הגדרת בן זוג לעניין קצבת זקנה

Lizzzzza

New member
הגדרת בן זוג לעניין קצבת זקנה

לפי תנאי שני של הגדרת בן זוג לעניין קצבת זקנה "הוא בן 50 - 70 שנים, והכנסתו החודשית אינה עולה על 5,394 ש"ח (החל ב- 01.01.2016)" - מה פירוש ההכנסה החודשית כאן? האם היא כוללת גם קצבת נכות שבן הזוג מקבל מטעם הביטוח הלאומי?

תודה
 

cוורנה1

New member
הגדרת בן זוג - קצבת זקנה
שלום לך,

ההכנסה ברוטו הינה מעבודה בלבד כמפורט מטה במידע בשאלתך, מתוך הגדרת בן זוג:
"הוא בן 70 שנים ויותר
או
הוא בן 50 - 70 שנים, והכנסתו החודשית אינה עולה על 5,394 ש"ח (החל ב- 01.01.2016) .

לתשומת לבך,
הכנסת בן הזוג, נבחנת מידי חודש בחודשו, ולכן כל תשלום נוסף לשכרו החודשי (ברוטו), עשוי להשפיע על הסכום שמותר לך להרוויח בחודש וכן על הזכאות שלך לתוספת בעבור בן הזוג.
להסבר קצר על התשלום הנוסף לשכר החודשי (להבנתי קישור זה צריך להיות מתקון)
להסבר מפורט על התשלום הנוסף לשכר החודשי "
(הקישורים לחיצים באתר - ראי מעלה).

בברכה.
 

Lizzzzza

New member
הבעיה שלא מפורט שם כלום

אורנה, תודה רבה על התשובה. את אומרת כי בהגדרת בן זוג ההכנסה ברוטו משמעותה הכנסה מעבודה בלבד, אבל אפה זה רשום בדיוק, אפה ההגדרה הזאת לגבי מה נכלל בהכנסה ברוטו ומה לא? אני צריכה להפנות את הביטוח הלאומי לחוק/סעיף רלוונטי כי במקרה של חמותי הם חישבו בהכנסת בן-זוגה גם את קיצבת הנכות שלו מהב"ל וכתוצאה מכך רשמו לה חוב על שנתיים האחרונות כיוון ששילמו לה קצבת זקנה מלאה כאשר לפי מבחן ההכנסות כביכול הייתה מגיעה לה קצבת זקנה חלקית.
חמי יליד 1948 קיבל בשנתיים האחרונות מדי חודש כ-4,500 ש"ח ברוטו פנסיית נכות מטעם קרן פנסיה + כ-2,500 ש"ח קצבת נכות מטעם הב"ל. אם כמו שאת אומרת קצבת הנכות מטעם הב"ל לא נכללת במונח הכנסות ברוטו יכלה חמותי ילידת 1949 שממשיכה לעבוד להשתכר עד סביבות 7,000 ש"ח ולקבל את קצבת הזקנה שלה במלואה. עכשיו הם אומרים לה כי יש לה חוב כי השתכרה יותר מכ-5,300 ולא עמדה כביכול במבחן ההכנסות כי לבן-הזוג הייתה הכנסה גבוהה מזו המגדירה אותו כבן הזוג - "הוא בן 50 - 70 שנים, והכנסתו החודשית אינה עולה על 5,394 ש"ח (החל ב- 01.01.2016)". אין להם הכנסות אחרות כלשהם והכנסתו החודשית ברוטו אם כמו שאת טוענת לא אמורה להיחשב בה הקצבה מטעם הב"ל הייתה פחות מתקרת ההכנסה בהגדרת בן-הזוג ולכן אין שום סיבה לשום חוב שהם טוענים כעת שקיים כביכול לחמותי. אני עוזרת לחמותי לכתוב מכתב בעניין ביטול החוב ומאוד הייתי שמחה אם את יכולה להפנות אותי לחוק/סעיף/תקנה/הגדרה רשמית מה שלא יהיה שממנה משתמע מפורשות כי חישוב ההכנסה החודשית ברוטו של חמי לא אמורה לכלול את קצבת הנכות מטעם הב"ל.
תודה.
 

cוורנה1

New member
קצבת זקנה - הגדרת בן זוג

קבלי תיקון,
מאחר ובאתר ביטוח לאומי בהגדרת בן זוג,
מופיעה הכנסה מעבודה בלבד אני פונה בבקשה להרחבת המידע באתר.
בררתי את המקרה באופן כללי ונמסר שקצבת נכות כללית של בן הזוג נכללת בהכנסות על פי הגדרת הכנסות של בן זוג.
ט.ל.ח

מומלץ לפנות ע"י פניה לסניף שלך (פרטי החמות) לקבלת מענה אישי ספציפי לשאלה בהתאם לנתונים האישיים.

ועוד...ניתן לבדוק המידע מתוך חוב בשל קבלת קצבת יתר
יש להעביר אישורים רפואיים,דפי עו"ש של 3 חודשים קודמים,
הכוללים פקדונות וכדומה... ניתן להגיש טופס בקשה לבחינת חובות (3199)

בברכה.
 

Lizzzzza

New member
מעניין מאוד

הייתכן כי
1). עד לאחרונה הגדרת ההכנסות של בן הזוג אכן התייחסה להכנסה מעבודה בלבד?
ו/א
2). גם הפקידים בביטוח הלאומי חשבו כי היא מתייחסת להכנסה מעבודה בלבד? העניין הוא כי גם בתחילת 2014 וגם בתחילת 2015 חמותי ניגשה לסניף וביררה כמה אפשר לה להרוויח כדי שלא ינקו לה מקצבת הזקנה והפקידים אמרו לה בסביבות 7,100 ש"ח. בהסתמך על המידע הזה היא בגילה המופלג עבדה משמרות ושעות נוספות בעבודה קשה בכדי להרוויח עוד כמה גרושים לעת זקנה, ועכשיו מסתבר שפבועל כדי למלא את הקופה של הב"ל.
&nbsp
אורנה, האם אין תקנה/חוק רשמי שמגדיר את העניין הזה באופן חד-משמעי? היתכן שדבר כזה פרוץ ויכול להיות היום ככה ומחר אחרת או לפי גרסה אחת ככה ולפי גרסה אחרת ככה?
 
למעלה