דמי אבטלה לאחר שהייה בחו"ל

elyash7

New member
דמי אבטלה לאחר שהייה בחו"ל

היי,
הסיפור שלי הוא כדלהלן:
אני סטודנט לארכיטקטורה ומסיים בקרוב שנה שלישית (מתוך חמש). בשנתיים האחרונות התפרנסתי מאבטחה. עבדתי במשרה מלאה ואף יותר ממלאה. הכל מתועד בתלושי השכר. ברצוני לצאת לטיול בחו"ל לארבע חודשים בחופשת הקיץ. יש לי אפשרות להתפטר מרצון או שיפטרו אותי. שאלתי היא: האם אני זכאי בכלל לדמי אבטלה בשל היותי סטודנט? אמנם מערכת השעות שלי איננה מאפשרת משרה מלאה אבל מכיוון שעבדתי באבטחה עבדתי בעיקר בלילות. האם מתחשבים בזה בביטוח הלאומי? כ"כ, האם אני יכול להגיש תביעה לדמי אבטלה לאחר חזרתי מחו"ל מה שייצור פער של ארבעה או שלושה חודשים בין הפיטורין לתביעה. או שאולי עדיף לי בכלל להתפטר מרצון ולהגיש ישר את התביעה מה שיתן לי שלושה חודשים גם כך עד התשלום...
תודה מראש על העזרה!
 

cוורנה1

New member
זכויות באבטלה
שלום לך,

זכויות באבטלה נשמרות לשנה, מהאחד בחודש בו נרשמים בלשכת שירות התעסוקה.
ניתן להגיע לסירוגין להרשמה, בין עבודות/חופשה/לימודים וכדומה...
עד למיצוי מכסת הימים/הפניה לעבודה/תום שנת הזכאות, המוקדם מביניהם...

תקופת אכשרה (עבודה) המזכה בדמי אבטלה, הינה לפחות 12 חודשים, הנבדקים מהרשמה ראשונה בשירות התעסוקה, לתקופה של 18 חודשים קודמים.

ולשאלתך, לאור תקופת עבודתך (שנתיים),
עיכוב בהרשמה בשירות התעסוקה, לא יפגע בזכויותיך.

על פניו, ניתן לנסוע (לא חשובה סיבת הפסקת העבודה) ולחזור להרשמה באופן שוטף.

סטודנטים זכאים ככל מובטל לדמי אבטלה, כל עוד הם פנויים לעבודה שיפנו אותה אליה.
תחילה ינסו להפנות לעבודה מתאימה, כפי שהיה לפני תקופת האבטלה ובהתאם לגיל, שכר וכדומה...ובהמשך לכל עבודה המתאימה למצב הבריאותי.
ראה בהרחבה מתוך אתה מובטל

על מנת להמנע מרישום סירוב, אשר יגרור הפחתה של 30 מימי הזכאות ולתקופת המתנה של 90 ימים, ניתן לקבל עבודה בערבים אם תוצע לך, ו/או להגיע בחופשת הקיץ להרשמה באופן שוטף. (כזכור, הזכויות נשמרות לשנה, מהאחד בחודש בו נרשמים לראשונה).

בברכה.
 
למעלה