תביעת שר"מ או החמרת מצב ..

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
תביעת שר"מ או החמרת מצב ..

יש לי נכות צמיתה 100% אי כושר ו69% רפואי . בשל בעיה רפואית חדשה - אי ספיקת לב . רציתי להגיש החמרת מצב. נאמר לי שאם אני מגיש החמרת מצב על התיק נפתח ועשויים להוריד אחוזים בכל סעיף למרות שנקבע לצמיתות.

אני לתומי , חשבתי שמוסיפים ליקוי חדש עם האחוזים הרפואיים ומעלים אחוזי נכות רפואית ווזהו. זה היה מגביל לי גם אחוזים לשר"מ. זה נשמע הגיוני מאשר לפתוח את כל התיק..

מה שעשיתי בפועל בסוף זה להגיש את מסמכי האי ספיקת לב רק לעיניין שר"מ , הפקידה אמרה שיש לי ממילא 66% לעיניין שר"מ זה בפני עצמו גבוה. ואם אקבל זה הופך אותי ל100% נכות רפואית.

האם זה נכון? או שהבנתי לא נכון פה משהו?..יש לזה משמעות גדולה בזכויות למשל של קנית דירה ..ומאחר ואני רווק האם במקרה שאתחתן זה משנה לשר"מ ?

שאלה אחרת האם שר"מ מקבלים גם לצמיתות יש אפשרות כזו ?

ואם יש עיצה להתכונן לועדה . אשמח עוד לא הייתי בועדת שר"מ. (היה לי חצי שנה אחרי ניתוח. פעם אבל לא הייתה ועדה באו אליי אחיות הביתה ואישרו )

תודה רבה :) שבוע טוב ומבורך
 

cוורנה1

New member
תביעה לשר"מ
שלום ירון,

בתביעה לשר"מ, כפי שמופיע בטופס התביעה,
ניתן לבדוק את כל תיק התביעה שנבדק בנכות כללית מחדש.

במקום בו מתקיימים תנאי הזכאות ואין כל חשש בהפחתה באחוזי הנכות אין מניעה בהגשת התביעה לשירותים מיוחדים לנכים. מקווה שקראת היטב, מתי משולמת הקצבה.

ניתן להיעזר ללא ילות ב"יד מכוונת" באיזור מגוריך בהגשת התביעה לשר"מ.

בברכה.
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
אני מתבסס על זה

"כיום הזכאות לקצבה ושיעוריה נבדקים גם בהתאם לצורך בעזרה במשק בית: הכנת מזון, הפעלת מכשירי חשמל, אחזקת הבית, טיפול תרופתי, ביצוע קניות וסידורים מוסדיים וכספיים. "
בכל אלה יש לי בעיה בגלל מצב נפשי ופיזי מורכב..למשל מחלב לב שמעייפת..דלקת מפרקים ,פיברומיאלגיה , בעיות עמוד שדרה לאחר ניתוח, FMF , ורטיגו. ועוד..למעשה מתוך 69% אחוז רפואי 66% לשר"מ יש לי כבר ועוד אמורים להוסיף אחוזים בגלל הלב ובדקתי בעיית לב נכללת בהחלט בשר"מ. הצפי הוא ל75% לעיניין שר"מ לי זה נראה אחוזים גבוהים.

"מבדיקות שערך הביטוח הלאומי עולה, שהשינוי יגרום להכללת אנשים אלה, בעיקר, במעגל הזכאים לקצבה:
אנשים עם לקות נפשית מסוג סכיזופרניה קשה;"
ביטוח לאומי קבע לי סכיזופרניה.

ועל זה שועדת השיקום של משרד הבריאות בעצמה אומרת שאני זקוק לסיוע כזה .

אין לי חשש שיפתחו את התיק לצערי במחלות שלי אין מרפא או שיפור..יש החמרה הדרגתית..כך שאי אפשר לבטל את זה לכן נתנו 100% אי כושר צמיתה, הגשתי לשר"מ כי לפקידה שביטוח לאומי היו חששות לגבי זה ואמרה מוטב שאת הליקוי של הלב תגיש רק לעיניין שר"מ וכך לא ייפתחו את כל התיק. היא טועה לפי דברייך ?

בעיניין יד מכוונת אני חייב לאמר שפניתי אליהם שחידשתי את תביעת הנכות ..הם אמרו לי נכות נפשית לא תקבל אין לך תיק..ולא תקבל נכות בכלל כי היתר לא יתאים לאי כושר עבודה...הם טעו בענק! הלכתי לבד אומנם היה צריך ערר..אבל זכיתי רטרואקטיבית אפילו.
אני לא יכול להמליץ על יד מכוונת .

תודה על תגובך אורנה.
 

cוורנה1

New member
רבה ועדכן אותנו בהמשך בתוצאות
 
למעלה