יד מנפנפת ( יד מכוונת)

reneei

New member
יד מנפנפת ( יד מכוונת)

שלום אני חולה אונקולוגית חדשה ,והיו לי שאלות שלא מצאתי עליהן את התשובה לא באתר הביטוח הלאומי ולא בכלל. אז ראשית ניגשתי לסניף ב"ל .המתנתי בתור במחלקת נכות לבדוק דברים ,קיבלה אותי מישהיא אולי עובדת אולי מתנדבת לא הבנתי בדיוק מי היא. ניסיתי לשאול שאלות והיא פשוט דחפה לי ליד טופסי בקשה לנכות דיברה בחוסר סבלנות ובצורה לא נעימה, לא הבנתי למה אחת כזו נמצאת שם .אז הלכתי ,הבנתי שאין עם מי לדבר.אמרתי אוקיי נפנה ליד מכוונת הזמנתי תור חיכיתי קרוב לחודשיים הוזמנתי ליום 20.9.18 שעה 14:40 הגעתי רבע שעה לפני ( מסתבר שהזמן המוקצב לכל אחד הוא 20 דקות בלבד ובזמן שהמתנתי הלקוח של שעה 15:00 הגיע) הרופא כנראה לא עמד בזמנים והתקבלתי רק סביב 15:10. הרופא לא הסביר דבר ,באתר ב"ל רשום שאמורים לזמן תור לרופא מומחה בתחום שבו מבקשים נכות. כאשר זימנתי תור ליד מכוונת אף אחד לא שאל אותי באיזה התמחות מדובר ומה קורה ויש לי מגוון , אונקולוגי אורטופדי לחץ דם וכו לא חסר. ושהרופא אמור להסביר על הוועדה ולהכין החולה לקראת מה שיהיה בוועדה. הרופא היה חסר סבלנות לא ידע לענות על השאלות שלי אין לו מושג בחוקי ב"ל לא ידע על מה נותנים אחוזי נכות כדי להגיש את המסמכים הרפואיים שלי אני לא צריכה אותו ,אחרי עשר דקות נגמרה לרופא הסבלנות והוא התחיל לזרז אותי,בקיצור הבנתם צחוק מהעבודה זו חברה פרטית שנותנת שירותים לביטוח לאומי ומה לעשות כמו כל חברה הם רוצים לראות שורת רווח, הכוונה של הביטוח הלאומי אולי היתה טובה אבל הישום בשטח לא ,פשוט ביזבוז כספי ציבור. כדי להגיש את המסמכים הרפואיים שלי לב"ל אני לא צריכה לבזבז חצי יום בנסיעה לעיר אחרת בשביל כמה דקות שיגידו לי את המובן מאליו זילזול באדם וניצול פשוט בושה.
ועכשיו לשאלה האם נכות במיוחד במצב אונקולוגי (שד) נקבעת לפי המחלה או לפי הטיפול שינתן? מה קורה במצב שאני מסרבת לטיפולים הרגילים כריתה הקרנות כימו וטיפול הורמונלי? אבל משקיעה בטיפולים מסוג אחר אלטרנטיבי?
2. אחרי שעברתי על ספר ההבחנות של הביטוח הלאומי, הבנתי שיש לי עוד מספיק דברים ברשימה שהולכים איתי הרבה שנים. כמו פריצות דיסק בצוואר ושחיקה כמעט מלאה של הדיסקים. הרדמות אצבע ואגודל ביד שמאל .בלוטת התריס שאני מאזנת לבד כבר הרבה שנים אחרי שאלטרוקסין עשה לי לא טוב. לחץ דם גבוה מאוד גם בזמן שינה עמוקה.פרופיל שומנים גבוה. וב15 החודשים האחרונים מחלת עור מסוג גרנולומה אנולרה מפושטת על כל הגוף .ניתוח ריצפת אגן.וכו וכו דברים שלא הייתי מודעת כי ניתן להגיש בקשה בגינן.
קצת ארוך אני יודעת וטו מאץ דיטייל בסדר אני יודעת מוותרת על סודיות רפואית אבל עדיין מבקשת תשובות תודה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ככלל קביעת סעיפי הליקוי בנכות כללית מתבססים

בעיקר על הפגימה הרפואית עצמה (המחלה), אולם תיתכן השפעה גם לטיפולים שמתבצעים לגביה (השפעה מובנית בסעיפי הליקוי).

מעבר לכך, לטיפולים תיתכן השפעה בשלב קביעת כושר העבודה של המבוטח.

לגבי הכוונות למיניהן, מומלץ לפנות לשי"ל (שירות ייעוץ לאזרח), שם תוכלי לשבת עם עו"ד שמתמחה בתחום או מתנדב שמתמחה בנושא, ולקבל הכוונה כיצד לפעול. באפשרות כמובן גם לשכור שירותי עורך דין, שלא רק יכווין אותך אלא גם יסייע לך בפועל להגיש את מה שצריך.

בתכל'ס בשלב בו את נמצאת, אינך באמת זקוקה לכך, ויתכן שעדיף לשמור את אופציית עוה"ד לשלב מאוחר יותר, אם וכאשר יעלה צורך ממשי.

הגשת התביעה, אם תעשי זאת בעצמך, מתחילה בהגשת טופס התביעה לנכות כללית, תוך צירוף כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לכל הפגימות הרפואיות להן את טוענת.
 
למעלה