חתונה אזרחית בחו”ל

מצב
הנושא נעול.
חתונה אזרחית בחו”ל

חתונה אזרחית בחו”ל
כיום החלופה לנישואים דתיים העוברים ברבנות היא נישואים אזרחיים בחו”ל והם מיועדים למי שאינו מעוניין לעבור ברבנות או למי שמנוע מלהתחתן בארץ.
כאשר זוג מחליט להתחתן בנישואין אזרחיים בחו”ל, במשרד הפנים חלה החובה לרשום אותו כנשוי במרשם האוכלוסין. זו בעצם הדרך היחידה כיום לעקוף את הרבנות. עלות חתונה בחו”ל היא משהו משתנה ותלוי בהרבה גורמים יש לחשב את מחירי הטיסות ליעד המבוקש, השהייה במקום של שני בני הזוג ותעריפי האגרות המקומיות של רישום הנישואים.
טווח המחירים כיום לחתונה אזרחית נעים בין 300-600 דולר בממוצע לאדם המחיר כולל עליות הכנת מסמכים,תשלום אגרות ועלות עריכת הטקס. הכל תלוי במדינה בה נערכת החתונה. האופציה הזולה, הקרובה והפופולרית כיום היא כמובן קפריסין.
הכרה בחתונה אזרחית בחו”ל
משרד הפנים מכיר בנישואים שנערכו בחו”ל, בתנאי שהזוג הטרי יוכל להציג תעודת נישואין מהדינה בה התחתנו ואותה מדינה מכירה באותו זוג כזוג נשואי. לאחר הצגת תעודת הנישואים, יכול הזוג להירשם במשרד הפנים כזוג נשוי ולשנות את סטטוס תעודת הזהות. זכיות הזוג זהות לזכיות זוג שהתחתן ברבנות.
יתרונות החתונה האזרחית בחו”ל
התהליך פשוט ומהיר בעלות סבירה, מדינת ישראל מכירה בנישואים אלה באופן מלא ורושמת זוגות שנישאו בחו”ל כנשואים במשרד האולוסין דבר המעניק לזוגות את מלוא הזכויות כאילו התחתנו ברבנות.
בדרך לחתונה האזרחית עוברים בקפריסין.
בשנים האחרונות מככבת קפריסין במקום הראשון כמדינה בה מתחתנים הכי הרבה ישראלים שהחליטו לא להתחתן ברבנות. הטיסה הקצרה שנמשכת רק 40 דקות והזמינות של 10 טיסות ביום המאפשרות לבצע חתונות בזק ביום אחד בעלות הנמוכה ביותר משאר המדינות המאפשרות חתונה אזרחית הפכה את קפריסין להיות מלך החתונות האזרחית. בנוסף לכך הבינה הבינו בעיריות בקפריסין את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בשוק בישראל מה שגרם לתחרות בין העיריות השונות ולשיפור התנאים, קיצור טורים, והגמשה בתהליך. יש אפילו עיריות אשר מציאות לקחת אותך מהמלון להתחתן בעירייה ולהחזיר אותך למלון לאחר הטקס וכל זה על חשבונם.
למדריך המלא : איך להתחתן בקפריסין
מומלץ הסכם קדם נישואין – גם בחתונה אזרחית
הסכם קדם נישואין או בשמו הנוסף הסכם לכבוד הדדי הוא חוזה הנערך בין בני זוג בדרך כלל לפני שלב הנישואין במטרה לעזור לזוגות לשמור על הגינות וכבוד ביחסים בינהם.
בהסכם נישואין אין צד כלכלי כמו בהסכם ממון אלה הסכם להבנה הדדית בלבד. ההסכם בא לסכם מראש סוגיות ובעיות אשר עשויות להיות שנויות במחלוקת בין בני הזוג באם יחליטו להיפרד באחד מן הימים. ההסכם מבטיח שגם במקרה של פרידה, הפרידה תעשה בכבוד בין שני בני הזוג במינימום בעיות בעיקר ברבנות.
החתימה על הסכם קדם נישואין אינו חובה, אולם בשנים האחרונות הדבר נעשה מקובל יותר ויותר במיוחד לאור העובדה שכמות המתחתנים בחתונה אזרחית עלתה פלאים מהסיבה בה הזוג איננו מעוניין לעבור דרך הרבנות, אבל למרות הרצון להתחמק מן הרבנות בחתונה במקרה של גירושים עדין יהיה צורך לעבור שם. לכן הסכם קדם נישואין מבטיח שהגירושים יעברו בצורה חלקה ושוויונית ברבנות.
להסכם קדם נישואין יש תוקף בבית משפט וברבנות כאחד אשר נועד לתקן את אי שוויון הקיים על פי ההלכה היהודית בין הבעל לאישה, ההסכם בא לפתור מצב בו אחד מבני הזוג מסרב לאורך זמן לתת לבת/ן זוגו גט או מתנה זאת בתשלום מחוץ לכותלי בית המשפט.
את ההסכם יש לחתום מול נוטריון מסמכים אשר נחתמו ללא חתימת נוטריון לא יקבלו תוקף משפטי לכן חתימה על הסכם מסוג זה מול עו”ד שהוא לא נוטריון לא יתקבל אחר כך בבית המשפט או ברבנות. במידה וההסכם נחתם לאחר הנישואין ניתן לאשרו אל מול בית המשפט לעיני משפחה או בפני בית הדין הרבני בלבד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה