פנינה לפרשת אחרי מות-קדושים/ 30-29
קְדוֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי, ה' אֱלוֹהֵיכֶם.
אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ וְאֶת שַׁבְּתוֹתַי תִּשְׁמוֹרוּ. (יט, ב-ג)
למה בא הפסוק "איש אביו ואמו תיראו" מיד אחרי הציווי "קדושים תהיו",
ורק לאחר מכן מצווה התורה על שמירת השבת?
כי מי שמכבד את הוריו - הוא"איש", אדם הינו,
שכן הוא עושה את הדבר הטבעי והאנושי הבסיסי המצופה מכל בן אנוש:
*לא לנהוג בכפיות טובה במי שהביאו לעולם, גידל אותו ודאג לו.
לפיכך הדוגמה הראשונה שמביאה התורה אחרי ההוראה"קדושים תהיו"
היא של כיבוד הורים.
(האידנ"א)
קְדוֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי, ה' אֱלוֹהֵיכֶם.
אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ וְאֶת שַׁבְּתוֹתַי תִּשְׁמוֹרוּ. (יט, ב-ג)
למה בא הפסוק "איש אביו ואמו תיראו" מיד אחרי הציווי "קדושים תהיו",
ורק לאחר מכן מצווה התורה על שמירת השבת?
כי מי שמכבד את הוריו - הוא"איש", אדם הינו,
שכן הוא עושה את הדבר הטבעי והאנושי הבסיסי המצופה מכל בן אנוש:
*לא לנהוג בכפיות טובה במי שהביאו לעולם, גידל אותו ודאג לו.
לפיכך הדוגמה הראשונה שמביאה התורה אחרי ההוראה"קדושים תהיו"
היא של כיבוד הורים.
(האידנ"א)