סוגיית אחריותו של הבטל"א כלפי מבוטחיו

ana efne

New member
סוגיית אחריותו של הבטל"א כלפי מבוטחיו

כקורבן עקיף לגניבות שבוצעו ע"י מטפלת סיעודית מטעם חברת כוח אדם שבפיקוחו של המוסד הנכבד, ומאחר שהן הנוכלת והן מעסיקיה התנערו מכל אחריות בנדון, ובכלל זה גם השילוחית, המשטרה מצדה פטרה את העניין ב"אם אין גופה אין רצח" כמנהגה בקודש, וחיפושיי אחר אוזן קשבת אצל קברניטי הבטל"א נחלו כישלון חרוץ, לא נותר לי אפוא אלא להקליד בגוגל את הכותרת שלעיל על כל ניסוחיה האפשריים, וגם זה לשווא, ושאלתי היא כדלקמן: האם יש מקום לחשד שביטוח לאומי מפקיר (גם אם בעקיפין) את החוסים תחת כנפיו לחסדי חברות הסיעוד?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
המוסד לא מפקיר את מבוטחיו, אך קשה לראות את

אחריותו מגיעה עד למרחקים כאלו.

מבלי שאחראי על עובדות הסיעוד, במישרין, היא חברת הסיעוד (מעבר כמובן לאחריות הפלילית של המטפלת עצמה, אם מדובר בגניבה). השאלה מה אתה מבקש להשיג. אם זה את פיטורי המטפלת הנוכלת/גנבת, זה דבר אחד. את זה ניתן, במידה והדבר מוצדק, להשיג באמצעות פניה לחברת הסיעוד ובהחלט יש מקום גם לעדכן את המוסד בעניין.
אם השבת כספים שנגזלו זאת המטרה, קשה לראות שמי מהגופים יידרש לכך, ודאי ללא ראיות חד-משמעיות (וגם אז המרחק בין המטפלת למוסד רב מכדי להטיל עליו אחריות לעניות דעתי) שלדבריך לא קיימות (הרי אחרת המשטרה הייתה מטפלת).
 

ana efne

New member
אין ולו מוסד ו/או גוף אחד שלא פניתי אליו בנדון

ובכלל זה חברת הסיעוד, בטל"א משטרת ישראל, קבילות הציבור וכיו"ב מוסדות וגופים שונים, ומסקנתי אחת היא: הואיל ואת כסאות ההיכלים הנ"ל מאיישים בני אדם שלא בהכרח נמנים עם כוהני המוסר והצדק, הרי שעושק קשיש אנונימי מעניין אותם כשלג דאשתקד, ואלמלא חששתי לעורי ולשארית ירושתי (תביעת דיבה וכו'), הייתי מתעדת את תלאותיי מול הנזכרים לעיל מעל כל במה אפשרית, ואוסיף בהקשר זה כי התעקשותי להיטפל לחברת הסיעוד ולפטרוניה שביטוח הלאומי מושתתת על האמור בחוזה ביניהם לחברות שבפיקוחם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ההסתכלות שלי היא מהצד של חיפוש פתרון לבעיה.

נוכל להסכים יחדיו שהעולם לא מושלם, המוסד לביטוח לאומי לא מושלם, וחברות הסיעוד גם הן לא מושלמות. על חלק מהגורמים הנ"ל לחלק מהציבור יהיו תארים נוספים שאישית אעדיף לדלג מעליהן
.

אולם להבנתי יש כאן שאלה אחת עיקרית, והיא כיצד להתמודד עם בעיה נקודתית שנוצרה. התשובה לשאלה זו אינה טמונה בדעתו של הפרט על גורם כזה או אחר, אלא בהיבטים אחרים. כך למשל האפשרות להוכיח. כך למשל מה קרה בדיוק. כך למשל האם -ואם כן על מי- באמת יש כאן אחריות שילוחית. וכדו'. עם מענה על השאלות האלו, או במילים אחרות, עם קצת יותר פרטים (גם ללא תוספות וכינויים שיסכנו אותך בתביעת דיבה), ניתן יהיה להייעץ ולכוון אותך טוב יותר.
 

ana efne

New member
כמתאבן

אתחיל בגרסה פלילית במקצת של המשחק הוותיק והחביב "מצא את ההבדלים", הצ'ק העליון בקובץ המצורף הוא המקורי...

 
האם פנית לבנק הפועלים ו-או למפקח על הבנקים

עם מסמך התלונה במשטרה על זיוף השיק כפי שמשתמע מדבריך?
אם לא ,את יכולה לפנות לבנק שאישר שיק עם חתימה מזוייפת לכאורה,ולדרוש את ביטולו של השיק בשל החתימה שזוייפה והחזרת הכסף הנקוב בו לחשבון הבנק שלך.במקביל לשלוח תלונה למפקחת על הבנקים עם פירוט המקרה דבר שיזרז את הטיפול של הבנק ויוודא החזר הסכום הכספי לחשבונך.
הבנקים לא טורחים להשוות חתימות בעל השיק על השיק כאשר מדובר בסכומים "קטנים" .בשל כך יש לך עילה לבקש את החזר הכסף בשל רשלנות לכאורה של הבנק.
 

ana efne

New member
פניתי לבנק

ונעניתי שהם לא עוסקים בגרפולוגיה, אבל לא התנערות הבנק מאחריות היא שמכעיסה אותי, אלא התנערות הגופים שאמורים למגר בפועל את התופעה העונה להגדרה הונאת קשישים, ומשטרת ישראל וביטוח לאומי בראשם.
 
למעלה