שאלה בנושא צמצום משרה

Arielvista

New member
שאלה בנושא צמצום משרה

פרסמתי שאלה זהה בפורום דיני עבודה ופנסיה.
אני עובד כ 6 שנים בחברה, בתפקיד מנהל רשת ותחזוקת מחשבים ותשתיות תקשורת, ועכשיו, עקב צמצומי כח אדם, מתכוונים לצמצם את המשרה שלי.
הציעו לי שתי אופציות: צמצום המשרה לחצי (וכמובן חצי משכורת) ללא הליך פיטורין, או פיטורין והמשך בתור פרילנס, על בסיס שייקבע בהמשך.
השאלה שלי היא האם "שילוב" של השניים מותר, על פי דיני העבודה וחוקי ביטוח לאומי, כלומר לפטר אותי (ואז אוכל לקבל את הפיצויים ואת כל המגיע לי עפ"י חוק) ומיד להעסיק אותי שוב, בחוזה חדש, בחצי משרה.
 
אני מכיר מקרה מאוד דומה שהסתבך

אני יודע ששם המעסיק טען שעל העובד להחזיר את דמי הפיטורין, אחרת לא יהעה ניתן להעסיק שוב לפי חוק, גם כעצמאי. לדעתי יש תקופה שאסור להעסיק אותך שוב לאחר פיטורין.
אני מציע לך לבדוק את זה ים מישהו שמומחה לדיני עבודה לפני כל סיכום שאתה מגיע אליו עם מקום העבודה.
בכל מקרה, לטעמי עדיף לעבור לחצי משרה, כי ככה הזכויות הסוציאליות שלך ישמרו וגם תחסוך כאב ראש והוצאות שוטפות וסוף שנתיות של ניהול תיק במס הכנסה ומע"מ.
כמובן שעליך לוודא שאם תפוטר בהמשך, שאתה תקבל את מלוא הפיצויים עבור כל התקופה שעבדת כשכיר.
כך בחשבון שאם תפוטר בהמשך כשאתה עובד בחצי משרה, אז גם דממ האבטלה שלך יהיו מחצית, אבל זה עדיף על עצמאי, כי אז לא יהיו לך דמי אבטלה כלל. כמובן שעדיף להמשיך לעבוד, השאלה אם מעבר לחצי משרה יאפשר לף להתקיים. לא פשוט למצוא ולעבוד בשתי חצאי משרות במקומות שונים, כך שגם את זה יש לשקול.
 
למעלה