משהו מהלב.. (טריגר..)

לא ידוע...

רב הפגיעות לא הגיעות לרמת כעס ותסכול (שלושתם ביחד) אז זה רק פגיעה באמון שזה גם אשמה נורא גדולה וכואבת להסתובב איתה.. חוץ מפגיעה שגרמתי למוות של עובר (שמינו לא ידוע) בגלל שדחפתי לה שולחן בשיא הכוח על הבטן ולא היה אפשרות להציל כלום.. עד היום אני מפחדת שהגלגל יחזור אליי בחזרה.. (אחרי המקרה.. נולדו לה ילדים) מקרה יחיד של אי שליטה בכעס, תסכול ועוד... אני יודעת שאף אחת ואחד פה בפורום או בכלל יכול לשנות את דפוס ההתנהגות הזו חוץ מטיפול ראוי ואמין ושזה תהליך ארוך ומשמעותי ושזה לא משתנה בקסם או כהרף עין, זו סתם הייתה תקווה ואמון שווא ..
 
למה עשית את זה?

אני יכול להבין את היצר התוקפני אני נאבק בזה גם אני, עשיתי הרבה דברים נוראים, והרבה פשעים , אז אני מבין תצד הזה, ולטעמי יש כפרה על הכל אפשר לבקש סליחה, אפשק לנסות להשתנות, זה אפשרי אבל לא פשוט וזה עבודה עצמית ולא בהכרח טיפול כזה או אחר, אני מאמין בעבודה עצמית ולא בטיפול ,אבל גם טיפול יכול לסייע לאנשים, הכרתי כאלו שזה עזר, לי זה לא עזר ואני לא מאמין בזה .
 

Anonymous182

New member
גם אתה נתנאל

אני חושבת שמשחזר דברים שלא עובדו כראוי...
זוהי תופעה מוכרת בקרב נפגעי אלימות מכל סוג שהיא...
 
למה זה חשוב,

מה הסיבה שעשיתי מה שעשיתי?.. מספיק יש לי חרטה נוראית על זה וזה לא מרפה מהראש שלי לשנייה.. אני לא חושבת שזה באמת משנה מהי הסיבה לנעשה.. זה נעשה ואי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה.. אני לא חושבת שזה מספיק להתנצל.. ואני גם לא חושבת שהטיפול הכי טוב מספיק לזה.. ויעזור לזה.. אבל צריך להאמין..
 

Anonymous182

New member
אני הוכחה...

אני הוכחה שהטיפול יכול לסייע! אני הייתי מאוד אלימה (פיזית ומילולית) - היום אני לא כזאת בזכות הטיפול.
 
...

יכול להיות שאני טועה.. זה נאמר מפי חוסר ידיעה מעבודה עם פסיכולוגית או עובדת סוציאאלית כזו או אחרת..
 
כי הסיבה יכולה לעזור למנוע ממך לעשות זאת שוב

אם את מבינה למה את פועלת ככה את יכולה למנוע את הפגעיה הבאה, הבנה של מצבך נפשי והבנה של האלימות בך והרוע בך ובנו עוזר לנטרל, שאתה מבין אתה יכול למנוע את זה ,קיצור מה שאני מנסה לומר ברגע שאתה באמת מבין למה אתה פועל רק אז תוכל למנוע או להשתנות, ללא הבנה אתה הולך בערפל ואתה עוור, זה דעתי לפחות, לכן שאלתי, ברור לי שאת מתחרטת, זה דבר לא פשוט, אבל את לא רעה, אני אישית לא חושב ככה, עשית מעשה רע זה לא הופך אותך לרעה ,את רוצה להשתנות וזה מה שחשוב, ובקשר להתנצלות, אני לא מתכוון ללומר סליחה, או מה שהוא כזה ,אלא באמת להתחרט, אי אפשר לכפר על דברים כאלו וכנראה לא יסלחו, אבל אם את מתחרטת באמת, אז זה נסלח ,זה לפחות דעתי,
 
מבינה את הכוונה הטובה שבך

פשוט זה מסיבות שקצת קשה לי לדבר עליהם כרגע, זה מרגיש לי חושפני מידי.. כי רק להסביר במילים גדולות אף אחד באמת לא יבין.. ואז אצטרך להעכנס לפרטי פרטים וזה להיכנס כבר למקום רגיש אישי ולא פשוט עבורי..
 
אני לא מתכוון שאת צריכה לספר את פרטי המקרה

לי אלא לעצמך את צריכה להבין למה כך פעלת, אני לא חשוב בכלל, את ורק את יכולה לשנות את הצד האלים בך, אין צורך בפרטים, אלא בחשבון נפש, וזו הכוונה, האם את יודעת למה את פועלת באלימות ?מה המניע לזה ? אם כן את יכולה להתקדם ..
 
........

הכי קל לבוא ולהגיד "כן אני מבינה.." אבל לא תמיד ידוע למה נעשה המקרה, באותו הרגע.. אני יכולה לחשוב במבט לאחור למה המקרה נעשה לא במבט רק על אותו היום.. כרגע זה לא משהו שדחוף לי לשנות... מאז אותו המקרה אני כבר לא עושה את זה.. אני מצליחה להשתלט על עצמי ולעצור את זה בזמן..
 

Anonymous182

New member
הכוונה שלי

שאת הגעת לרמת ריבים מילוליים ולא פיזיים (שאת לא פגעת באופן פיזי במשהו מתוך כוונה לפגוע).
מבינה שזה כן קרה פעם אחת. מתוקה - זה בעיה ידועה שעלולה להגרם בעקבות כל הזוועות שעברת.
אני בטוחה שאת מתחרטת מאוד על מה שעשית אך אני לא רואה בכך אשמה שלך - הגלגל התחיל עוד לפני שאת דחפת שולחן על בחורה בהריון - זה התחיל ברגע שפגעו בך!
זוהי לא אשמתך כי את לא רוצה לעשות את זה - את פשוט לא מסוגלת למנוע מעצמך כרגע מלפעול כך...
יקרה, כואב לי עליך...
אני בטוחה שאת לא רצית לעשות לה את זה - שזה פשוט הייתה פעולה בלתי נשלטת - בעקבות מה שעברת. זה לא מצדיק את מה שעשית אך זה חלק מהסמפטומים שאת עלולה לסבול מהם בעקבות מה שעברת ולך אין שליטה על זה!
אני חושבת לא שהגלגל יחזור אליך אלא הגלגל עבר מהאנשים הרעים שפגעו בך אליך וממך לבחורה שנפגעה פיזית ממך...
אם לא היית מנסה להלחם בזה ופשוט מאפשרת להתנהגויות מסוג שכזה להיות מתוך רצון והרגשת - אני מעל כולם... מותר לי... אז זאת באמת הייתה אשמתך. אך מכיוון שאת עושה את המיטב לא להיות כזו ואת באמת באמת לא רוצה להיות כזו - זוהי אינה אשמתך! אלא אשמת הפוגעים בך!!!
מקסימה - השינויי יבוא, רק צריך סבלנות ועבודה קשה וארוכה...
 
קצת קשה לי,

קצת קשה לי עם האשמה הזו על מה שעשיתי בגלל כל מה שעברתי.. זו לא מצדיק ולא סיבה להתנהג באלימות (פיזית) לאנשים שבכלל לא קשורים לעבר שלי.. לא צריכה לתת להיסטוריה שלי מקום להתבטאות שלילית ולקוייה ולהאשים את ההיסטוריה כי זה קצת הקטנת ראש ואי לקיחת אחריות על המעשה שנעשה.. אבל אני יכולה להבין את הכוונה שאת מתכוונת אליה ..
 

Anonymous182

New member
מתוקה אני בשום אופן לא מצדיקה!

אך אין לך שליטה על זה כרגע...
איך את יכולה להיות אשמה במשהו שאין לך יכולת בחירה בתוכו...? אין לך שליטה על זה...
 
אהה...

עכשיו הבנתי.. היה לי מוזר שהסכמת והצדקת כביכול את הנעשה.. מסתבר שטעיתי בהבנתי בתגובה... צודקת זה נעשה כבר ואין לי שליטה על זה חוץ מחרטה אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה וחוץ מלקוות שזה לא יקרה עוד ואני גם לא מעוניינת שזה יקרה
 

Anonymous182

New member
בדיוק!

לא הצדקתי אך הדגשתי שאת לא אשמה! מתוקה - אל תוותרי על עצמך ועל העתיד שלך - השארי בתהליך הטיפולי והשקיעי בו את כולך - את יכולה ומסוגלת לשנות את חייך בעזרת סיוע מקצועי!
האמיני לי - אני מדברת מנסיון אישי בלבד...
 
אני יודעת

אני רוצה,להישאר בטיפול ולהתחיל לשנות את חיי קצת לטובה.. (יש דברים שמשתנים.. תודה לאל.. מתחילה לראות קצת דברים טובים). למרות שהיו בהם גם דברים טובים עוד הרבה לפני.. אני פשוט רק מסתכלת ומחבקת את הכאב והקושי ונתפסת עליו חזק ולא מרפה, מאשר לעשות כך עם הטוב והחוזק שיש בי כמו שאומרים ואמרו לי אתמול דיי הרבה שכבר הרגשתי לא נעים.. קשה לי קצת לעכל אמירות מאנשים שזה דברים חיוביים שרוצים בשבילי או שרואים שעברתי..
 
למעלה