חדשות - עקב עיצומים שהכריז עליהם ועד העובדים בביטוח הלאומי א

cוורנה1

New member
סגירת סניפי הביטוח הלאומי לקבלת קהל החל מיום א' 3.4.2016
שלום לכולן/ם,

בשל ההחלטה שלא להציב יותר שוטרים בסניפי הביטוח הלאומי, החליט ועד העובדים, שהחל ממחר יום א' 3.4.2016
הסניפים יהיו סגורים לקבלת קהל עד לשינוי ההחלטה.

פורסם בתקשורת.

יש לעקוב אחר הודעות ברדיו/עיתונות/אתר ביטוח לאומי.

ובהרחבה מתוך YNET
עומרי אפרים פורסם: 02.04.16 , 18:57
ממחר בבוקר: שביתה בסניפי ביטוח לאומי
"ועד העובדים הודיע כי לא תהיה קבלת קהל בעקבות החלטה של המפכ"ל אלשיך לבטל הצבת שוטרים בסניפים. בוועד טוענים כי רק בשנה האחרונה הייתה עלייה של 12% במקרי אלימות. המשטרה: מענה יכול להינתן עם מאבטחים.

חברי הוועד הארצי של עובדי הביטוח הלאומי מציינים עוד כי כל הנתונים על מגמת הגידול באירועים האלימים בסניפי המוסד לביטוח לאומי דווחו למקבלי ההחלטות. בוועד מביאים לראייה מקרה שאירע לפני כמה חודשים בסניף ביטוח לאומי באזור המרכז- אז מאבטחים ושוטרים השתלטו על אדם שניסה להצית את עצמו ובכך נמנע אסון כבד.

בוועד הבהירו כי הסניפים יישארו סגורים עד לשינוי ההחלטה. "מדי שנה מבקרים בסניפים יותר מ-3.5 מיליון אנשים", אומר צרפתי. "הניסיון מלמד כי נוכחות שוטר במדים בסניף מצמצמת לא רק את משך האירוע החריג אלא גם את עוצמתו. מפחיד לחשוב לאיזו רמת אלימות אנחנו עלולים להתדרדר אם ראש הממשלה והשר לביטחון פנים לא יתעשתו מהר ויורו למפכ"ל לבטל את ההחלטה השערורייתית והמסוכנת הזאת".

צרפתי מציין עוד כי הפסקת הצבתם של השוטרים בשכר בסניפים אינה שאלה תקציבית אלא משפטית, שכן הביטוח הלאומי משלם את שכרם של השוטרים ונכון להמשיך בכך. "עכשיו זה יעלה יותר", מסביר צרפתי. "הרי האלימות לא תיפסק ובמקום שוטר אחד מיומן המכיר את האוכלוסייה, מרתיע ומרגיע, תגיע לכל קריאה ניידת, שבה פועל, כידוע, צמד שוטרים. במקום למגר אלימות כשהיא רק מתחילה וכבר בשלב המילולי, הרי שעד לבוא הניידת עלול כל אירוע להתפתח ולהתעצם הן ברמת האלימות והן במספר המעורבים".

ממשטרת ישראל ומשרד המשפטים נמסר בתגובה: "נושא חוקיות העסקתם של שוטרים בשכר בסניפי הביטוח הלאומי הועלה בעקבות דו"ח מבקר המדינה. על כן משטרת ישראל ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה להכריע בנושא. בעקבות כך התקיימו כמה דיונים ולאחר שנקבע על ידי היועמ"ש כי אין הסמכה בחוק להעסקת שוטרים בביטוח הלאומי בדרך זו, ניתנו כמה אורכות למוסד לביטוח לאומי לצורך היערכות למצב החדש".

עוד נמסר כי "הארכה האחרונה ניתנה בסוף 2015 לאחר דיון וסיכום של מפכ"ל המשטרה והמשנה ליועמ"ש (פלילי) עם מנכ"ל הביטוח הלאומי, לצורך התארגנות המוסד לביטוח לאומי להחלפת השוטרים במאבטחים. ארכה זו ניתנה עד יום 31 במרץ 2016.
במקביל, גובשה חוות דעת של אגף המבצעים במשטרת ישראל, שלפיה אין צורך בנוכחות קבועה של שוטרים בסניפים, והמענה יכול להינתן באמצעות מאבטחים וגיבוי משטרתי לפי הצורך".


בברכה.
 

cוורנה1

New member
אפשר להעביר טפסים ומסמכים באמצעות תיבות שירות/פקס' והאתר...
 

אלירן19

New member
שאלה
במידה ושולחים אליהם פקסים ופניות דרך האתר - האם הם מטפלים בהן , או שכל מה ששולחים אליהם באמצעות פקס/דרך האתר שלהם ימתין לטיפול עד אחרי תום השביתה?
 

cוורנה1

New member
חדשות - עקב עיצומים שהכריז עליהם ועד העובדים בביטוח הלאומי א
מתוך אתר ביטוח לאומי:
חדשות - עקב עיצומים שהכריז עליהם ועד העובדים בביטוח הלאומי אין מתקיימת קבלת קהל בסניפים
"עקב עיצומים שהכריז עליהם ועד העובדים של הביטוח הלאומי, אין מתקיימת קבלת קהל בסניפים.
תוכלו לקבל שירות בערוצי השירות הבאים:
המוקד הטלפוני 6050* הארצי ומוקדים אחרים בנושאים שונים.
אתר הביטוח הלאומי
אפליקציית הביטוח הלאומי בסלולר."
 
למעלה