ערעור על חוב - האם זה עובד?

Murdock18

New member
ערעור על חוב - האם זה עובד?

שלום רב לכולם. ממש לא מזמן גיליתי שיש לי חוב מנופח כל קרוב ל14,000 ש"ח בביטוח לאומי. קראתי שיש אפשרות לערער על חוב בתנאים מסויימים, השאלה היא עד כמה זה עובד באמת בפועל? האם שמעתם על מקרים שבהם הצליחו להפחית חוב ואף לבטל את כולו?

הסיפור שלי מורכב, אבל על רגל אחת: קיבלתי בעבר קצבה מלאה והיה לי אובדן כושר עבודה מקסימלי. בסופו של דבר לקחתי את עצמי בידיים ויצאתי לעבוד. עבדתי כמעט שלוש שנים, שלאחריהם התחלתי מכינה קד"א של שנה שסיימתי ממש בימים אלה, כאשר התכנון הוא להתחיל תואר בשנה הקרובה.

הייתי בביטוח לאומי כדי להוציא אישורים לגבי מלגות. הוצאתי אישור מעמד לא עובד, אחוזי נכות לצמיתות ואת העובדה שאני לא מקבל כבר קצבה!!! על הדרך, ביקשתי קוד לאינטרנט שאוכל לבצע פעולות בכל זמן.

להפתעתי, כשהתחברתי באתר שלהם, גיליתי על החוב ההזוי הזה. מסתבר, בדיעבד, שהם שלחו לי מכתב בעבר לגבי החוב הזה. ניתן לראות עד 24 מכתבים אחרונים שנשלחו מב"ל והם שלחו לי רק 22, אז אני יכול למעשה לראות את כל המכתבים שנשלחו אליי אי פעם. העניין הוא שמעולם לא קיבלתי את המכתבים האלה, למרות שהכתובת הייתה תקינה ונכונה. הם, מבחינתם, ברגע שהם שלחו זה שקול לכך שאני יודע על החוב.

מה שממש מוזר בכל הסיפור זו העובדה שהמכתב שמודיע על החוב הלך בערך כך: "על פי המידע המעודכן שברשותנו, חל שינוי בהכנסות שלפיהן מחושבת הקצבה שלך.
בעקבות השינוי, נוצר לך חוב בסך 6,145. ₪"

בשורה נוספת הם הוסיפו לפתע: "לידיעתך, קיים לך חוב נוסף בסכום של 6,800 ש"ח אשר מקוזז מקצבתך החודשית"

עכשיו, חשוב לציין שהם מעולם לא שלחו מכתב לגבי "החוב הנוסף", כפי שניתן לראות בהיסטוריית המכתבים שלהם. בנוסף, תמוה לי שהחוב הצליח להמשיך לטפוח למרות שהם "קיזזו" את שניהם מהקצבה החודשית כל חודש.

כמובן שמיותר לציין שאני סטודנט, בתקופת המכינה לא עבדתי בגלל המערכת העמוסה ואין לי כמעט יתרה בעו"ש כלל. אני בונה על מלגות לתואר ואין לי שום אפשרות לשלם על החוב, משום שאני גר במעונות ומכלכל את עצמי - כלומר אני יוצא לעבוד עכשיו כדי שיהיה לי כסף לשכ"ד בתקופת התואר.

לסיכום, חוב אחד הם מעולם לא הודיעו לגביו והוא לפתע צץ. חוב שני, נוצר בעקבות טעות שלהם. ודבר שלישי, בזמנו היה לי את הכסף לשלם על החוב הזה אבל כיום אין לי. זה עלול להוביל אותי למצב של בחור שנתמך שוב על ידי המדינה ויעקב את השיקום שלי - שעבדתי עליו כל כך קשה בעצמי.

אשמח לייעוץ.
 

cוורנה1

New member
שיקום מקצועי/חוב בשל תשלום קצבת יתר/וועדה לביטול חובות
שלום לך,

האם פנית למחלקת השיקום בביטוח הלאומי לבדיקת שיקום מקצועי לאנשים עם נכות?
ממליצה במקביל לכל הפעולות בהמשך ליצור קשר עם העו"ס בשיקום לבדיקת זכויותיך. בתקופת השיקום תוכל לקבל את הוצאות הלימוד (לאחר תשלומם למי שלומד 20 ש"ש). באופן אישי תבדק הזכאות ומשך תשלום הקצבה.
נתב טלפון למחלקות השיקום בסניפים שמספרו 02-6463488

לשאלתך:
חוב בשל קבלת קצבת יתר
יתכן והחוב נוצר בעקבות תשלומים כגון דמי הבראה/ביגוד/בונוס, ששולמו בגין שנה קודמת ולא קוזזו מהקצבה.
(לתקופה בה אינך עובד, תוכל במקביל לבדוק המשך קבלת קצבת נכות, אשר ממנה ינכו על פי הסדר10% בד"כ, את החוב לאחר ביטול קנסות והצמדה).
מומלץ לכתוב מכתב פניה לוועדה לביטול חובות ולהעלות את הדברים שנרשמו כאן על ידיך. להעביר דפי עו"ש של 3 חודשים אחרונים ומכתב בקשה לביטול החוב, עם פירוט מצבך הכלכלי והנסיון לשרוד ולממן לימודים ע"י מלגות.
ניתן יהיה להגיע אתך להסדר כלשהו, גם אם לא ביטול החוב במלואו (לאחר קבלת הסבר מדוייק כיצד נוצר החוב ומנין הוא נובע).

בדוק את שתי האופציות במקביל, שיקום מקצועי ופניה לוועדה לביטול חובות (בתוך קישור חוב בשל קבלת קצבת יתר)

נשמח לעדכונים בהמשך ע"י הוספת תגובה למענה שלי.

בברכה ו
 
למעלה