מרכזי "יד מכוונת" ייעוץ והכנה לוועדות הרפואיות בצפון ובדרום

indior

New member
גם את דעותי לא אוהבים
אז אם זאת במה ציבורית אסור להעלות כאן כשלים ?
אני דווקא חושב כי מטרת הפורום הוא להעלות בעיות כאלו ולא
דברים שניתן לפתור אותם בגישה לסניף הקרוב לביית
 

cוורנה1

New member
פורום תמיכה כמו גם פורום חברתי - בהחלט
היי רחל,

המקום מיועד לכולן/ם,
לשאלות/הבעת דעה/ תמיכה וכדומה...

הפורום מכבד כל גולש ללא הבדל דת/גזע/מין,
כל עוד שומרים על תגובה לגופו של ענין ולא לגופו של אדם.

דעות וקיטורים הבאים מה-
נשארים ולא נמחקים.

התקפות אישיות על גולשים, לא מכבדות לא את הכותב ולא את הפורום והן כמובן ימחקו עם מסר להסבר.

את מוזמנת להשאר אתנו ולכבד אותנו בכתיבתך, מנסיונך, דעותייך,
כולנו יוצאים נשכרים מכך.

מוכנה אף לפתוח פינת קיטורים שבועית בה כל גולש בפורום יוכל לכתוב, לשתף, ולהתיעץ עם הגולשים בפורום.

תודה
 

cוורנה1

New member
מרכזי "יד מכוונת" ייעוץ והכנה לוועדות הרפואיות בצפון ובדרום

מעלה שוב את ההודעה מתוך אתר ביטוח לאומי, לטובת כלל הגולשים:
מרכזי "יד מכוונת" ייעוץ והכנה לוועדות הרפואיות בצפון ובדרום ללא תשלום

"חשוב לך לבוא מוכן לוועדה רפואית בביטוח הלאומי?

במרכזי "יד מכוונת" תוכל לקבל ללא תשלום ייעוץ והכנה לוועדה הרפואית ממיטב הרופאים המומחים בתחום, וסיוע בהכנת המסמכים הנדרשים.

מרכז יד מכוונת לתושבי באר שבע והדרום
טלפון: 08-6831919
פקס: 08-6831918
מייל: [email protected]


מרכז יד מכוונת לתושבי חיפה והצפון
טלפון: 04-9126885
פקס: 04-9126890
מייל: [email protected]
כתובת: רח' פלי"ם 16 (בניין שערי משפט), חיפה
מרכזי "יד מכוונת" הם מייסודו של המוסד לביטוח הלאומי, ומופעלים על ידי חברה פרטית."


ניתן להגיע לייעוץ והכוונה מכל מקום בארץ, בהתאם למקום המגורים הגיאוגרפי.

בבאר שבע, הסניף ממוקם בקניון הנגב (עזריאלי) בקומה 5,
קרוב לתחנת אגד ותחנת הרכבת (מרחק הליכה של עד 5 דקות)
 

racheljac

New member
ולמי זה בדיוק עוזר....? אולי לתדמית של המלל
מסמכים להציג בוועדות זה לא הבעיה שלנו אזרחי מדינת ישראל, הבעיה הם נציגי הוועדות ושיקול הדעת של המוסד... מרבית האזרחים יודעים לסדר ניירת.


הנה סיפור חדש, שקורה הרבה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4711948,00.html

לא מזמן היה חולה אפילפסיה שהציג את כל המסמכים הנכונים (כך שיד מכוונת לא תעזור) והוועדה טענה שאפילפסיה לא נחשבת לאובדן כושר עבודה... (הזויים) בית הדין ביטל והתיק חזר וככה מתגלגלים מולם במשך כמה שנים.. והבדיחה הזו נמשכת בתיקים חדשים...
 

cוורנה1

New member
הסיוע למגישי תביעה לקצבת נכות/נפגעי עבודה כולל ערעור
ע"י רופאים מומחים היכולים לבדוק את המקרה ולכוון לקראת הוועדות.

זה בא למעשה במקום הפּניה לכל החברות למימוש זכויות.
 

cוורנה1

New member
טוב לדעת

תרצה לשתף אותנו בתהליך לטובת כלל הגולשים שירצו להגיש תביעה וזקוקים לסיוע
 

אייפון29

New member
רשמים מהתנסות אישית
שלום רב
אשמח לחלוק עימכם את התרשמותי האישית בעבודה מול סניף חיפה של "יד מכוונת".
ההכנה למפגש התנהלה באימיילים ובטלפון מול הפקידה החביבה: אינאס אבו רוקן (ציינתי כי הופניתי אליהם בהמלצת אורנה, מנהלת הפורום).
אינס חזרה אלי אחרי כל אימייל ששלחתי לה, תוך פחות מ 24 שעות, ואף שוחחה איתי בטלפון פעם או פעמיים.
קיבלתי ממנה הנחיות ברורות מה להכין, למפגש עם הרופא.
נקבעה לי פגישה בתאריך ובשעה מסויימים.
הגעתי, ונכנסתי לרופא תוך דקות.
הפגישה עם הרופא ארכה כחצי שעה, הרופא ממוחשב, מקליד את החומר למחשב, מנחה את הדיון, שואל שאלות בנימוס רב, ומסביר בסבלנות את המשמעות של כל מחלה, בהתייחס למוסד לביטוח לאומי.
לאחר הפגישה, יצאתי לאינס.
אינס צלמה את המסמכים, מילאה את כול טופס התביעה לבטוח לאומי, החתימה אותי, הכינה עבורי תיק פלסטי מושלם עם כל התביעה, והדריכה אותי מה לאמר לגבי כל פגיעה ותביעת נכות.
את ההוראות הנ"ל אף רשמה לי על דף נייר, כהכנה לוועדות.
את התיק היגשתי לבטוח לאומי, כמו שהוא, ולא היה לי כל צורך להתעסק עם ניירת.
לא פחות ממושלם !!!
 

cוורנה1

New member
תודה רבה על העדכון החשוב לגבי השירות שקבלת מ"יד מכוונת"
שמחה שהפרסום בנושא בפורום עוזר לפונים, האמורים לקבל את קצבתם מבלי להתחלק בקצבה הזעומה עם שום גורם אחר.

נשמח לעדכונים גם בסיום ההליך מול הביטוח הלאומי.

בברכת בריאות ו
 

cוורנה1

New member
מרכזי "יד מכוונת" ייעוץ והכנה לוועדות הרפואיות בצפון ובדרום
 

cוורנה1

New member
הודעות לעיתונות - 90% מהפונים למרכז "יד מכוונת" היו מרוצים מ
הודעות לעיתונות - 90% מהפונים למרכז "יד מכוונת" היו מרוצים מהשירות
"90% מהפונים למרכז "יד מכוונת" היו מרוצים מהשירות שניתן להם
כך קובע מכון ברוקדייל במחקר שליווה את הפרויקט בשנתיים האחרונות


בין השנים 2013-2015 ערך מכון ברוקדייל הערכה חיצונית למרכז "יד מכוונת". במסגרתו נערכה השוואה בין מרכז "יד מכוונת" לבין גורמי סיוע פרטיים ונבחנו שביעות הרצון וההתנסות מול הוועדות הרפואיות של הפונים למרכז. בין הממצאים העיקריים נמצא ש-90% מהפונים למרכז "יד מכוונת" שבעי רצון מהשירות הניתן להם, בדומה לתובעים שנעזרו בגורמי סיוע פרטיים (בתשלום). כמו כן נמצא שהמרכז שיפר את ההתנסות של התובעים מול הוועדות הרפואיות וכן ייעל את עבודת הוועדות הרפואיות.
"יד מכוונת" הוקם בחיפה כפיילוט, בסוף שנת 2012 על ידי חברת "פמי פרימיום", שזכתה במכרז, המרכז ממומן במלואו על ידי הביטוח הלאומי בתקציב של כמיליון ₪ בשנה. המרכז הוקם במטרה לסייע למגישי תביעות נכות לביטוח הלאומי להתכונן בצורה אפקטיבית להופעה בפני הוועדות הרפואיות, ועוזר בין היתר, להכין את התיק הרפואי, למלא את טופס התביעה, וכן מעניק הדרכה אישית איך להופיע בוועדות הרפואיות. השירות ניתן בחינם ע"י רופא לכל פונה ללא קשר לסיכויי ההצלחה של המקרה.
מסקר שנעשה בקרב המבקרים במרכז עולה כי 90% היו מרוצים מהיחס של הצוות ומהשירות שניתן להם, בדומה לתובעים שהסתייעו בגורמי סיוע פרטיים, וכ-75% היו ממליצים על שירות זה לאחרים, לעומת אחוז נמוך יותר שהיו ממליצים להסתייע בגורם פרטי.
במסגרת ההערכה נבדקה גם ההתנסות של הפונים למרכז, בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי. כ-65% מהמבקרים העריכו שהסיוע שניתן להם ב"יד מכוונת" סייע להם להיות מוכנים למפגש עם הוועדה ו-75% היו מרוצים מהתהליך של הוועדות הרפואיות. כמו כן כ-70% מהרופאים בוועדות מעריכים מאד את העשייה של "יד מכוונת" בהכנת התיקים ואת התרומה לייעול עבודת הוועדה.
המחקר מראה כי בשירות הניתן במרכז נעשו שיפורים לאורך זמן שכללו הכנת דף הדרכה אישי לכל מבקר, עזרה בניסוח מפורט של התלונות בכדי שיוכלו להציגן בצורה מסודרת בוועדה הרפואית ויצירת קשר טלפוני עם המבקרים לאחר התכנסות הוועדות. כמו כן, ככל שחלף הזמן יותר מבקרים דיווחו כי הם הגיעו לוועדה מוכנים יותר, מאורגנים יותר וערוכים יותר לקראת אופן התנהלות הוועדה.
המחקר מציין עוד שלא נמצאו הבדלים באחוזי הנכות בין התובעים שביקרו ב"יד מכוונת" לבין תובעים אחרים עם מאפיינים דומים. כמו כן, הועלו המלצות וכיוונים אפשריים העשויים לתרום לחיזוק ולשיפור השירות, כמו: חידוש מסע פרסום כדי לעודד אזרחים לפנות למרכז לפני הגשת התביעה, פיתוח דרכים להנגשת השירות לתושבי הצפון, המתקשים להגיע לחיפה וכן לתת סיוע משמעותי יותר לפונים בהיבטים הטכניים והביורוקרטיים.
שר הרווחה והשירותים החברתיים ח"כ חיים כץ: "ישנה חשיבות רבה להכנה המקצועית של האזרח לקראת הוועדה הרפואית, ולכן ראוי לפתח פרויקטים דומים ללא תשלום שיעניקו לאזרח את הכלים הטובים ביותר למצות את זכויותיו".
מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף: "יוזמת הפיילוט של "יד מכוונת" הינה חדשנית ופורצת דרך, ובסך הכל אנו מרוצים מעיקר הממצאים העולים מהמחקר שהוגש לנו היום. אנו נמשיך לשפר את המוצר הקיים ולהרחיבו כך שיותר אנשים ייהנו ממנו, וכבר בחודש הבא אנו נחנוך מרכז דומה באזור הדרום".
המחקר נערך ע"י ברוך רוזן, דניז נאון, הדר סמואל ממכון ברוקדייל

לתקציר המחקר של מכון ברוקדייל"
 
למעלה