שלום.מעוניין לברר לגבי ועדת תביעות אזורית.

שלום.מעוניין לברר לגבי ועדת תביעות אזורית.

מתי יש אפשרות לפנות אליה ובאיזה נסיבות וכיצד היא משתלבת (לדוגמא בנושא תביעה לנכות כללית) במסגרת של ועדה רפואית ,ועדת ערר,פניה לבית דין לעבודה וכדומה .מתי פונים לועדה זו ומתי פונים לשרשרת הועדות האחרות.תודה.
 

cוורנה1

New member
פנייה לוועדת תביעות לבדיקה מחודשת של החלטת פקיד התביעות
שלום לך,

הפניה לוועדה הינה בעת דחיית תביעה כמפורט מתוך פנייה לוועדת תביעות לבדיקה מחודשת של החלטת פקיד התביעות

"מעתה אזרחים שהביטוח הלאומי דחה את תביעתם לקבלת קצבה, יוכלו לבקש שההחלטה בעניינם תיבדק פעם נוספת על ידי ועדת תביעות אזורית.

...חברי הוועדה הם אנשי ציבור שמונו על ידי מועצת הביטוח הלאומי. החלטת הוועדה היא בגדר המלצה לשיקול דעת נוסף של פקיד התביעות.

הוועדה מוסמכת לדון בהחלטות פקיד תביעות בנושאים הבאים:
אימהות, זקנה, שאירים, נכות כללית, שירותים מיוחדים, ילד נכה, נכות מעבודה, דמי פגיעה, דמי תאונה, תלויים בנפגעי עבודה, אבטלה, סיעוד, ילדים, מילואים.


הוועדה אינה מוסמכת לדון בנושאים הבאים:
החלטות בתביעה על פי החוקים האלה: חוק הבטחת הכנסה, חוק המזונות, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, חוק התגמולים לאסירי ציון ובני משפחותיהם
החלטות ועדה רפואית/ ועדה רפואית לעררים - בדבר קביעת אחוזי נכות/ שר"ם /ניידות
החלטות פקיד תביעות לעניין אי-כושר
החלטות פקיד תביעות בנושאים רפואיים או המסתמכות על התייעצות עם רופא
החלטות פקיד שיקום
הערכות תלות בסיעוד
החלות בנושא מעמד אישי ותושבות

איך פונים לוועדת התביעות?
מי שמעוניין שההחלטה בעניינו תיבדק על ידי הוועדה, ימלא טופס פנייה לוועדת תביעות (בל/910), ויגישו לסניף שבמקום מגוריו, או ישלח אותו אל: אגף חקיקה-גמלאות, המוסד לביטוח לאומי, שד' וייצמן 13, ירושלים 91909, לא יאוחר מ- 6 חודשים מיום קבלת החלטת פקיד התביעות.


...חשוב לדעת:
הזכות לערער על החלטת פקיד התביעות באמצעות הגשת תביעה לבית הדין לעבודה שמורה לכם כמו תמיד.
הפנייה לוועדת התביעות אינה דוחה את המועד הקבוע בחוק להגשת תביעה לבית הדין לעבודה, ולכן תביעה לבית הדין יש להגיש בתוך 12 חודשים מיום קבלת ההחלטה של פקיד התביעות."

ובהרחבה בקישור מעלה.

בברכה.
 
תודה על תשובתך אבל עדיין לא ברור הנושא דיו.

מצד אחד רשום כי ועדה אזורית בסמכותה לדון על דחית בקשה בנושא נכות כללית של פקיד התביעות במלל.
מצד שני רשום שאין בסמכות הועדה האזורית לדון בנושא קביעת ועדה רפואית או בנושא קביעת אי כושר השתכרות שנקבע ע"י פקיד התביעות.
אם פקיד התביעות מאשר או דוחה תביעת נכות כללית או גובה אי השתכרות על סמך התייעצות עם ,או על סמך הועדות הרפואיות ,האם יש מקום לפנות לועדה אזורית ואם לא אז מדוע רשום כי בסמכות הועדה האזורית לדון על דחית בקשה בנושא נכות כללית?
הרי כל בקשה לנכות כללית מסתמכת על ניירת רפואית.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
יש החלטות שהן של פקידי התביעות ויש את הוועדות הרפואיות.

אלו שני דברים שונים.

פקיד התביעות הוא זה שמאשר או דוחה תביעה כזו או אחרת בהיבט העקרוני. הוועדה הרפואית דנה בשאלות רפואיות כמו אחוזי נכות, מועדי תחולת נכות, וכיו"ב.

מאחר וועדת התביעות איננה ועדת ערר רפואית, היא לא יכולה לדון בערעורים על ועדות רפואיות. לא רק היא דרך אגב. גם ביה"ד לעבודה אינו מוסמך להיכנס לנעלי הוועדה הרפואית ולפסוק אחרת ממנה. הוא יכול לכל היותר לקבוע שהייתה טעות משפטית ולהחזיר את התיק לוועדה.
הסיבה לכל זה היא בפשטות שחברי ועדת התביעות או ביה"ד אינם רופאים ולפיכך אינם יכולים לחלוק על קביעות רפואיות.

לעומת זאת פקיד התביעות הוא פקיד מנהלי/ביורוקרטי בעיקרו. אמנם יש לו סמכויות נרחבות והוא למעשה הפוסק הראשון מטעם המוסד, אך החלטותיו ניתנות לבחינה על-ידי ועדת התביעות ו/או בית הדין, כאשר שניהם מוסמכים לפסוק אחרת מהפקיד (ביה"ד מוסמך להיכנס לנעלי הפקיד ופשוט לפסוק אחרת וקביעתו תהיה מחייבת, ווועדת התביעות מוסמכת להמליץ בפני הפקיד לשקול שוב את עמדתו, תוך שהיא תצביע על הכשלים בהחלטתו הראשונית).

לצורך המחשה בנכות כללית, אם הוועדה הרפואית קבעה X אחוזי נכות ופקיד התביעות קבע שהמבוטח זכאי לגמלה רק מתאריך מסוים בהתאם למועד הגשת התביעה.
ערעור על החלטת הוועדה הרפואית יהיה לביה"ד (לפני כן לוועדת ערר רפואית) בשאלה משפטית בלבד, ולא ניתן לערער לוועדת התביעות.
ערעור על החלטת הפקיד יכול להיות לביה"ד ו/או לוועדת התביעות.
 
לכאורה נראה כי הפניה לועדה אזורית היא פנית סרק שלא תניב דבר.

.אם פקיד תביעות של המלל אינו מאשר קיצבת נכות כללית ו-או דרגת אחוזי אי השתכרות ומיסתמך על הניירת הרפואית שהוגשה כיצד פניה לועדה אזורית לצורך שינוי בקביעת פקיד תביעות יכולה בכלל להשפיע במשהו.
 
למעלה