סמכויות מאבטח והרעת תנאים

springwolf

New member
סמכויות מאבטח והרעת תנאים

שלום רב!
אני מועסק ביחידת אבטחה הנקראת "יס"ב", זוהי יחידה רכובה על אופנועים ורכבים המאבטחת את הבנקים השונים.
לאחרונה הוחלט להוסיף לרוטציה, בנוסף לסניפי הבנקים, גם קופות חולים וכן עסקים אחרים.
2 שאלות בפי:
1. האם סמכויותיי חלות גם במקומות האחרים? למרות שבתעודה רשום "בנקים"? האחראי עלי טוען כי "מקומות אלה אינם מונחי משטרה, הם מוגדרים 'אבטחה מרצון', ואינם דורשים תעודה ישירה". יש מה בדבריו?
2. האם הוספת עסקים שונים שאינם בנקים, יש בה משום הרעת תנאים?
אם היו אלו סניפי בנק שמתווספים לרוטציה, ניחא, שכן סניפים גם נסגרים ויוצאים מהרוטציה מעת לעת. אך אם אלו עסקים אחרים לגמרי, ולפתע פתאום היחידה כבר אינה רק מאבטחת בנקים - האם יש בכך משום הרעת תנאים?

תודה,

אבי
 

springwolf

New member
לא הבנתי

1. איך הקישור שהבאת קשור לנושא? אחדד את השאלה. בחוק כתוב כי הפעלת סמכויות המאבטח יכולה להיעשות אך ורק בתחומי המתקן אותו הוא מאבטח. אני מאבטח את הבנקים, כפי שמופיע בתעודת המאבטח אותה אני נושא. לכן אני שואל, האם כעת יש בסמכותי להפעיל סמכויות אלו גם במקומות אחרים?
2. יותר סניפים ברוטציה = יותר הקפצות = יותר עבודה.

תודה
 
גם אני לא

לאיזה מבין שלושת החוקים שהפניתי אליהם אתה מתכוון? ולאיזה סעיף באותו חוק?
ואיזו תעודה יש לך? מי חתום עליה? מה כתוב בה?
כללית, אם הוסמכת בהתאם לחוק, עליך לפעול במגבלות המפורטות בתעודת ההסמכה; אם לא הוסמכת כחוק, יש לך רק סמכות עיכוב (כמו לכל אדם), כמפורט בסעיף 75 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים).
ובאשר להרעת התנאים, הבעתי את דעתי, שהוספת מוסדות שיש לאבטח, כשלעצמה, אינה הרעת תנאי המאבטח. אך אם כתוצאה ממנה עומס העבודה גדל במידה מוחשית ממה שסוכם, או ממה שהיה מקובל, ייתכן שהיא תיחשב כהרעה.
 
למעלה