סגירת תיק מזונות ברבנות ופתיחה בבית משפט אפשרי?

ללאשם2

New member
סגירת תיק מזונות ברבנות ופתיחה בבית משפט אפשרי?

פתחתי תיק מזונות ברבנות, היה דיון אחד של 5 דקות כי הבעל לא הגיע, היחס שקיבלתי היה ממש מזלזל ולא ראוי, החלטתי לסגור ולפנות לבית משפט. כיון שהבנתי שהרבנות לא אוהבים שסוגרים אצלם בכדי לפנות לבית משפט, בבקשה לסגירת התיק ציינתי שאני רוצה לסגור ולהסדיר את המזונות בהסכמה מול הבעל באופן אישי. השאלה היא כזו, הפקיד ברבנות אמר שהם שולחים את הבקשה שלי לבעל ואם הוא מסכים לסגירת התיק רק אז הרבנות תחליט אם הם מוכנים או לא, אז בהנחה שאיכשהו הוא אישר שמוכן לסגור את התיק, והרבנות סגרו, האם בבית משפט יכולה להיות לי בעיה עם כל העניין הזה? ומה אם הם לא מוכנים לסגור? האם אני שבויה שלהם? איך דרך לערער על זה? לא נראה לי הגיוני שאם פניתי אליהם מרצוני החופשי אני הופכת להיות אסירה שלהם. בדיוק מהסיבה הזו שהיחס שקיבלתי מזעזע ואני רוצה לעבור לבית משפט לקבל יחס מכבד יותר כאישה. האם יש חוק ברור בנושא? האם אפשר יהיה לפנות לערער על סירוב שלהם לסגור את התיק?
 

שילה1

New member
לא תוכלי ,כי פנית לרבנות קודם.

התופעה נקראת"מירוץ סמכויות"-קראי על כך במדיה.
מה שכן-אולי תצנסי להגיש"בקשה לישוב סכסוך" ביחידה המסונפת לכל בית משפט לעניני משפחה או וזו ההצעה הטובה והמעשית ביותר-נסי לשכנע את הבעל להגיע לגישור,
שם תפתרו את כל הבעיות בדרך אחרת.
 

ללאשם2

New member
מדובר על מזונות ילד ואישה

מסובך להסביר בכמה מילים בפורום, אבל יצאתי בתחושה ממש מושפלת, ולא כי אני חילונית ונחיתית או משהו, הייתי מאוד עיניינית, אבל הדיין העיר הערות ממש לא במקום שלא עיניינו בכלל.
רק רוצה לדעת אם הסירוב של הרבנות לסגור את התיק מגובה בחוק או שיש דרך לצאת משם...
 
קשה להשיב בלי לראות את הפרוטוקול

אם הבעל קיבל הזמנה ולא התייצב ותוכלי להוכיח שחוסר ההתייצבות היה מתוך זלזול אולי אפשר להגיש תביעה בבית משפט ולדחות את התנגדותו בנימוקים של מניעות וחוסר תום לב. בכל מקרה אחר זה מותנה בכך שהיה דיון עניני. מומלץ לפנות לעו"ד עם כל המסמכים.
 
למעלה