שנה טובה, קצת שאלות

yossi27

New member
שנה טובה, קצת שאלות

טוב אז נעים מאוד,
אני דיי חדש בתחום, מעוניין להבין את ההיקף הכלכלי לפני שאני נכנס לתחום.
נאמר לי שאני צריך לרכוש כלי לאחר הקורס.
מבין שהמחירים נעים מ70K ש״ח וצפונה (לכלי טוב) - הוצאה לא מבוטלת עבורי (אני מעריך שעבור הרבה אנשים)
אז מספר שאלות:
1. איך בכל זאת רוכשים כלי כזה
2. האם באמת רוב האנשים רוכשים כלים? אם רוכשים בשותפות - כיצד זה עובד?
3. כל כמה זמן מחליפים כלי
4. מה עלות התחזוקה החודשית?
5. מה ממוצע השימוש בו? (פעם/פעמיים בשבוע? אולי יותר? - מה השימוש אצל רוב האנשים כאן?)
6. בהמשך לשאלה הקודמת - מבין שטיסה צריכה להיות מוקדמת מאוד או בסוף יום - איך זה מסתדר לכם עם העבודה?
7. האם טסים גם בחורף?
8. האם ניתן להשכיר כלי? כמה זה משתלם?

תודה
 

Drill Bit

New member
כמה תשובות

1. איך בכל זאת רוכשים כלי כזה - מתקשרים אלי...052-3289668
2. האם באמת רוב האנשים רוכשים כלים? אם רוכשים בשותפות - כיצד זה עובד? - יש שרוכשים לבד ויש בשותפות וחולקים את ההוצאות.
3. כל כמה זמן מחליפים כלי - מתי שרוצים. בדיקות לכנף עושים לפחות פעם בשנה וטיפולי מנוע לפי הוראות היצרן.
4. מה עלות התחזוקה החודשית? תלוי בכמות שעות הטיסה. 5. מה ממוצע השימוש בו? (פעם/פעמיים בשבוע? אולי יותר? - מה השימוש אצל רוב האנשים כאן?) מתי שמתאפשר ומתי שרוצים להתנתק מהארץ.
6. בהמשך לשאלה הקודמת - מבין שטיסה צריכה להיות מוקדמת מאוד או בסוף יום - איך זה מסתדר לכם עם העבודה? יכול להסתדר באמצע שבוע ובעיקר בסופי שבוע.
7. האם טסים גם בחורף? כן...רוב הימים הנעימים לטיסה הם הימים הלא גשומים בחורף.
8. האם ניתן להשכיר כלי? כמה זה משתלם? קודם כל...את שוכר כלי לא משכיר:) וניתן. אם זה כדאי...תלוי כמה אתה טס. עלות....לא יודע.
בהצלחה
&nbsp
 

ניר מיר

New member
ברוך הבא

ב 70K ניתן לרכוש כלי מצוין עם מנוע 582 יש שפע כלים משומשים גם בפחות מזה ,לכלים עם מנוע 4 פעימות אכן המחירים הם מאיזור ה 100K וצפונה.
מפליא אבל כן ,רוב הטייסים רוכשים כלים לעצמם , יש לא מעט שחולקים כלי עם שותף ,זה מאפשר גמישות כלכלית ותאכלס הכלי יותר עומד מאשר טס ככה שהחלוקה בין השותפים קלה ואפשרית.
איך זה עובד? מוצאים שותף ,מפרסמים מודעה לחיפוש או שואלים את החברה , מוצאים יחד כלי בתקציב המשותף , רוכשים אותו חותמים על זכרון דברים שמגדיר את השותפות. כעקרון כל אחד אחראי להחזיר את הכלי מתודלק ותקין, כל אחד משלם ומתקן את הנזקים שנגרמו בטיסה שלו (אם נגרמו), הוצאות אחזקה שותפת ,משולמות ביחד ,צריך להגדיר מה קורה במצב של פירוק השותפות ,מקובל שכל אחד מהשותפים יכול להציע ויש לו זכות ראשונים לקנות את החלק של חברו במחיר מוסכם (Buy Me Buy You) במקרה של יציאה חד צדדית מהשותפות ניתן למכור את החלק לשותף מקובל חדש. לא מסובך ויש המון שותפויות מצויינות.

הטיסות הן לרוב בסופ"ש ובחגים ככה שזה לא מתנגש עם עבודה ,אכן מוקדם בבוקר או לקראת אחה"צ , בחורף ניתן לטוס גם עד השעה 11:00 ,הבעיה עם השעה היא פשוט התחממות הקרקע מהשמש וטרמיקות שמפריעות לטיסה .
עלויות אחזקה תלויות בתדירות השימוש אבל הן לא יקרות:

למנוע 582 טיפול כל 50 שעות (מומלץ רוטאקס כל 25 אבל מיותר) למנוע 912 כל 100 שעות או פעם בשנה ,טיפול כולל החלפת מצתים החלפת מסננים וניקוי מסנני אוויר החלפת שמן ל 912 וכו ,מצנח בודקים פעם בשנה קבוע -כ 900 ש"ח . ו..דלק למנוע 582 20 ליטר לשעת טיסה+ שמן שתי פעימות למנוע 912 12 ליטר לשעת טיסה.
תמחר אחזקה שוטפת שנתית ב 3000 שח כולל המצנח.(קנה מידה-זה יכול להיות הרבה פחות אם אתה יודע לתחזק לבד)
ביטוח לנוסע וצד ג עולה כ 500$ לשנה.
רוב האנשים טסים פעם בשבוע ,יש כאלו שפחות ויש כאלו שיותר.יש המון קבוצות טיסה הרבה חברותא וטיולים משותפים.
טסים בכל עונות השנה בתנאי שלא יורד גשם ושאין רוח מעל ל 20 קמש.
ניתן להשכיר כלי זה לא משתלם אלא אם זו הברירה היחידה שלך.

לא חייבים להחליף כלי ,זה כמו רכב ,יכול לשמש אותך לתמיד כמעט..
אתה מוזמן לבקר בדף הפייסבוק של העמותה הישראלית לטייסי ממג ובלוח "טרקטורון מעופף מוכרים קונים" בפייס
בהצלחה,
ניר
 

yossi27

New member
תודה על התגובות.


 
למעלה