זכויות במקרה של פוסט טראומה.

  • פותח הנושא G1861
  • פורסם בתאריך

G1861

New member
זכויות במקרה של פוסט טראומה.

שלום לכולם.
הייתי רוצה לשאול מה מגיע לאדם שסבל מהפרעת דחק פוסט טראומטית במשך השנתיים וחצי האחרונות. הבעיה הייתה חריפה ברמה כל כך גבוהה שמנעה ממני לעבוד, שלא לדבר על להתרוצץ בין ועדות שונות בביטוח הלאומי.
כיום, לאחר הרבה מאוד עזרה וטיפול פסיכולוגי ותרופתי, נרפאתי כמעט לחלוטין ואינני מציג יותר סימנים של PTSD(פוסט טראומה). יש בידי אישורים מהגורמים הרפואיים המתאימים המעידים על מצבי בתקופה שבה ההפרעה הייתה אקוטית מאוד.
הייתי רוצה לשאול מה לדעתכם הסיכוי שיאושר לי תשלום חד פעמי או קצבה באופן רטרואקטיבי. היות ובועדות הרפואיות יושבים רופאים ולא פסיכולוגים. ומנסיוני האישי, ישנם רופאים שפשוט לא מתייחסים לתופעת הפוסט טראומה ברצינות.
תודה רבה על העזרה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
פוסט טראומה, כמו כל פגימה רפואית אחרת, בהחלט

יכולה לזכות אדם באחוזי נכות.

השאלה אם כך יקרה בפועל או תלויה במספר גורמים, ובהם המסמכים שהמבוטח יציג שמגבים את טענותיו בעניין, וכמובן קביעת חברי הוועדה.

לגבי הרכב הוועדה, במקרים כאלו אם אין בקרב חבריה איש מקצוע מהתחום הרלוונטי, היא תעביר את התיק לבחינת אדם כזה (פסיכיאטר או פסיכולוג בהתאם למקרה ולצורך), ובהיבט המקצועי הצר תסתמך בדרך כלל על חווה"ד שאותו איש מקצוע ייתן.

לגבי תחולה רטרואקטיבית זו בהחלט תיתכן, בהתאם למועד ההכרה כפי שייקבע על-ידי הוועדה הרפואית, אך לא יותר משנה רטרואקטיבית ממועד הגשת התביעה.
 
למעלה