זקוק לייעוץ- חוות דעת

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
זקוק לייעוץ- חוות דעת

היי , אני אשמח לקבל חוות דעת על מה שכתבה הפסיכיאטרית שלי..בעיקר לגבי אחוזי נכות נפשית בביטוח לאומי כרגע יש לי 30% ,הפסיכיאטרית שלי טוענת שעם חוות הדעת שלה ויהיה גם דו"ח סוציאלי תואם מגיע לי 50% .
להלן מה שכתבה בחלקו : "להתרשמותי מדובר בבחור הסובל מהפרעת אישיות ראשונית ועמוקה בעלת מאפיינים גבוליים /באבחנה מבדלת דיסוציאלים, עם קשיים ניכריםביכולת הוויסות כתוצאה מכך קיימים קשיים משמעותיים ביכולתיו הבינאישיות התעסוקתיות וביכולתו להתמיד ולשאת מצבי תסכול
לאור הנ"ל זקוק לליווי ותמיכה משמעותיים "
עוד לפי ציינה שטיפול פסיכותרפי לא צלח .
האם מישהו/י עם חוות דעת דומה זכו בכאלה אחוזי נכות רפואיים?
האם אחוזי נכות נפשית כאלה מקבילים באמת ל100 אי כושר עבודה אוטומטי ?

נושא שני ,

הגשתי ערר על החלטת אי הכושר בלבד , כלומר לא על גובה האחוזים הרפואיים שם קבעו לי 64% על מכלול בעיות רפואיות ונפשיות
אלא על האי כושר שקבעו שהוא 65% .לצמיתות.

זה בשיתוף עם העו"סית שלי שהמחשבה שלה ללכת בשלבים. שלב א' להגדיל קצבה בערר אי כושר...רק אחרי לנסות הגדלת אחוזים וכל ההטבות שנלוות וסל שיקום וכו' שלא יהיו רק בהעלאת אי כושר כי הם תלווי אחוזי נכות רפואית .

הבעיה כמובן עם ביטוח לאומי..ועדת הערר שהייתה עד לאחרונה בביטוח לאומי עברה לחברה פרטית , וביטוח לאומי טוען כעת שעקב עומס ודברים בלתי צפויים בחברה (מנפאוור) כל העררים מתעכבים..ואין לדעת מתי תהיה הועדה שלי...
יותר מזה עוד לא שלחו את התיקים מהמל"ל לחברה בכלל..
הבקשות שלי לאור מצבי הגלמוד ,
עם 1600 ש"ח קצבא הכוללת גם השלמת הכנסה...לא מתקיים פשוטו כמשמעו שולחים לי חמגשית קטנה ראשון עד חמישי וזהו זה כל מה שיש...שישי שבת אני מתפלל שיסתדר משהו..כי אין עוד מקור לסיוע אחר בכלל בעירי.
נדחו!
אין יחס אנושי בלשון המעטה כלל.

השאלה שלי פה..היא האם לעקוף את העוס"ית ולהגיש ערר על אחוזי אי הכושר עצמם..שם הועדה עדיין במל"ל וזמן הטיפול קצר וגם אולי אפשר להשפיע שם יותר לזרז...תוך לקיחת סיכון ??? שלמרות שקבעו לי נכות לצמיתות (עד לזקנה) עלולים גם את זה להוריד... או לקבוע ש 50% נפשי + מה שיש פיזי שחלקו כולל זכאות לשר"מ (ויתכן שאקבל אישור שיש לי תעוקת לב כזו או אחרת שזה בין 25 -40 בספר המבחנים /ליקוים ,קבעתי לקרדיולוג שבועי הבא ) לא משנים לגבי אי כושר עבודה, כלומר עשוים לא לשנות כלל או להורריד כושר עבודה ,כך לפחות חושבת העו"סית ..
בגדול שם משך הזמן כ45 יום גג לועדה

או להמתין ..ללכת לכאורה על בטוח ..ואין לדעת מה משך ההמתנה..חודש חודשיים שלושה חצי שנה...
או אפשר את שניהם במקביל?
תודה :)
 

cוורנה1

New member
בדיקה מחדש אחוזי נכות/אבדן כושר עבודה
שלום לך,

השאלה שלך בחלקה הינה בתחום הרפואי ומומלץ לקבל את חוות דעתו של הרופא המטפל, בהתאם למסמכים הרפואיים שיש בידיך.

המתנתי מעט עם התשובה אליך, על מנת לבדוק אם מי שהתנסה יוכל להשיב מנסיונו לשאלתך.

אני מבינה מדבריך, שאתה מלווה בעו"ס אשר מנחה אותך כיצד לפעול.
תתיעץ אתה בנושא אי כושר עבודה שלדבריך יארך זמן רב עד שיגיעו לטיפול בתיקים, בשל ההעברה לחברה פרטית (אני קוראת זאת כאן לראשונה) והאופציה להגיש במקביל את התביעה לבדיקה מחדש בנושא אחוזי הנכות.

מאחלת לך בהצלחה ועדכן אותנו בהמשך כיצד הסתיים הטיפול.

בברכה.
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
נפלה ההחלטה

בסופו של דבר יחד עם העו"ס הגשתי ערר על הנכות הרפואית על סעיף אחד מסויים
העו"ס תשלח גם לתביעה זו דו"ח מלא שלה , כמו כן נשלח סיכום רפואי מעודכן .
בנוסף דרשתי וקיבלתי שהעו"ס תפנה ישירות אל האיש שמטפל בתיק שלי בעצמו בביטוח לאומי בניסיון להסביר עד כמה המצב שלי חמור..ועיכוב בתביעה מעכב תוכניות פעולה באם אזכה או לא והכל תלוי בה אני מקווה שהיא תצליח לקדם את הנושא .
בנושא ועדת ערר...מסקרן אותי גם לקבל חוות דעת ממי שהיה שם בועדות של החברה הפרטית . אני עדיין אשמח לשמוע מהגולשים פה..המידע לגבי העברת הועדות פה עשו את זה בשקט יחסית ...התשובה למה כנראה כתובה בפנים...
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3669423,00.html

תודה רבה , אמשיך לעדכן .
 
למעלה