשפט הייתי חייבת לצרף כמות גדולה של נספחים לערעור,כדי לשכנע את בית המשפט המחוזי שאם היה בית משפט שלום מתייחס לנספחים האלה,היתה משתנה פסיקתו לטובתי באופן גורף.

תודה רבה לך
 

9x9

New member
יש לך טעות בהבנת תפקידו של כתב הערעור

כתב הערעור לא מיועד להיות "סיכומים"
הוא אמור לפרט בקצרה את הטעויות שלדעתך עשה בית המשפט בפסק הדין
זה לא אמור להיות "מסע שיכנועים" של איך היה צריך בית המשפט לכתוב את פסק הדין.
את כל מה שאת רוצהלספר לבית המשפט בערעור על כשלונו של פסק הדין את כותבת בסיכומים - שם (בסיכומים) את מפנה למסמכים מתוך תיק המוצגים, מביאה פסקי דין תקדימיים, מתייחסת לעדויות, וביאה סעיפי חוק, ומפרטת כל תג ופסיק.
בסיכומים את למעשה כותבת את פסק הדין האמיתי שלדעתך צריך היה להיכתב.
 
צודק,אך יש פרקטיקה לאפשר יותר בערעור ופחות בעיקרי טיעון

אתה אכן צודק מבחינת הגדרת התקנות. הן מגדירות את הערעור,וגם את עיקרי הטיעון שאמורים להיות מצומצתים. החוק מסייג את עיקרי הטיעון שצריך שיופיעו בהם האסמכתאות (פסקי הדין) ותיק מוצגי המערער.

אך למרות כל מה שציינתי ראיתי בימים האחרונים שקיימת פרקטיקה לאפשר לערעורים להיות ארוכים אף יותר מעיקרי הטיעון. תוכל לראות למשל איך בפסק הדין שצרף עופר ,(פס'ד אליו נחשפתי כבר לפני שבועיים),מאפשר בית המשפט לערעור להיות ארוך אפילו עד 20 עמודים. זאת,לעומת הפסיקות שהבאתי לך לדוגמה אמש, ועוד מאות אחרות-שקובעות שעיקרי טיעון יתארכו עד ל 7 או 9 עמודים בפונט 12 עם רווחים.

https://taxes.gov.il/sitecollectiondocuments/piskeidin/pdmisuimkarkin/elion/060605_elion.pdf
 
זה לא יכול לקרות,כי טרם התקבלה החלטה על מועד לדיון

עיקרי הטיעון יוגשו לבית המשפט שבועיים טרם יתקיים הדיון ויימסרו גם לנתבעים
 
תודה עופר. לעצם העניין,תראה שקיימת פרקטיקה

תודה רבה עופר,
שים לב ,שקיימת גם פרקטיקה לאפשר לערעורים להיות ארוכים אף יותר מעיקרי הטיעון - וזאת למרות שהתקנות מציינות שגם הערעור וגם עיקרי הטיעון ייכתבו בתמצות. בפסק הדין שצרפת,מאפשר בית המשפט לערעור להיות ארוך אפילו עד 20 עמודים. זאת,לעומת הפסיקות שהבאתי אמש, ועוד מאות אחרות-שקובעות שעיקרי טיעון יתארכו עד ל 7 או 9 עמודים בפונט 12 עם רווחים.
 
התקנות אינן מבהירות את פשר הכפילות

תקנות סדר הדין האזרחי אינן מבהירות מדוע המערער, שכבר הגיש את כתב הערעור, צריך להגיש גם עיקרי טיעון (ולפעמים גם סיכומים בכתב), ומה ההבדל המהותי בין הכתבים הללו (מלבד זה שעיקרי טיעון כוללים גם אסמכתאות, אך אם זה ההבדל היחיד, אפשר היה לקבוע, שהאסמכתאות ייכללו מלכתחילה בכתב הערעור).
תקנה 414:
"כתב הערעור יפרט בצורה תמציתית את נימוקי ההתנגדות להחלטה שעליה מערערים, שלא על דרך הוויכוח או הסיפור, ויציין כל נימוק במספר סידורי".
תקנה 446(ב):
“עיקרי טיעון יכללו בצורה תמציתית את טענותיו של כל צד בנקודות שהוא רשאי לטעון על פי תקנות אלה, ואת האסמכתאות שבדעתו להסתמך עליהן, ליד כל טענה בנפרד. היתה האסמכתא פסק דין שלא פורסם בדפוס בפרסום רשמי, יצרף הצד לעיקרי הטיעון צילום מפסק הדין".
הא?
לא מצאתי תשובה משכנעת לשאלה זו לא בפסיקה ולא בספרות המקצועית, ובכלל, כשאני קורא את התקנות (ולא רק בעניין זה) יש לי תחושה, שמי שכתב אותן, היו לו מניות בחברה לייצור נייר או מכונות צילום, או שהוא דאג לעמיתיו עורכי הדין, שיוכלו לחייב את לקוחותיהם בשכר טירחה עבור עבודה שאין בה צורך.
עם זאת, מעיון בהחלטות שופטים בנושא זה אני למד, שיש עורכי הדין, הנוהגים להרחיב ולהפליג יותר מדי בכתב הערעור, חרף ההוראה לכתבו בתמצית, ועל כן, רשמית, עיקרי הטיעון נועדו לקצר ולמקד את האמור בו. מכאן נובע, שאם כתב הערעור נכתב מלכתחילה בקיצור הנדרש, והוא כולל אסמכתאות, יש טעם והיגיון בבקשה לראותו גם כעיקרי טיעון.
ולשמחתי, כיוונתי לדעת גדולים, שכן על שולחנה של שרת המשפטים, איילת שקד, מונח תזכיר לתיקון התקנות, שהכין השופט ומנהל בתי המשפט בדימוס, משה גל, ובו, בין היתר, הצעה לביטול הכפילות הנדונה:
“מוצע לבטל את המתכונת שלפיה מוגש כתב ערעור ולאחריו מוגשים עיקרי טיעון או סיכומים בכתב, ובמקום זאת לקבוע כי כתב הטענות שיוגש בערעור יהיה ערוך מלכתחילה בדרך של סיכומים בכתב" (ראי בדברי ההסבר לטיוטת התקנות החדשות, תחת כותרת המשנה: “פרק כ': הערעור").
 
עופר,יש דבר שאינני מצליחה להבין. איך ייתכן שרק "לפעמים"..?

אינני מצליחה להבין איך יתכן שהסיכומים,"לפעמים יופיעו כסיכומים בכתב" ?
עופר יקירי,אם אצטרך לקצר את הערעור שלי אפילו רק בחצי,אני בוודאות לא אצליח להעביר בע'פ על דוכן העדים,את כל ההבהרות לשופט.
אני לא ממש רואה איך אוכל להסתדר ,אם יוחלט שהסיכומים יהיו בעל פה ,
וזה מכיין שאני חייבת להפנות את בית המשפט לעשרות סתירות מתצהירי הנתבע הן מהחקירה והן מהתצהירים. את אותו הדבר אני צריכה לעשות גם כנגד העד מטעם הנתבע. איך אפשר להעביר את כל זה לבית המשפט בעל פה,ובעיקר כשנדרש לכך די הרבה זמן בעידן שבו קלדניות עושות 7 שגיאות כל 3 שורות ?

תודה רבה וערב טוב
 
למעלה