שאלה לגבי "מעשה כיעור" בית דין רבני.

oceans68

New member
שאלה לגבי "מעשה כיעור" בית דין רבני.

זוג שנפרד בעקבות בגידה של האשה ועדיין לא התגרש ברבנות.
לאחר שנה וחצי מהפרידה האשה הכירה בן זוג (אחר מזה שבגדה )וחיה איתו חיי אישות ומודה בכל פה על זה. (כולל נסיעות לחו"ל ומתנות יקרות ערך)

כיום תובעת גירושין מהבעל.

האם זה שעדיין לא התגרשה מהבעל וחיה חיי אישות עם בן זוג ייחשב "מעשה כיעור" בבית הדין הרבני?

האם בית הרבני יכול להכריז "אסורה על בעלה ובועלה" כלומר אסורה על הבן זוג החדש למרות שהכירה את הבן זוג החדש כשנה לאחר שנפרדה מהבעל שלה. אך לא התגרשה עדיין?

אשמח לדעת מה קורה בבית הדין הרבני במקרים כאלו.
 

oceans68

New member
השאלה איך בתי דין רבניים מקבלים את זה.

הבנתי שאפשר שהיא תהיה אסורה על בעלה ובועלה. כלומר יהיה איסור שיתחתנו.

השאלה עד כמה בתי דין רבניםן אוכפים את זה ועד כמה באמת היא לא יכולה להתחתן איתו. כלומר בנישואים דתיים לא אבל באזרחי בטח ובטח שכן.
 
אישה נשואה חיה עם אחר - מה יגידו הדיינים?

1. מדובר בבגידה, שאם תוכח תחייב את האישה לקבל גט, והבעל יהיה פטור ממזונותיה ומכתובתה.
2. האישה תהיה אסורה להינשא לאותו גבר, וזאת למרות שהכירה אותו רק לאחר שנפרדה מבעלה. זאת, משום שהיא עדיין נשואה.
2. "מעשה כיעור" זו דרגה נמוכה יותר: כאשר מוכח שלאישה קשר עם גבר אחר, בהיותה נשואה, אבל אי אפשר להוכיח כי קיימה איתו יחסים, ורק יש יסוד לשער שכך אירע.
 
למעלה