פסיכולוגית מתחזה?

L u c c a

New member
פסיכולוגית מתחזה?

הייתי בטיפול במשך תקופה ארוכה. לאורך הטיפול חשדתי שהפסיכולוגית היא לא באמת פסיכולוגית. חיפשתי את השם שלה בפנקס הפסיכולוגים אבל לא מצאתי. איך עוד אני יכולה לבדוק אם היא באמת פסיכולוגית או שרלטנית?
 

katzeran

New member
הפנקס הוא מה שקובע

אם היא לא מופיעה בפנקס הפסיכולוגים אז היא לא פסיכולוגית (נכון, יש סיכוי שיש טעות בפנקס ולא רשמו אותה, או שהאיות של השם לא נכון או משהו, אבל מה הסיכויים?) אגב, ניסית לשאול אותה? לבקש לראות תעודה, משהו כזה? ומתוך סקרנות: למה חשבת שהיא לא באמת פסיכולוגית? מה עורר את החשד?
 

L u c c a

New member
מהרגע הראשון הרגשתי שיש ביננו מאבק

אפילו העלתי מולה את התחושה הזו והיא ביטלה אותה. לאורך הטיפול הרגשתי שאני הולכת במעגלים ושהיא מפקפקת בכל מסקנה\תחושה שיש לי בשאלות על איפה אני לא בסדר. האמת שחשבתי שזו דרך טובה להתמודד, שיש מישהו שמטיח בי את כל הדברים הרעים שבי וגורם לי להתמודד איתם. אבל במקביל הביטחון שלי רק ירד. בשלב מסויים החלטתי להפסיק את הטיפול אבל היא לא נתנה לי (כן אני יודעת שזה נשמע מוזר וקשה לי להסביר את זה, אבל היא פשוט אמרה "לא"). עד שבסופו של דבר התקשרתי אליה ואמרתי לה שאני מעוניינת להפסיק את הטיפול. כתגובה קיבלתי כעס ובסוף גם טריקה של הטלפון בפנים. הייתי קצת בשוק מהתגובה שלה, אבל לא המשכתי להתעמק בזה עד שחברה שטופלה אצלה סיפרה לי שקיבלה יחס דומה כשהודיעה שהיא רוצה להפסיק את הטיפול. מה אני אמורה לעשות עם זה? יש למי לפנות בשביל לברר?
 

katzeran

New member
תשובה

קודם כל, ההתנהלות שלה נשמעת מזעזעת ולא רצינית בכלל. אם את מרגישה שיש מאבק, איך היא יכולה לבטל את ההרגשה שלך? והתגובה הזו לרצון שלך להפסיק את הטיפול היא לא מקצועית בכלל. אפשר להתנגד (בתור מטפל) ולהסביר למה הוא חושב שזה לא רעיון טוב אבל להגיד לא? ולכעוס ולטרוק את הטלפון בפנים? זה נשמע לא רציני. זה לא אומר שהיא לא פסיכולוגית באמת (יכול להיות שהיא כן אבל גרועה) אבל זה באמת מחשיד. אני ממליץ לך לפנות למועצת הפסיכולוגים במשרד הבריאות: http://www.health.gov.il/pages/default.asp?maincat=19 בטוח יש דרך לדווח או להתלונן עליה
 

lliorl

New member
אני

אני מציע שתשאלי אותה בצורה ישירה בתור התחלה.
 

L u c c a

New member
תודה, אבל אני לא מעוניינת לתקשר איתה

אין לי שום רצון להחשף לאינטראקציה איתה שוב, זה עושה לי ממש רע. אני אנסה לבדוק בדרכים עקיפות או שאוותר.
 

lliorl

New member
אם

היא לא רשומה בפנקס יכול להיות שהיא למדה במקום שלא מוכר ע"י המל"ג כמו פסיכותרפיה בדרבי.
 

ofir_y

New member
או שהיא למדה הנדסת מכונות בבן-גוריון

ב-2 המקרים היא לא פסיכולוגית ואסור לה להציג את עצמה ככזו.
 

unicorn1a1

New member
עצוב לי להגיד אבל

יש המון פסיכולוגים (או בכלל מטפלים) כאלה במציאות. (זאת אומרת פסיכולוגים עם תואר שני מאוניברסיטאות מוכרות והכל) נתקלתי בלא מעט כאלה עד שהתרסקתי וויתרתי על העניין. מטפל נורמלי ושפוי הוא נדיר (לפחות מהניסיון שלי וממה ששמעתי מאחרים). אני רק יכולה להגיד לך שאם רע לך אז תלכי! אל תמשיכי ללכת ולנסות לדבר איתה ולהסביר ולהבין... זה מה שאני עשיתי (וזאת העצה של מטפלים בד"כ) וזאת היתה טעות נוראית. בשלב מסוים את כבר יוצאת מותשת ומתוסכלת וכואבת בלי כוחות בכלל. לא משנה מה היא תגיד, תסמכי על מה שאת מרגישה ותעשי מה שטוב לך. תמיד.
 

hallo kitti

New member
אני

בטיפול פסיכולוגי מעולה, היחס ממש לא כזה ולא אמור להיות כזה. נתקי איתה את הקשר, למזלך הרע נפלת על מישהי לא טובה/ לא מקצועית/ לא פסיכולוגית... לא משנה. תמשיכי הלאה לפסיכולוג אחר מתוך הרשימה בפנקס הפסיכולוגים. המקסימום שיש לך להפסיד זה קצת יותר כסף. בכל מקרה אם את בכללית תוכלי לקבל מהם רשימת פסיכולוגים בהשתתפותם ותשלמי חצי מהמחיר על כל טיפול.
 

L u c c a

New member
תודה לכולכם!

עזבתי אותה כבר לפני כמה חודשים. מה שגרם לי להתחיל לברר זה מה שחברה שלי עברה איתה לאחרונה. בכל מקרה, חזרתי לפסיכולוגית הקודמת שלי שהיא מקסימה ומקצועית (וגם יקרה בטירוף). עזבתי אותה כי הרגשתי שאני צריכה שינוי, אבל אולי זו לא היתה בחירה נכונה. אני לא אתעמת איתה כרגע כי זה רק יעשה לי רע, אבל אנסה לברר עוד בשביל אנשים אחרים שעלולים להגיע אליה. בכל אופן, תודה לכולכם!
 
למעלה