אורנה שלום . מה הגיל לפנסייה היום לנשים ? תודה לתשבותך

cוורנה1

New member
ועדת הכספים דחתה את העלאת גיל הפרישה לנשים(ב-7 חודשים לפחות)
מתוך אתר הכנסת:
"ועדת הכספים עצרה הערב את הטייס האוטומטי הנוגע להעלאת גיל הפרישה לנשים עד לגיל 64
13 בדצמבר 2016, י"ג בכסלו תשע"ז, בשעה 18:40



בניגוד לעמדת הדרג המקצועי באוצר:

ועדת הכספים דחתה את העלאת גיל הפרישה לנשים

גיל הפרישה היה אמור להתחיל לעלות בהדרגה החל מה- 1 בינואר 2017 ועתה יידחה בשבעה חודשים לפחות עד לגיבוש החלטת ועדת הכספים בנושא

יו"ר ועדת הכספים גפני: "העלאת גיל הפרישה לנשים היא בעלת השלכות מרחיקות לכת ודורשת פתרון בעיות רבות.
לא ניתן לאפשר שהדבר ייעשה ללא דיון ציבורי יסודי בוועדת הכספים"



מכה לאוצר הערב (ג') בוועדת הכספים. לאחר שבמהלך הדיונים בחודשיים האחרונים על חוק ההסדרים והתקציב, שב יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) על בקשתו מהאוצר לחזור לוועדה עם עמדה של השר וכן עם נכונות לפשרה בעניין דחיית מועד תחילת העלאת גיל הפרישה לנשים, שהיה אמור לעלות בהדרגה החל מה- 1 בינואר 2017, הכריע גפני בעניין והביא לאישור הוועדה הצעת חוק פרטית בתמיכת חברי כנסת מסיעות שונות, הקובעת דחיית מועדים בחצי שנה עד ל- 1 ביולי 2017. גפני העלה את הצעת החוק להצבעה, לאחר שקיבל רוח גבית בנושא גם בדיון על תקציב משרד הרווחה בהשתתפות שר הרווחה, חיים כץ (הליכוד) בנושא.
עפ"י המצב החוקי הקיים, היה על שר האוצר להגיש את המלצותיו בעניין האפשרות להעלות את גיל הפרישה לנשים עד ל- 30.9.16, אלא שהשר טרם העביר את עמדתו בנושא עד לרגע זה. עוד בחוק הקיים, לאחר הגשת המלצות שר האוצר, אמורה היתה ועדת הכספים לגבש את עמדתה בעניין עד ל- 31.12.16. ללא תלות בעניין המלצות השר והכרעת ועדת הכספים, החוק הקיים קובע העלאה אוטומטית בגיל הפרישה לנשים במספר פעימות החל מ- 1 בינואר 2017 מ- 62 ל- 62 וארבעה חודשים, אח"כ ל- 62 ושמונה חודשים, אח"כ לגיל 63 ולאחר מכן לגיל 63 וארבעה חודשים ו- 63 ושמונה חודשים. בסוף התהליך, אמור גיל הפרישה לעמוד על 64 שנים.
כאמור בעקבות העובדה שהשר לא הגיש את עמדתו כאמור, אף שהוועדה המקצועית שהוא עצמו מינה הגישה כבר לפני חודשים את המלצותיה בנושא, המצדיקות את העלאת גיל הפרישה לנשים, וכן בעקבות העובדה שטרם הוגשה תשובה לוועדת הכספים, כפי שביקש יו"ר הוועדה גפני, הוועדה אישרה הערב את הצעת החוק המגדירה תאריכים חדשים.
עפ"י ההצעה, שר האוצר צריך להגיש את עמדתו בנושא לוועדת הכספים עד ל- 30.4.17 ועל ועדת הכספים להכריע בנושא עד לתאריך 31.7.17, קרי כמעט שבעה חודשים מהיום. עוד משנה הצעת החוק את תאריך הלידה הקובע לגבי נשים שלגביהן גיל פרישה יתחיל לעלות, כך שבמקום שהעלאת גיל הפרישה תחול על נשים שנולדו החל מדצמבר 1954, זה יחול על נשים שנולדו מדצמבר 1955. כלומר, העלאת גיל הפרישה תחול על פחות נשים שכיום קרובות למועד פרישתן, בגיל 62.
נציגי האוצר בישיבת הוועדה הערב הופתעו מאוד מהעלאת הנושא ע"י יו"ר ועדת הכספים וניסו לשווא להניא אותו מהעלאת הצעת החוק להצבעה, לפחות עד לפגישתו הצפויה להמשך הערב עם סגנית הממונה על התקציבים באוצר, יעל מבורך. גפני דחה את בקשתם והעלה כאמור את הצעת החוק שיזם להצבעה. ההצעה זכתה לתמיכת רוב מוחלט של מקרב חברי הוועדה, קואליציה ואופוזיציה, למעט שתי חברות סיעתו של שר האוצר, ח"כ רחל עזריה (כולנו) וח"כ טלי פלוסקוב (כולנו). בכוונתו של גפני להביא את החוק לאישור מליאת הכנסת במסגרת ההצבעות על חוק ההסדרים בשבוע הבא וזאת על-מנת לוודא שהטייס האוטומטי שאמור היה להיכנס לפעולה ב- 1 בינואר 2017 יידחה.
גפני סיכם באומרו, כי "העלאת גיל הפרישה לנשים טומנת בחובה בעיות רבות שמצריכות דיון ציבורי ומענה. כך למשל, לגבי נשים שעובדות בעבודות שוחקות ועוד בעיות רבות. לא יתכן לאפשר שהגיל יעלה באופן אוטומטי מבלי שוועדת הכספים והכנסת יקיימו דיון מעמיק בעניין". "
 
אורנה בוקר טוב . אשה שנולדה בתאריך 17.1.1955 האם

היא תצא לפנסיה או לגיל הפרישה בגיל 62 ?
&nbsp
תודה לך
 
תוספת - אתמול אמרו לאשה שרק בגיל 62 וחמישה חודשים

היא יוצאת לפרישה .
&nbsp
האם זה חוקי ?
למה לא בתאריך הלידה ?
&nbsp
תודה לך אורנה
 

cוורנה1

New member
נשים שנולדו מיום 1.1.1955 ואילך

"מי שנולד לאחר 15 בחודש, וזכאי לקצבת זקנה, קצבתו תשולם בחודש שלאחר הגיעו לגיל פרישה או לגיל הזכאות, כפי שמופיע במחשבון."

נכון להיום לאור העיכוב בחוק, היא תוכל לקבל את קצבת הזקנה החל מחודש 2/2017

בבירור שערכתי עתה עם מחלקת זקנה ושאירים בביטוח הלאומי, ילידות ינואר 1955, כרגע אינן מטופלות עד לקבלת ההוראות המתאימות.
סביר להניח שבמהלך החודש יצאו הנחיות חדשות.

בברכה.
 
למעלה