אמון..

noya54

New member
אמון..

אני נושאת עימי מטען עצום מהעבר, כל פעם מצליחה לקום ולהתחזק. תמיד ציפיתי והתאכזבתי מחברים.. שאני תמיד מכילה, עוזרת ומאז שהאונס האחרון צף כולם התרחקו.. הבנתי שלא כולם כמוני. השלמתי עם זה וקמתי.

אבל תמיד, במשפחה הקרובה בזמן ריב וכעס על הילדה הקטנה החרדתית והתלותית, היו חושפים את כל סודותיי. אולי זו התשובה מדוע הסתרתי מאמא שלי מחזור במשך שנה וחצי..

אבל סבא שלי, האדם הכי אהוב עליי, הנערץ, שתמיד היווה אוזן קשבת, סמכתי עליו. לא הבנתי איך הוא נשוי לסבתא שלי שרק גורמת לתככים במשפחה.. וכמובן מספרת הכל. האמנתי לו שהוא לא יספר לה . אך בסופו של דבר תמיד היא מכניעה אותו.
הערב כשהכל התפוצץ כי הגנתי עליו, שמרתי בסוד את הבקשות שלו שאעזור לו לאחד את המשפחה ולשלוח את סבתא לטיפול, הוא חלש לידה כי היא שולטת בו.. ולכן הקריב אותי שהכל נעשה על דעת עצמי.
וכל המשפחה כמעט התנצלה.. אך נותרתי עם חלל ריק ועצום.
לא מסוגלת יותר לסמוך על אף אחד. המינימום היה שהוא היה מספר לי שהיא מכניעה אותו ומספרת דברים.. כי הוא לא היה עושה זאת. ואני יודעת שהוא אוהב אותי מאוד.. אך זהו, יותר לא אוכל לתת אמון.
מנסה להאמין בחבר שלי.. שלא איכזב, אבל לא מצליחה לשתף אותו בכאבים. כואבת לבד, בוכה לבד, מתמודדת לבד עם כל ההליך המשפטי הקשה.. ונאחזת בעצמי. השאלה מתי אשבר? כי הייתי ממוטטת מאוד וקמתי. מפחדת להתמוטט, אני קטנה, כמה אפשר לסחוב על הכתפיים? איך אפשר לחזור להאמין? אני יודעת שיש עוד אנשים בעולם שאפשר לתת אמון.. אבל החשדנות והניסיון חוסמים אותי.

אני לא רוצה להיתקע בעבר. לא שוקעת- מתמודדת ורק רוצה להמשיך לצמוח.. אבל גם בהווה- כשאני מתמודדת, ועומדת מול הנבלה שאנס אותי.. אני לבד. שגם עליו סמכתי, והוא אנס אותי.
אז אולי אני חושבת שאני חדה ואינטיליגנית.. אבל נופלת תמיד בפח.

איך אפשר להאמין? חייבת להיאחז במישהו, לא רוצה ליפול.. לא רוצה לאבד את הבן זוג המדהים שיש לי.. אבל אני רק מרחיקה מהפחד שהוא ידע הכל וייברח. ולמה מגיע לו? הוא אדם כ"כ טוב. הוא הכיר אותי בשלב ההדחקה כשהייתי חזקה, דומיננטית.. יודעת שאחזור לזה. יודעת שאקום. אבל עד אז מה? מפחדת ששוב יפקירו אותי בזמן משבר.

חרדת נטישה פשוט.. חוסר אמון... סתם הרגשתי צורך לפרוק.
 

liorah1

New member
מגיע לך

כתבת באופן כל כך רגיש וחכם. ממש אפשר להרגיש את הלב הפועם שלך במילים.

ולמה מגיע לו? הוא אדם כ"כ טוב....
על אותו משקל : מגיע לך! את אדם כ"כ טוב, רגישה, רואה את הדקויות.

לגבי אמון, את נכווית בענין הזה, אז כמו שמחזיקים סיר חם מדי, מניחים אותו. הריחוק מרפא ואז אפשר להתקרב שוב אם רוצים, ואם לא , זה גם בסדר.

שולחת לך חיבוק,
ליאורה
 

noya54

New member
את צודקת

הריחוק מרפא. אבל הפחד לאבד אותו והפחד שלא אוכל לתת יותר אמון אוכל אותי. כי אני באמת אוהבת אותו, מרגישה שהריבים שלנו פוצעים את שנינו והכי כואב לי שאני מכאיבה לו. מפחדת לטעות, לאבד, להתחרט ושיהיה מאוחר מידיי...
 

אלישבע24

New member
נויה חמודה,גם אני עברתי התעללויות מיניות בילדות,

גדלתי בלי לספר,רק בגיל 35 סיפרתי לפסיכולוגית וזה רק פתח לי את כל הזכרונות ועשה לי רע,אנשים לא באמת יודעים איך לעזור לכאלו בעיות,לדעתי הזמן הוא הרופא היחיד.
 

בנשיר

New member
אנשים ..לא צריכים לעזור . הם צריכים לא להפריע

אין כזה תפקיד לעזור . יש חובה שלא להפריע ...בסיגנון עמנואל קאנט .
התפקיד שלנו הוא לנסות בכלים שונים ובאמצעות הזמן ותהליך התובנות וצבירת הניסיון להביא את עצמינו לנקודה או מקום יותר טוב ..לא מושלם אבל משתלם .
הציפייה שמומחה בשאלות יביא את התשובות היא דרישה מעט חורגת .
צריך להפיק את הטוב הלא מושלם מכל מפגש עם אדם גם אם לא עזר . אם תלינו באותו אדם תקוות שוא ,הן האכזבות שלנו לא של העולם .
הזמן הוא לא רופא טוב אם לא יתבצעו בו תהליכים מיוחדים אישיים ומשמעותיים ..אפילו אחד . הזמן הוא כלי איכסון קיבול מיוחד ...אפשר להכניס בתוכו כוחות ריפוי
 

noya54

New member
לזה בדיוק אני מתכוונת

שלא יפריעו, שיתנו לי זמן.. שרק יחבקו. כבר לא מרגישה צורך לשתף יודעת שזה מעיק. רק רוצה שיגלו סבלנות וקצת אמפטיה.. אני יודעת שאני מסוגלת להרים את עצמי, אך מספיק מלחמות פנימיות יש לי, מאבק יום יומי לעבוד, לעשות דברים בסיסיים שלעיתים קשים כ"כ כמו מקלחת, לאכול.. מידיי פעם רק רוצה שיסייעו לי בפעולות פשוטות אלו. אני לא נשברת, לא מוותרת, עובדת, מנסה להיות נורמלית.. מנסה לשכוח, להשלים עם זה, אבל כל ערב הכל צף וכואב וחונק ואני לא מסוגלת להיות ככה. זאת לא אני. אני מקפידה ללכת לפסיכולוג שבאמת מציף דברים שהיו צריכים לצוף ואני מעדיפה להתמודד כרגע ולא לברוח-אבל גם לא לשקוע. במקביל המלחמה המתישה של כל ההליך הפלילי.. רק רוצה להרגיש שאוהבים אותי, שמתאחדים בשבילי ומפסיקים את הריבים במשפחה שתמיד אני מרגישה אשמה (ברגש, לא ברציונל). למזלי לאט לאט ירדו הציפיות ולכן אני פחות נפגעת. לא מרגישה צורך להוכיח. אבל אין לי מנוחה אף פעם. אתה יודע מה מפחיד אותי? שאני מאבדת לאט לאט את מה שטוב לי. אני משתדלת להשקיע בבן זוג, יודעת שנותנת את כל מה שאני מסוגלת כרגע וזה גם לא מובן מאליו. אבל בזמן האחרון נהייתי יותר מידיי רגישה, מרגישה כל הזמן במבחן, בלי לשים לב עושה מבחנים.. מתאכזבת.. ולא מבינה למה. היה לי כ"כ טוב, אני אוהבת אותו ומעריכה אותו. אבל בזמן האחרון המון ריבים מיותרים, קצר בתקשורת ואכזבות הדדיות. גם לו קשה.. אני יודעת. אבל איך אני יכולה לדעת מה נכון וטוב לי ולו? מפחדת שזו רק תקופה, שאאבד אותו וארגיש כ"כ רע. גם ככה איבדתי את רוב החברות שלי כי התנתקתי. זקוקה להכוונה, כבר לא יודעת כלום. מוצפת ריגשית כמו שלא הייתי אף פעם. בלי לדעת אפילו מה כואב לי כ"כ. רק רוצה לקום. מה נכון, מה טוב..
 

בנשיר

New member
מבין אותך ...לפעמים יותר מידי מבין היטב .

מותר לעצור ולרצות להיות לבד .
דרך אגב יצא לי להיות מהצד של הבחור שעושים לו טסטים ובודקים עד מתי יהיה ועד מתי יבעט וילך . האם אפשר לחנך לחרדת נטישה ? למי זה טוב ?
אני נטשתי חברות של טסטים ...את יודעת מה הכי כואב במערכת כזו ? זו הנפילה בערך העצמי כמעגל חוזר ללא למידה ומשמעות בונה . זו לא מערכת ילדותית או טסטים ילדותיים . זו פגיעה באמון ובאינטיליגנטציה . לא מרשה לעצמי לפול יותר מפעמיים ..ניצלתי ממערכת הרסנית . תמשיכי להציף את עצמך . תראי בטוב .
רק בקשה קטנה אל תשכחי להגיד תודה לעצמך . ו...אל תנסי מהפה לחוץ זה מתגלה בסופו של יום . את הרי לא רוצה לפגוע ...זו ההתחלה
 
למעלה