התלבטות לגבי זכאות לקצבת נכות

פנינה21

New member
התלבטות לגבי זכאות לקצבת נכות

אני בת 29.
ב-7 השנים האחרונות עבדתי בתחום האבטחה בתפקיד יחסית פיזי.
בשנה וחצי האחרונות אני נמצאת בבירור רפואי בגלל התקפי אלרגיה מסכני חיים בתדירות ממוצעת של פעם בחודש. שני אשפוזים בשנה האחרונה. וביקורים תכופים בחדרי מיון .אבחנה עוד אין (מסתמנת בעיה עם תאי הפיטום אבל עד ההבחנה יש זמן). למרות כמה ממצאים שמבהירים שבאמת משהו לא בסדר. בין ההתקפים יש אירועים של קוצר נשימה .. יש ימים שהכל ממש בסדר אבל יש ימים כמו היום שממש לא(רופא המשפחה ורופאה מומחית אחת אמרו כנראה אסטמה רופא אחר אמר שלדעתו לא).
לפני כמעט שלושה חודשים היה לי התקף מפחיד במיוחד ..היה מפחיד גם בשביל הצוות של מד"א.. אחרי כמה ימים בבית חולים חזרתי הביתה ואחרי כמה ימים ניסתי לחזור לעבודה . חודש עבדתי וסבלתי עד שזה הפך להיות ממש בלתי נסבל .. נגשתי לרופא המשפחה .. והוא אמר חד משמעית שאם ההתקף הבא יקרה רחוק מבית חולים אני בסכנה. כמובן שהמעסיק הוריד אותי מהסידור(הוצע לי תפקיד לא פיזי שמתחיל בעוד שבוע הסכמתי כמובן אבל מדובר בשכר נמוך משמעותית מהשכר שהיה לי לפני כן ,כסף שאולי ישאיר אותי עם 0 בחשבון בסוף החודש) ,בדקתי אופציות אחרות אבל בהרבה מקומות אני לא יכולה להיות פשוט מסוכן לי. נושאת איתי תיק תרופות -4 מזרקי אפיפן משאפים.תלויה לחלוטין בתרופות במשאף ובאינהלציה.

זה החלק הפיזי.
בנוסף בלחץ של רופא המשפחה , הוחלט לבדוק גם את התלונות הנפשיות שלי הן קיימות שנים , ותמיד היה נסיון פשוט להסתדר .. בזכות הרופא יש שתי אבחנות בתיק PTSD וADHD הראשון מוגדר ככרוני, לא דורש תרופות כרגע. השני מוגדר כבדרגה חמורה . רטלין LA במינון 40 פועל מעולה יש תופעות לוואי אבל לראשונה אחרי שנים אני יכולה להגיד שאני מצליחה להתקדם בחיים לפחות קצת , הייתי על סף נשירה מהלימודים וסגרתי את רוב הפער בפחות מ-20 יום ואפילו נבחנתי על קורס אחד.בימים שהבעיות הפיזיות עושות בעיות הרטלין לא מועיל מספיק ..ויש בעיית שעות שינה כמובן על בעיית האוכל אני מנסה להשתלט ולדעתי בלמתי את הירידה במשקל.(לובשת מידות ילדים בגלל כל צרות האוכל - מידות שמתאימות לגיל 14 משקל תקין .).לגבי הפוסט טראומה האירוע שזה נוצר ממנו קרה כשהייתי קטנה ההורים לא תבעו , כי השיגו בשבילי את הסיוע שהייתי צריכה.

לציין שעקב פציעה יש לי 10 אחוז נכות ממשרד הביטחון.

שלחתי מייל ליד מכוונת הם רק קובעים פגישה ואסור להם להסביר לי ממש מה המצב שלי ביחס לתקנות.
השכר שלי יהיה בערך 3800 ברוטו,ביקשתי מהמעסיק להתחשב בוותק והוא הבטיח לנסות לסדר ש3800 יהיה נטו, בזכות הלימודים אני מקווה להוסיף לפחות מילגה כלשהי.

לגבי אסטמה ,קשב וריכוז ופוסט טראומה לפחות מצאתי סעיף רלוונטי בספר של ביטוח לאומי. לגבי האלרגיה לא מצאתי.
אני רוצה לדעת בכנות מה הסיכוי שיעזרו לי. ההוצאות הרפואיות הנלוות למצב ענקיות וכעת נוספה הפגיעה בשכר.
אני ממש מרגישה רע עם הצורך לבקש עזרה אבל עם כל הרצון של ההורים, של המעסיק , ושל האוניברסיטה , שנרתמו לעזור באופן מיידי , יש דברים שהם לא יכולים לסדר..

אשמח לכל מידע
תודה.
 

cוורנה1

New member
תביעה לקצבת נכות שלום לך,

בתביעה לקצבת נכות, יש לציין כל בעיה רפואית/נפשית ממנה סובלים, בגיבוי מסמכים רפואיים תומכים.
כאשר תקבע לך פגישה ב"יד מכוונת" את תפגשי עם רופא/ים מומחה/ים בתחום בו את תובעת.
יעברו על כל המסמכים הרפואיים ובמידת הצורך יציידו אותך בפניה לרופא/ת משפחה, להשלמת מידע רפואי ו/או בדיקות נוספות, על מנת לעמוד בתנאי הזכאות לקצבה:
40% נכות לפחות כאשר אחת הנכויות עומדת על 25% לפחות או 60% נכות.
ניתן להגיש תביעה גם למי שהכנסתו ברוטו עד 5514 ש" ח בחודש.

מזכירה רפואית תכין את התיק לקראת הוועדות הרפואיות ותקבלי הנחיות בע"פ ובכתב לקראתן.

בברכה ובהצלחה!
 
למעלה