נחיתת אונס ליד שדה הרצליה

ynaor2

New member
נחיתת אונס ליד שדה הרצליה

ב 23/12 נחת אוירון נ"א מייד לאחר ההמראה.
מבדיקת החוקר רז עולה כי הסיבה היא מים במערכת הדלק.
האוירון לא טס חודש ימים לפני כן.

האם במנועי 582 ובמערכת הדלק אפשרי מקרה דומה ?
אם כן מה עושים ?
 
האם אתה מכיר מנוע בנזין (בעירה פנימית) ש"יודע" לפעול על מים?

עפ"י הדו"ח הראשוני, שפורסם ע"י החוקר הראשי, עולה כי במיכל שמאל היה דלק נקי ממים, במיכל ימין ובצנרת הדלק באזור המנוע, היו מים רבים.
בדרך כלל, במטוסים, מקובל לבדוק, לפני התנעת המנוע, האם נמצאים מים במיכלי הדלק וב"גזקולאטור" (כוסית ניקוז מים לפני משאבת הדלק במנוע). הבדיקה נעשית ע"י לקיחת "דוגמית" מהדלק ובדיקה האם בתוך דוגמת הדלק ישנם מים. אם מדובר בטיפות אחדות, בתוך הדלק ייראו "בועות" של מים. הבעיה היא אם מדובר בכמות מים גדולה. במקרה זה לא ניתן לראות "בועות" והדרך הטובה ביותר לבדוק שמדובר במים ולא בדלק - להריח את תוכן כוסית הבדיקה.
לא ידוע לי על נקודות בדיקת מים במערכת הדלק של בקאיים. אבל אם קיימות כאלו, בדיקה פשוטה תעלה האם יש מים בדלק. בעיקרון, אין מערכת דלק חסינה לחלוטין בפני חדירת מים.
בכל מיכל שבו מצוי דלק ויש לו פתח כניסת אוויר (במקום הדלק שנצרך בפעולת המנוע) קיימת אפשרות כי האוויר המכיל אדי מים, בהתקררו, אדי המים יתעבו וטיפות מים ייכנסו לדלק.
מאחר והמים כבדים מהדלק, הם יצטברו בנקודה הנמוכה במיכל (וברוב הפעמים, זוהי גם הנקודה ממנה יוצא הדלק למנוע). אם הצטברו מים בתחתית המיכל, מים אלו יכולים להגיע למנוע ולגרום להפרעה, עד כיבוי של המנוע. ולא משנה איזה מנוע זה - 582 או לייקומינג.
אריאל אריאלי
 

עמוס 2cv

New member
אך אם עושים חימום מנוע כמו שצריך המים אמורים כבר לעבור את כ

כל מערכת הדלק.... אם אני צודק ?
 

שמוליקל

New member
כן ולא, המים יגיעו לקרבורטור ואז המנוע יפסיק לעבוד..

ככלל, נראה שגם בחורף בו לא ממריאים כדאי לודא שמיכל הדלק מלא עד אפס מקום (למניעת התעבות אדי מים) ולהתניעה את המנוע מידי זמן. אני מניע לפחות פעם בשבועיים..
 
למעלה