פסק דינו של ביהמ"ש העליון בענין טבילת רפורמים

פסק דינו של ביהמ"ש העליון בענין טבילת רפורמים

וקונסרבטיבים במקוואות, ניתן 5 שנים לאחר שהוגש ערעור על החלטת ביהמ"ש לענינים מינהליים בבאר שבע, שדחה את עתירתם. הערעור התקבל. דא עקא שהדיון נמשך 5 שנים. האם נעשה צדק בנסיבות אלה?
 

פולספגן

New member
לא הבנתי בכלל על מה המהומה

הרי גם לחילוני גמור מותר לטבול במקווה, אז היכן הבעיה?
 

פולספגן

New member
מה הקשר לייצוג?

זה מקום פרטי שלהם ואף אחד לא מונע ממך או מהם לפתוח גם מקום כזה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא נכון

זה לא מקום פרטי שלהם, זה שייך למועצה הדתית - המבנה שייך למדינה, העובדים מקבלים שכרם מהקופה הציבורית - כלומר מהמיסים שכלל תושבי המדינה משלמים
 

פולספגן

New member
המדינה לא מממנת רפורמים

אף אחד לא מונע מהם להיכנס כאינדיבידואלים ולא כסמל של משהו (רפורמי), גם אתה בתור חילוני יכול להיכנס ולטבול במקווה ועובדה שכל אישה לפני החופה טובלת שם.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מה זה קשור לעניין? המדינה מממנת את המקוואות

והרוצים להתגייר, כשנכנסים לשם, בלי קשר לרב המלווה אותם - אינם יהודים
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני סבור שפסה"ד שגוי ופוגע פגיעה חמורה

ביהדותה של המדינה.

אולם מעבר לנקודה זו לגבי שאלתך אם נעשה כאן צדק (למי שרואה בפסה"ד כשלעצמו תוצאה צודקת), תשובתי חיובית.

הלא עתירות כאלה לא מוגשות לטובת מקרה ספציפי כזה או אחר, אלא כעתירה עקרונית שתשנה סדרי בראשית בישראל. המקרים הספציפיים משמשים בעתירות האלה רק כעילה שפותחת את דלתות ביהמ"ש בפני העותרים.
משכך, על אף שבהחלט נכון לומר ש-5 שנים זה זמן ארוך מדי להתדיינות משפטית, איני רואה בעיה מיוחדת בעניין דווקא במקרה זה.
 
למעלה