קצבת נכות ובדיקה מחדש ערב הכנסה מעבודה

mikmic0v

New member
קצבת נכות ובדיקה מחדש ערב הכנסה מעבודה

האם ביטוח לאומי שם לי מקל בגלגלים?
רפואי 50% אי כושר 100% לצמיתות מ 2009 עד גיל הפרישה.

"לעבוד ולקבל נכות"- אוקי, אז ביטלו את קצבת העידוד, ומגבלת 3 השנים לרשת ביטחון חזרה לנכות בלי בדיקה מחדש- בוטלה, ובכל זאת , בהנחה שדיברתי אמת בוועדה והצהרתי הכל אמת ונכון, האם המוסד יכול לזמן אותי לבדיקה מחדש בועדה רפואית בטענה שכעת אני מרוויחה ברוטו 4.5 ועד 6.5 אלף ש"ח בטענה שפוטנציאל ההשתכרות שלי גבוה ושהסכומים שאני מרוויחה הם "רגילים" ואינני נכה עוד מבחינת אי הכושר לעבוד?

האם עדיף לעבוד בסכומים של עד 2,500-3,500 על מנת לא לאבד את הקצבה שעתידה לעלות + סיוע בשכר דירה בזכות הנכות + הטבת הארנונה לנכה בעל אי כושר?
זה מסתכם ויסתכם בעשרות אלפי שקלים בשנה

תודה
 

cוורנה1

New member
לעבוד ולקבל קצבת נכות
שלום לך,

השאלה אינה ברורה.
האם את מתארת מצב שקרה או שואלת?

ביטוח לאומי אינו בודק את הנכה המתחיל לעבוד.
לשם כך, יש ההגדרה לגבי גובה השכר ברוטו שאינו פוגע כלל בקצבה ומעבר לכך,
נקבעו מדרגות על פי ההכנסה והניכוי מהקצבה.

בברכה.
 

mikmic0v

New member
הבהרות ותשובה מהמחלקה,

שלום אורנה וצהריים טובים,

1. לא קרה, שואלת כדי לשמור על הקצבה וההטבות וקוראת מקרים מעטים אך קיימים של נכים שזומנו לבדיקות חוזרות, אם כי בעיקר בשנים קודמות שמ 2009 , היה גם עניין התקנת התקנות בעניין חוק לרון ב2014 שעד לתאריך זה לא נגעו בנכים ובקצבות.

2. משתמע מדברייך שהחל ממדרגת שכר של 2,800 (עד מרץ 2018) והחל מ 3,700₪ (החל ממרץ 2018) יש קיזוז וגם עשוי להיות זימון לבדיקה מחדש כי אז כושר ההשתכרות חזר במידת מה ואפשר להבין שהמצב הרפואי השתפר.

3. מצד אחר רשום, "המוסד יזמן לבדיקה מחדש במקרים שחל שיפור ניכר ומשמעותי באחוז הנכות הרפואית של הנכה" ובפירוט בתקנות "בעקבות טכנולוגיה רפואית או פתרון רפואי ששיפר בצורה משמעותית. יש לבחון את המקרים היטב ולזמן במסורה את הנכים לבדיקה מחדש" כלומר אין זה משהו גורף, אבל מהי ההגדרה לשיפור ניכר עקב טיפול רפואי שגרם לנכה לחדול מנכותו בתחום בריאות הנפש? הפרעות התפחותיות או קוגניטיביות? אם עברי היה צרוף טיפולים תרופתיים ואשפוזים וטיפולים שיחתיים ופרישה ממסגרות ככל שיהיו צבא, אקדמיה, אשפוז יום נניח, עבודות בוודאי, האם יהיה ניתן פתאום להניח שכעת אני יציבה עקב שעובדת רצוף והטיפול התרופתי מאזן אותי ומוציא אותי ממעגל הנכים? יש לי המון קשיים תפקודיים בהמון תחומים והמון סימפטומים שלא לוקחים בחשבון ולא הכל זה עבודה וכסף אבל כן אנו צריכים לשמור על הקצבה ומפחדים. אם אכנס למרה שחורה ואאבד את העבודה ואצטרך שוב להגיש תביעת נכות, חלילה, המצב יידרדר. אבל אני אינני חדלה מלהיות נכה.... ואי הכושר וגם הנכות הינם לצמיתות כך שהם בתוקף עד גיל הפרישה, אני מבהירה שלא מדובר במשכורות של 8 עד 10 אלף שח ומעלה, אלא תנודות שבין 3,500 ל 6,000 כאשר בעקבות החששות מתכוונת לעבוד מעט פחות.
 

mikmic0v

New member
ותשובה ממח' נכות,

"מיכל שלום.
כעת קצבתך היא מלאה ושיעורה 2,701 ש"ח
ונסמכת על עדכון מהכנסה של 2,847 ש"ח.
במידה שההכנסה עד 3,000 אין צורך לשלוח תלוש או לעדכן.
הכל בסדר ואין חוב עבור חודשי השתכרות קודמים.
החל מחודש 03.2018 הכנסה עד 3,700 אין צורך לעדכן,
מעל יש לשלוח תלוש.
בברכה,
מח' נכות כללית"

ועדיין אין התייחסות לחודשי השתכרות משמעותיים. אני רוצה לראות שחור על גבי דף אינטרנט- שאינם יוצרים חוב רטרו לנכים. אולי זה השתמע מתשובתה הקודמת של הפקידה בכך שלא תמשוך רטרו את התלושים שלי כלומר עדכוני השכר, כפי חוק ההסדרה , הוא אכן מהשוטף.
בקיצור אני שולחת תלושים, צריכים לקחת שייקחו אני בראש שקט , ולא צריכים- הרווחתי.....תודה אורנה
 

cוורנה1

New member
תשובה מרגיעה
 

cוורנה1

New member
בהמשך לשאלותייך:
לשאלה 2 - לא רשמתי שעשוי להיות זימון לבדיקה מחדש.
ביטוח לאומי מעודד לצאת לעבוד, על מנת שהקצבה וסך ההכנסה, יהיו גבוהים יותר, מהקצבה בלבד.
לשאלה 3- אכן אם נודע לביטוח לאומי שעוברים ניתוח ו/אוטיפול רפואי, שבעקבותיו חל שיפר במצב הרפואי,יכולים לזמן לוועדה חוזרת לבדיקת אחוזי הנכות אם נותרו.
להבנתי, לא מדובר בתחום בריאות הנפש.

בשום מקום לא מבקשים להשתכר בסכום מוגבל, כדי שהקצבה לא תפגע.
אדרבא, ההפחתה היא מדורגת ובכל מקרה בו ההכנסה גבוהה ואינה מזכה בקצבה אם מפסיקים לעבוד, חוזרים לקבל את הקצבה במלואה.

בברכה.
 
למעלה