חוזה שכירות - סעיף אחריות צד ג

SHARON 103

New member
חוזה שכירות - סעיף אחריות צד ג

שלום חברים,
אני בתהליך מתקדם של חתימה על חוזה שכירות (דירה בתל אביב) והוסכם מול העורך דין כי אני כשוכר אבצע ביטוח צד ג' ותכולה בלבד ואילו הוא יבצע ביטוח מבנה.

בנוסף, העורך דין הכניס את הסעיפים הבאים לחוזה ואשמח לשמוע את דעתכם המקצועית האם אני כשוכר חשוף לסיכונים כלשהם:

1.אחריות צד ג'
1.1. אם המשכיר יחויב על ידי כל רשות בתשלום קנסות או תשלומים כלשהם עקב מעשי השוכר או מחדליו במושכר, יהיה על השוכר לשאת בתשלומים אלו ו/או בהוצאות משפטיות, הכל על פי דרישה ראשונה של המשכיר.
1.2.המשכיר לא ישא בכל אחריות לנזק כלשהו לגוף ו/או לרכוש השוכר ו/או למבקרים, מוזמנים ו/או כל צד שלישי אחר שהוא, לרבות דיירים הסמוכים למושכר אשר יפגעו עקב ו/או בגין השימוש במושכר ו/או ביקור בו במשך תקופת השכירות.
1.3. היה והמשכיר יתבע על ידי מבקריו ו/או מוזמניו של השוכר ו/או כל צד שלישי שהוא, לרבות דיירים הסמוכים למושכר, בגין כל עילה שהיא אשר יסודה בשימוש במושכר ו/או בביקור בו במשך תקופת השכירות , יהא על השוכר לפצות את המשכיר בגין כל סכום אשר המשכיר יתבע לשלמו, כאמור לעיל.


בנוסף, בהקשר לבטחונות וערבויות בגין החוזה- העורך דין ציין כי המשכיר יהיה רשאי לדרוש פרעון שטר החוב לצורך גביית אבדן/ הפסד / נזק שעלול להיגרם תוך מתן התראה מראש בכתב וכי הערב מוותר על זכויותיו בהתאם לחוק הערבות (התשכז -1967).
מה המשמעות של ויתור הערב על זכויותיו? האם ההערה הנ"ל היא סטנדרטית?

תודה מראש על העזרה וסופ"ש נעים!
 
למעלה