טיפ בטיחותי - טיסה נמוכה

טיפ בטיחותי - טיסה נמוכה

הנושא: סכנת מכשולים בטיסה בגובה נמוך

רקע : מי אשר כבר טס בערבות ונחלי הנגב בגובה מטר מעל הקרקע לאורך קילומטרים רבים, מי אשר כבר ריפרף מעל שדות עמקי הצפון המוריקים בגבהים משתנים של 1-2 מטר מבין את החדווה וההנאה הרבה הגלומה במה שקרוי טיסה נמוכה.
הטיסה בגובה נמוך מאפשרת לנו, טייסי הממ"ג, מהצד האחד למקסם את מיטב כישורי ההטסה שלנו ומהצד השני לחוש ולחוות את כל מה שהטבע והכלי גם יחד מזמנים לנו, כגון :
1. מראות - בעלי חיים, תצורות נוף, אנשים וכ'ו.
2. ריחות - גידולי השדה, פרדסים, שיחי תבלין ואפילו ריח האדמה ההפוכה.
3. אקסטרים – בשל הקירבה לקרקע - התגובות שלנו מהירות יותר, חדות ומדוייקות יותר ומכאן העלייה בייצור האדרנלין הגבוה אשר גורם לנו להנות יותר.

הבעיות :
בשל המרחק היחסי קטן מפני הקרקע כל טעות שאנו עלולים לעשות "תעלה" לנו ביוקר. בעקבות זאת, אנו עלולים למצוא את עצמנו "משלמים" בכסף במקרה הטוב ובבריאות במקרה גרוע יותר, והרי לא לשם כך התכנסנו, הלוא כן ?

התנאים לביצוע ותרגול טיסה נמוכה :
• עוצמת וכיוון הרוח – מומלץ לא לטוס ברוח אשר עולה מעל 5 קמ"ש ובשאיפה תמיד לטוס עם רוח על "אף".
• אין לבצע טיסה נמוכה בימים של ערפל ותנאי ראות בעייתים.
• בהגיעך לתא שטח לא מוכר סרוק וסקור אותו בגובה של כ100-150 רגל לפחות (בדר"כ גובה קווי מתח) ורק לאחר מכן הנמך לגובה הטיסה הנמוכה המתאימה ליכולתיך וליכולות הנסיקה של הכלי/המנוע שלך.
• טרם כניסתך לתא השטח הבא, הקפד "לרכוש" ולסרוק אותו במשך כל זמן הטיסה ולא להיות יצירתי/ספונטני או להיכנס לתא שטח מבלי שסרקת אותו מבעוד מועד. אל תבצע פניות חדות מבלי שבחנת האם פני הקרקע עולים/יורדים, האם השטח מגודר או בקירבת מכשול (גדר, מבנים, עצים, חוט עירוב/תחום שבת, קו מתח/טלפון וכ'ו).
• שים לב מראש היכן השמש והיה מודע לה ולאפקט הסינוור אשר היא עשויה להקרין עליך ישירות או בעקיפין (מראות על הכלי, חלקים נוצצים אחרי שעל הכלי וכ'ו).
• מצורף כאן לינק לסרטון של טייס ממ"ג ותיק אשר רק ברגע האחרון הצליח לצאת מהבעיה אליה הוא נקלע בשל היותו ספונטני ובשל העובדה שהוא לא קרא את הטיפ שלי 

https://www.youtube.com/watch?v=2MNiq4QczwU

טיסות מהנות ונחיתות בטוחות תמיד.
בהצלחה,

 
תוספות

מספר נקודות למחשבה ולתשומת ליבנו בנושא טיסה נמוכה :
1. זכרו שאתם יושבים כ 50-80 ס"מ מעל הגלגלים האחוריים כך שגם מכשולים הבולטים מהקרקע (ממטרות, ברזי מים/שטוצרים, מוטות/יתדות וכ'יוב), עשויים "לתפוש" אתכם מבלי שהתכוונתם לכך.
2. עובדה נוספת היא שקצוות המצנח נמצאים מעלינו כ6-7 מטר ובולטים לצדדים כ3-4 מטר מכל צד כך שמכשולים כגון עצים גדרות עמודים עשויים לתפוש אתכם גם אם הם לא ממש במרכז קו ההתקדמות שלכם או בגובה בו אתם מישירים מבט לפנים !

מומלץ להוסיף לשירשור תובנות נוספות אך נסו להימנע מלחזור על דברים שכבר נאמרו - בהצלחה לכולנו

צילום - אסף סולומון



 

שמוליקל

New member
זהירות משאיבה לצמחיה

דבר נוסף, זהירות מצמחיה צפופה ושיבולי חיטה - יש להם נטייה "לשאוב" אותנו, אסור לגלגלים האחוריים לגעת בחלק העליון של הצמחיה.
למנוע, גם 4 פעימות 100 כ"ס, אין מספיק כוח להוציא אותנו מהשדה!!
 
עליות וירידות

בנהיגה בשטח אנחנו לא שמים לב במיוחד לעליות ו/או ירידות - הרכב מתאים את עצמו.
לעומת זאת בטיסה נמוכה יש לשים לב כאשר פני הקרקע לפנינו מתרוממים ולטפס בהתאם!
 
למעלה