מקבל אבטלה- רוצה להתחיל לעבוד בחצי משרה- ישנה דרך ?

rolan007

New member
מקבל אבטלה- רוצה להתחיל לעבוד בחצי משרה- ישנה דרך ?

כיום, מקבל אבטלה של כ5400 שקל לחודש . נשארו לי אגב עוד כ-60 יום לאבטלה (כל עוד לא יעשו לי בעיות בלשכת עבודה כמובן...)
אני שוקל ויכול, כבר משבוע הבא להיכנס לעבודה שחיפשתי אך לצערי היא 50% משרה ובנוסף עוד מינימום :( משמע השכר החודשי יהיה בדיוק חצי ממה שמקבל כיום מהאבטלה וזה עוד - בלי לעבוד כלל.
אך האמת היא שכבר מתחיל טיפה להימאס חוסר המעש, מה גם שזו הזדמנות להיכנס למקום עבודה טוב, אך שמשלם חצי משרה, משמע אעלץ למצוא עוד משהו..
האם ישנה דרך להמשיך לקבל את האבטלה למרות שנכנס לעבודה של חצי משרה (אשר אשתכר בה חצי מהאבטלה שלי) ? או האם ישנה דרך לעבוד בחצי משרה ושביטוח לאומי ישלים לי לאותו הסכום ולא ישמיט לי את כל ה5400 שמקבל כרגע ? (הרי הרצון של המדינה זה שאני כן אעבוד, בכל דבר ...) אך לא מן ההגיון שמישהו יוותר על האבטלה ועוד יתחיל לעבוד ובשביל חצי מן הסכום.

תודה :)
 

cוורנה1

New member
הכנסות בתקופת אבטלה
שלום לך,

קיימות בפניך מספר אפשרויות:
1- לדווח על הכנסתך לביטוח לאומי ולקבל הנחיות להמשך התיצבות במידת הצורך.
את ההכנסה ברוטו, ינכו מדמי האבטלה ותשולם היתרה.
2- לקבל מענק על עבודה בשכר נמוך
3- ראה בהרחבה בנושא מתוך אבטלה - הכנסות בתקופת האבטלה הכולל גם את המידע מעלה.

בברכה ו
 

cוורנה1

New member
התיצבות בשירות התעסוקה ממתינה לתגובה מהביטוח הלאומי, כיצד יפעלו במקרה של עבודה יומיומית.

בברכה.
 

cוורנה1

New member
מענק עבודה בשכר נמוך והתיצבות בשירות התעסוקה ראה המענה שהתקבל מביטוח לאומי/אבטלה:
"מובטל שעובד בעבודה שהשכר היומי הממוצע בה נמוך מדמי האבטלה שנקבעו לו ליום, והוא עבד 25 ימים לפחות, ב-50% משרה לפחות, פטור מחובת התייצבות בשירות התעסוקה.

עם זאת, אנו ממליצים כי ימשיך להתייצב בשירות התעסוקה עד לקבלת תשובה רשמית מביטוח לאומי לגבי המענק, כדי למנוע מצב שאם תביעתו למענק תידחה, לא נוכל לשלם לו דמי אבטלה בניכוי הכנסות מעבודה זו מכיוון שלא התייצב בשירות התעסוקה.

(מיותר לציין שאם תביעתו למענק תידחה עליו להמשיך להתייצב בשירות התעסוקה כדי לקבל דמי אבטלה בניכוי הכנסות מעבודה)

לשימת לבך, כשתביעתו למענק תאושר, מידי חודש מתבצעת בדיקה לגבי השכר היומי הממוצע מעבודתו אל מול דמי אבטלה ליום ויכול להיות מצב שבחודש מסוים לא יהיה זכאי למענק אך לא יוכל לקבל דמי אבטלה בחודש זה מכיוון שאין אפשרות לקבל דמי אבטלה בתקופה בה משולם המענק.

לאחר שיסתיימו ימי הזכאות לתשלום המענק אם עדיין לא הסתיימה שנת האבטלה ונותרו לזכותו ימי אבטלה לתשלום, אנו ממליצים לו לחזור ולהתייצב בשירות התעסוקה כדי שיוכל להמשיך לקבל דמי אבטלה, ואם ממשיך לעבוד בעבודה זו יבוצע התשלום בניכוי הכנסות מעבודה."

בברכה.
 
למעלה