עוזרת בית

דידיאן

New member
עוזרת בית

שלום רב, מדובר בעוזרת בית שהועסקה כשנה פעם בשבוע, לא קבוע, לעיתים פעם בשבועיים, אך בסה"כ שנה. התפטרה מעבודתה וביקשה את זכויותיה להבראה וחופשה. מעסיקיה הסכימו על אף שלא נתנה הודעה מוקדמת על עזיבתה (נראה שעשתה תרגיל וחיכתה שתצבור שנה כדי לקבל את ההבראה/חופשה - ואז כאמור עזבה ללא התראה). לא שולם עליה ביטוח לאומי - עד כמה שנשמע הזוי לא ידעו על כך ולא בררו אף פעם. ידוע היה שהיא עובדת לפחות ב 5-6 בתים (מנקה באופן קבוע). מברור שנערך כעת אמרה לצד שלישי שהיא מבוטחת ב 2 מהדירות שהיא מנקה וביתר -לא. היא לא מעוניינת שמעסיקיה שעזבה בכלל יצרו איתה קשר נוסף (גם את ההבראה/חופשה היא רוצה דרך צד ג' והם מוכנים לכך כדי לגמור עם הקשר ההזוי הזה איתה). שאלותי- 1. איך משלמים לביטוח הלאומי רטרואקטיבית על עבודתה אצלם? 2. איך בכלל מחשבים את הסכום אם העבודה שלה היתה אמנם שנה, אך לעיתים פעם בשבועיים וכד'. 3. איך מושכים ממנה פרטים כדי לפתוח טופס לתשלום אם היא מערימה כאלו קשיים? 4, אם יורשה לי, היה ולא ישולם ביטוח לאומי רטרואקטיבי (וזו לא המלצה..) - איך היא תוכל להוכיח שעבדה אצלם קבוע אם "יבוא לה" יום אחד לתבוע קיצבה כלשהיא. 5. ואם הם יצליחו לשלם - לפי איזה תחשיב? 7.5% מכלל שכרה השנתי? אני קראתי את הלינקים בנושא אבל עדיין לא מצאתי פיתרון לפתיחת טופס ותשלום ללא קבלת פרטים מלאים של העוזרת (יש רק שם מלא ואזור מגורים). תודה רבה.
 

cוורנה1

New member
תשלום דמי ביטוח לעוזרת בית משלמים פעמיים בשנה במועדים ... חובת המעסיק להודיע לביטוח הלאומי תוך שבועיים על העסקת עובד במשק הבית. "מעסיק שאינו מדווח למוסד לביטוח לאומי על העובדים במשק ביתו, ואינו משלם בעדם את דמי הביטוח - רשאי המוסד לביטוח לאומי לתבוע ממנו את השווי הכספי של הגמלאות ששולמו או ישולמו לעובד בגין כל מקרה המזכה את העובד בגמלה." על מנת לדווח על עבודתה ותשלומי דמי הביטוח חייבים פרטים מלאים הכוללים שם מלא ות.ז כולל כתובת. אין כל אפשרות לפתיחה ודווח ללא הפרטים המלאים. התשלום לדמי ביטוח הוא 7.25% משכרה בכל חודש. על פיגור בתשלום ודאי תדרשו לקנסות והצמדה. "בכל הנושאים הקשורים ליחסי עובד-מעביד, כגון הבראה, חופשה, מחלה יש לפנות למשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה למחלקה ליחסי עבודה." תוכלי גם לברר פרטים בפורום דיני עבודה ופנסיה ../images/Emo50.gif
 

דידיאן

New member
הבהרה

תודה על מענה. אבל מה עושים וכיצד יכול ביטוח לאומי לסייע לאזרח המבקש לשלם ביטוח לאומי בגין העסקת עוזרת, גם אם יחוייב בריבית פיגור בתשלום - אם אין אפשרות להוציא ממנה את פרטיה? אם לא יימצא פיתרון - גם אזרחים שמבקשים לשלם ומוכנים לספוג ריבית על הפיגור - לא יוכלו לשלם. במקרה שלהם מדובר ביחסית מעט כסף שיופרש לביטוח הלאומי - אבל גם אותו אינם יכולים לשלם אם לא תתן את פרטיה? האם נותר רק לא לשלם ולקוות לטוב? האם אין דרך לשלם רק עם שם מלא? תודה רבה.
 

cוורנה1

New member
ההמלצה היא לא להעסיק עובד/עובדת אשר אינם מוסרים פרטים מלאים. במקרה שלכם,על מנת למנוע בעתיד תביעות מצידה/ביטוח לאומי, תנסו לברר במח' הגבייה אופציות לתשלום,כאשר לפחות תאתרו את כתובתה המלאה, כדי להגיע למידע מלא אודותיה. ../images/Emo50.gif
 

cוורנה1

New member
הוספת מועדי התשלום שנשמטו... דיווח על העובד ותשלום דמי הביטוח בעדו על המעסיק לדווח על העובד ולשלם את דמי הביטוח בעדו פעמיים בשנה במועדים האלה: 1. ב-10 ביולי - בעד החודשים ינואר-יוני 2. ב-10בינואר - בעד החודשים יולי-דצמבר
 

דידיאן

New member
שאלה שעולה - בבקשה עזרתכם

שוב תודה על כל המידע. שאלה אחת שניסיתי ולא הצלחתי למצוא עליה מענה בכתובים: מה הכוונה שהיא יכולה לתבוע ביטוח לאומי בעתיד? במקרה זה יחסי עובד-מעביד אינם כבר קיימים. וגם עבדה רק שנה ואף לא ברצף שבועי (כך שסך דמי הביטוח הלאומי לתשלום היו כפי שהזכרתי - די נמוכים). נניח היא עוד 10 שנים צצה ורוצה לתבוע דמי לידה או אבטלה או כל דבר אחר שקשור לביטוח לאומי - איך זה קשור לפרק הזמן בו עבדה אצל מעסיקיה בעבר הרחוק ואיך זה משליך כספית על חובם? אשמח לתשובה כי ממש לא הצלחתי להבין את הנקודה הזו של החוק. תודה רבה.
 
כל קצבה תנאי הזכאות שלה ועל פיהם המל"ל משלם

לדוגמא דמי לידה אלה תנאי הזכאות: תנאי הזכאות דמי לידה מרביים - עבור 14 שבועות (98 ימי זכאות) - ישולמו ליולדת שהפסיקה את עבודתה בזמן ההיריון שהסתיים בלידה, וששולמו בעדה דמי ביטוח לפני היום הקובע על-פי הפירוט הזה: 10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע או 15 חודשים מתוך 22 החודשים שלפני היום הקובע. מחצית מדמי הלידה ישולמו אם שולמו בעדה דמי ביטוח בעבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע . לעובדת עצמאית יובאו בחשבון תקופות העבודה שבעבורן שילמה דמי ביטוח. וכך גם לגבי אבטלה ועוד.... להבנתי הכוונה לתביעה כנפגעת עבודה לאחר לדוגמא 10 שנות עבודה במשק בית אצל מספר מעסיקים. ולגבי החוק כדי שתשוחח בנושא עם עו"ד המתמחה בדיני עבודה וזכויות עובדים.
.
 

cוורנה1

New member
הדוגמא הבולטת היא קצבת זקנה,בה צריך תקופת אכשרה של 10 שנות עבודה כדי להיות זכאים לקצבה בסיסית. איני יודעת מה גילהּ של הגב',אך היו דברים מעולם. דמי לידה ואבטלה אינם רלבנטיים אחרי 10 שנים, אולם במהלך 18 חודשים אחרונים אם תבדק זכאותה לדמי אבטלה, או בתקופה של 22 חודשים בה נבדקת זכותה לדמי לידה.
 
למעלה