דיווח בעניין המו"מ בנושא הביטוח חשוב מאוד לכולם

avihart

New member
דיווח בעניין המו"מ בנושא הביטוח חשוב מאוד לכולם

חברים יקרים,

להלן דיווח בנוגע למו"מ בנושא הביטוח שהתקיים בשבועות האחרונים

נכון להיום יש לנו ביד שלוש הצעות דומות למדי והצעה שלישית בכיסוי גבוה:

  1. ביטוח צד שלישי תעופתי דרך "הפניקס", אחריות לצד שלישי וגם לנוסע, כיסוי של 500,000$ במחיר סופי של 637$. בתרגום לשקלים, מדובר בכיסוי של 1,950,000 ש"ח גם לנוסע וגם לצד שלישי שאינו הנוסע (בנפרד) במחיר של 2,484 ש"ח.
    ההצעה כוללת ותקפה גם למי שכבר שילם, בדיעבד, כלומר שחבר שביטח את אפשרות ג' של הפניקס במחיר הגבוה לפני המו"מ של 747$ יקבל 110$ החזר כספי.
  2. ביטוח צד שלישי של "מנורה" שמוחרג לכסות גם נוסע וגם טיסה בממ"ג. המחיר לכיסוי של 2,400,000 ש"ח לנוסע וצד שלישי (יחד ולא בנפרד) הינו פרמיה של 2,200 ש"ח.
  3. ביטוח צד שלישי של "מנורה" כנ"ל, אבל בעלות 3,100 ש"ח לכיסוי של 3,600,000 ש"ח.
    במנורה אנחנו משלמים 912 ש"ח פרמיה לכל מיליון ש"ח כיסוי באפשרות 2 ו-861 ש"ח באפשרות השלישית.
    בפניקס אנחנו משלמים 1,274 ש"ח למיליון ש"ח כיסוי.
    בפניקס זו פוליסה של ביטוח תעופתי והיא מכסה צד שלישי בנפרד מהנוסע.

כדי להמחיש ניתן כמה דוגמאות:

  1. תאונה כמו זו שאירעה במגן שאול ב2013. ממ"ג נכנס בכבלי חשמל, מתרסק והנוסע שלו נפצע. בנוסף, ישנו נזק שנגרם לחברת חשמל, 1,200,000 ש"ח.
    יש כאן שתי תביעות: הנוסע וצד שלישי שאינו הנוסע. בכיסוי הזול יותר של מנורה יש 2 מיליון ש"ח לשניהם יחד. בפוליסה של הפניקס יש 1,950,000 ש"ח לנוסע ועוד סכום זהה לצד שלישי שאינו הנוסע.
    בסיטואציה הנ"ל אנחנו מבוטחים בעצם על 3,900,000 ש"ח סה"כ - מיליון דולר - בפוליסה של הפניקס. זה יוצא 637 ש"ח לכל מיליון שקל כיסוי.
  2. תאונה בין שני ממ"גים או יותר. טייס עם נוסע מתנגש בממ"ג אחר באויר וגורם לתאונה עם שניים או שלושה נפגעים בגוף. את הטייס הפוגע תובעים על רשלנותו 3 נפגעים בגוף: הנוסע שלו, הנוסע של הטייס השני והטייס השני עצמו. גם אם הנוסע של הטייס השני יתבע רק את הטייס השני, הביטוח שלו יתבע את הגורם לתאונה. גם במקרה הזה, הסכום הוא מיליון דולר במקרה של הפוליסה של הפניקס באותה הפרמיה לעומת סכום פחות במקצת בפוליסה היקרה של מנורה.
  3. כל תאונה כללית שבה מעורבים יותר מנפגע אחד: נזק גופני שנגרם לנוסע ונזק לצד שלישי בנוסף לכך. אירועים לדוגמה יכולים להיות שתי הדוגמאות הקודמות, אך לא רק. אפשרית גם הדוגמה של פגיעה באדם שנמצא על הקרקע בעת התרסקות (התרסקות בחוף הים למשל), פגיעה בכלי טיס אחר בעל ערך כספי גבוה ועוד.
  4. טייס עשה תאונה ורק הנוסע שלו נפגע. אין נזק לצד שלישי שאינו הנוסע. בפוליסה של הפניקס הטייס מכוסה ב-1,950,000 ש"ח (חצי מיליון דולר) ובפוליסה הזולה של מנורה ב2,400,000. בפוליסה היקרה של מנורה הוא מכוסה ב3,600,000 ש"ח.

מדובר בהערכת סיכון שקשה מאוד לכימות.
אנחנו משאירים את ההתלבטות למבוטחים, שכל אחד יעשה את ניהול הסיכונים שלו.
סה"כ - שלוש ההצעות נהדרות וטובות בצורה קיצונית לעומת מה שהיה לנו ביד עד היום.
תודות ל :
אורן דויד שהעביר את ההצעה לבן סנד
לבן סנד שדאג להעביר לי וללחוץ קלות
לשמשון להט שעבר בערכת הביטוחים השונים
ובעיקר לחבר הועד דרור אלן שהיה פעיל במו"מ מול הצדדים
וכי חשוב
בטחו את עצמכם ואל תתפתו לטוס ללא ביטוח זה מסוכן
טיסות מהנות
אבי הרטמן
 

avihart

New member
מצורף פרטי המבטחים

חברים

בהמשך למייל קודם להלן פרטי המבטחים

פירטי הפניקס
סוכנות כספי סוכנות לביטוח

נחום כספי טלפון: 03-6240935 דואר אלקטרוני: [email protected]
אלדה דהרי טלפון 03-7332630 דואר אלקטרוני: [email protected]

פרטי מבטח מנורה
סוכנות מרוז

דודו רוזנברג טלפון: 03-5621110 דואר אלקטרוני: [email protected]

אבי הרטמן
 
למעלה