נפגעי עבודה - היוונים לנפגעי עבודה

cוורנה1

New member
נפגעי עבודה - היוונים לנפגעי עבודה
מתוך מחשבונים לבדיקת זכאות - אתר ביטוח לאומי
נפגעי עבודה - היוונים לנפגעי עבודה

"המחשבון מיועד לשימוש לתושב/ת ישראל, הזכאי לגמלת נכות מעבודה, והוא מעוניין לקבל את הגמלה בתשלום חד פעמי במקום קצבה מדי חודש בחודשו, ובלבד שהוא עונה על התנאים האלה:
נקבעה לו דרגת נכות של 20% לפחות לצמיתות
הוא עדיין לא הגיע לגיל פרישה
לדעת הביטוח הלאומי יש לו הכנסה קבועה, המספיקה לפרנסתו."
 

Harrington

Well-known member
מנהל
חשוב לומר שמדובר בסיכון מסוים שהמבוטח לוקח.
אמנם זה נראה מפתה לקבל את כל (או רוב) הסכום בבת אחת במקום בתשלומים חודשיים, אך חשוב להכיר שמדובר בסיכון לא קטן.

כך למשל אדם שהיוון את כל קצבתו (המוסד בדרך כלל יתנגד לכך), לא יוכל עוד לטעון להחמרה על אף שמצבו כמובן יכול להחמיר ביום מן הימים.

דוגמה נספת היא שהיוון קצבה עדיין נחשבת כקצבה חודשית לעניין סוגיית כפל הקצבאות.

קיים מקרה מאוד בעייתי של אדם שהיוון קצבת נכות מעבודה במלואה לאחר שסבר שעקב מחלה (שלא הייתה קשורה לנכות מעבודה) לא נותר לו זמן רב לחיות. המוסד לכתחילה לא רצה להוון את הקצבה במלואה, אך נענה לבקשתו בנסיבותיה המיוחדת.

למרבה השמחה ובניגוד לכל הציפיות, האיש התגבר על מחלתו והגיש תביעה לנכות כללית. תיאורטית הוא היה זכאי ושיעור הקצבה במצבו היה אף גבוה ממה שקיבל ממחלקת נכות מעבודה, אך מאחר והיוון את הקצבה מחד וזה בכל נחשב לעניין כפל גמלאות כאילו הוא מקבל קצבה מידי חודש בחודשו מאידך, הוא נותר ללא כל הכנסה חודשית.

שורה תחתונה, המידע מאוד חשוב ויש בהחלט מקרים בהם ההיוון כדאי, אך יש לחשוב טוב ולשקלל את כל הנסיבות, כולל אלה העתידיות-פוטנציאליות שלא ידועות בזמן אמת, לפני שנוקטים בצעד כזה. לעתים נטילת הלוואה (בנקאית למשל) תוך שימוש בקצבת הנכות מעבודה החודשית כהוכחת הכנסה שתאפשר לעמוד בתשלומים, תהיה עדיפה יותר.
 

cוורנה1

New member
Harrington על המידע החשוב שיהיה לפני הפונים
בבקשה להוון קצבת נכות מעבודה, לפני קבלת החלטות.
 
למעלה