איך להגדיר בקיצור ולעניין את הפשרה שאליה הגעתי עם הנתבע ?

diana sorisov

New member
איך להגדיר בקיצור ולעניין את הפשרה שאליה הגעתי עם הנתבע ?

במסגרת תביעה בסדר דין מקוצר, אני והנתבע (החייב) רוצים להודיע לבית משפט על פשרה מסוימת שאנחנו מבקשים ממכם לעזור לנו איך להגדיר את ההודעה הזאת.
אני רוצה לקנות לאימא שלי דירה שתירשם על שמה כל עוד היא מתגוררת בה, אבל אני רוצה להבטיח את עצמי כך שהיא לא תוכל לצוות אותה בצוואה למי שהיא רוצה (וכל צוואה שהיא תעשה לגבי הדירה הזאת לא תהיה תקפה), ומרגע שהיא לא תצטרך אותה (ביום מותה) הדירה תוחזר להיות על שמי.
האדם שממנו קניתי את הדירה הוא האדם שקיבל ממני הלוואה של 1,300,000 ₪ ולא החזיר לי אותה, אז אנחנו סיכמנו שהוא יעביר את הדירה שלו שתהיה על שם אימא שלי כי אם הדירה תירשם על שמי כדי שאני אעביר אותה מייד על שם אימא שלי, אז אין בזה טעם כי במילא מייד אחרי שהדירה תהיה על שמי אני מעבירה אותה על שם אימא שלי.
האדם הזה שממנו אני קונה את הדירה, הוא אדם שקיים ביננו חוזה הלוואה כי אני נתתי לו הלוואה והוא לא החזיר לי את הכסף אז הגשתי נגדו תביעה בסדר דין מקוצר, והגענו לפשרה הזאת שבמקום כסף הוא נותן לי את הדירה הזאת וכך ייפרע את החוב שלו.
תבעתי אותו בתביעה לסכום קצוב בסדר דין מקוצר, ואני והוא מתכוונים להודיע לבית משפט על הפשרה הזאת שהדירה תירשם על שם אימא שלי.
השאלה שלי היא איך מגדירים את הפשרה שאליה הגענו באופן כזה שבאותה הזדמנות שבית משפט נותן תוקף של פסק דין לזה שהכסף שהוא חייב לי ייפרע באמצעות העברת דירה על שמו, אז שבאותה הזדמנות יינתן תוקף של פסק דין לזה שהעברת הדירה על שם אימא שלי תאבד תוקף ברגע שהיא לא תצטרך אותה למגורים (חלילה תלך לעולמה) ומייד תירשם על שמי כך שגם אם היא תתבלבל בחייה ותעשה צוואה שבה היא תוריש אותה למישהו אחר אז לא יהיה לצוואה כזאת שום תוקף.
השאלה שלי היא איך מגדירים את ההודעה על פשרה ביני לבין החייב אופן כזה שאשיג את זה ?
איך מגדירים בשורות בודדות וקצרות את ההודעה על פשרה שאליה הגענו ?
 

שילה1

New member
א.אינך יכול להורות לאמך מה להוריש ,למי ואיך.

ב.אינך יכול להשפיע על אמך מה לכתוב בצוואה.
ג.הצוואה האחרונה היא הקובעת.
ד.אתהדורש דברים לא מקובלים,בלשון המעטה.מדובר בדירה-נכס יקר וחשוב,על כן ממליצ הלך להתיעץ עם עו"ד.שעת יעוץ עולה מאות שקלים וחשובה להמשך התנהלותך.
 
למעלה